Gå til innhold

325ie46

Medlem
  • Innholdsteller

    79
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jepp, forrige eier brukte 8000kr på ny rattvinkelsensor og solgte bilen fordi han aldri fikk orden på det. Rart at disse billige ABS-sensorene fortsatt selges...
  2. Til info: Rattvinkelsensor hadde ingenting med dette å gjøre. Jeg hadde airbaglampe, antispinn, 4x4, ABS og dekktrykk i dashen og feilen lå på en ABS sensor. Etter å ha prøvd med en sensor fra Thansen skjedde det ingenting, men når jeg kjøpte ATE-sensor så forsvant alle feil.
  3. Heisann, Har en BMW E83 som jeg skulle ha kodet inn rattvinkelsensor på. Problemet er at jeg ikke får koblet til med ISTA på min laptop, noe som er rart da jeg har gjort dette med E9x flere ganger før. Har sett at biltema har et diagnoseverktøy som kan gjøre denne jobben, noen som har erfaring med det? Selvsagt litt skeptisk til det. Evt om noen vet hva dette koster å få gjort på verksted?
  4. Hei, ACC i bilen min funker ikke, jeg mistenker at ACC enheten kan være defekt. Noen som har erfaring med dette? Feilkoder: 005D0C - ACC2: Internal sensor fault 0062D7 - LDM: Check ACC sensor 00D17E - ACC2: No CAN message
  5. Ok, jeg vet at det er lys i loopen. Når jeg tok av pluggen ved MULF? modulen i bagasjerommet var det ivertfall det.
  6. Ok, da er det bare å sjekke om det er lys i kabelen ved hver enkelt enhet? Om jeg finner en ende uten lys er det da enheten før den enden som er defekt eller tenker jeg da feil? Takk på forhånd
  7. Hei, noen som har god peiling på BMW bluetooth osv? Min e92 har feilkoden S0195 - No communication possible with: Telephone control unit. Har googlet meg grønn og finner ikke ut hvor problemet ligger. Problemet er at Bluetooth ikke er tilgjengelig og at DAB radioen ikke får inn noen kanaler. FM radioen får inn noen kanaler.
  8. Oppdatering Jeg kom på at dysene var fra e60 motoren. Etter å ha byttet de til de som var på e92 motoren originalt fyrte den med en gang. Uansett takk for hjelpen @E.C.!
  9. Identisk motor annet at den var fra en e60. Beholdt både DDE og CAS fra den gamle motoren. Dyser er kodet inn. Startsperre-feilkoden forsvant, kan det fortsatt være relevant? Tror den kom etter en del cranking.
  10. Ja, både i speedometer og i ISTA. Fikk opp EWS tampering feilkode i dag som jeg fikk fjernet ved å resette CAS, den var der ikke i går, er heller ikke kommet tilbake siden.
  11. Usikker på om den luftes bare med tenning på, har ISTA uansett så jeg brukte det. Railtrykket ved kinning bikker 400 bar så det skal også være greit. Bilen står for øvrig uten panser, front og litt andre småting. Radiator, intercooler og alt i den dur er montert.
  12. Hei, har byttet motor på min e92 325d, men får ikke start. Har luftet dieselsystemet med ISTA 5 ganger og prøvd å starte med startgass. Med startgass kan bilen starte litt, men den dør ut etter 1-2 sekunder. Tok av røret til dyse nr1 og der kommer diesel når jeg kinner, men ikke under lufting med ISTA. Får opp feilkoder 004252 - Glow plug activation cyl 5 og 0042DE - BSD Communication with glow control unit. Noen tips?
  13. Hei, har fått med meg at å kjøpe kollisjonsskadede biler og fikse skadene selv er ganske populært på youtube. Det frister å prøve seg på noe lignende selv. Hvordan er det å kjøpe kollisjonsskadede biler i Norge som privatperson? Noen nettsider hvor man kan finne slike biler?
  14. Har en e92 med m57 motor som nylig fikk rådebank. Jeg har fått tak i en m57 motor fra en e60 som er på vei til meg. Nå driver jeg å planlegger litt før jeg bytter motor. Hva er det jeg må bytte over fra e92 motoren til den nye motoren? Regner med bunnpanne må byttes, men er det noe annet? Tar også i mot andre tips jeg kan trenge :)
  15. Byttet oljenivåføler, riktig nok en brukt del, fortsatt samme problem. Får glødeplugger og kjølevæskeføler i posten på mandag..
×
×
  • Opprett ny...