Gå til innhold

qwerty3009

Medlem
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Takk for svar! Mener du at defekt NOx sensor muligens kan trigge dette? Den er jo defekt og må skiftes. Forstått at det er vanlig at de ryker, men ikke skjønt det som at det kan medføre ujevn gange.
  2. Heisann! Har en F11 med N53 motoren som går ujevnt på tomgang. Går tilsynelatende som den skal under akselerasjon. Det gjelder når den er kaldt OG når den er varm. Muligens noe verre når den er kald. Registrerer ikke feilslag hele tiden, men av og til sviver den såpass dårlig at feilslag blir registrert på sylinder. Hvilken sylinder er litt forskjellig, men virker som 1, 3 og 5 slår verst ut. Prøvd å bytte rundt på ett par coiler, man så ikke ut til å endre noe. Kan prøve plugger, men litt vanskelig å få konkrete svar da det er flere sylindere som tuller. Har en konstant feil på NOx sensor,"heating-line disconnection" kan denne skape slike problemer? Det er ingen andre feilkoder ifølge Ista. Tidligere fått drivetrain malfunction og da har det vært på grunn av feilslag og den har kuttet tenningen på den aktuelle sylinderen. Ser fort for meg at det kan være dysene, da disse er gjenganger. Står index 9 på nå. Om noen har lignende opplevelser med denne motoren tar jeg gjerne imot tips.
  3. Hei, Noen som har vært borti en F25 med N47 motor som starter, men dør etter ett par sekunder. Sviver røft når den starter og ingen gass-respons. Presupply pressure ligger på rundt 4bar og railtrykket i underkant av 500bar så detter er i mitt hode riktig. Ligger feilkode på ventil til EGR, men denne kan vel ikke gjøre at den ikke sviver? Kan den ha hoppet på register?
  4. Hei, Det kommer vann gjennom dashbord og ned på matten, førerside. Er takluke på bilen, så ikke usansynelig at dette er grunnen, men hvor kommer dreneringen ut? Har ikke fått sett stort på det, men greit å ha noe i bakhodet
  5. Hei, Har en f01 som plutselig har stoppet å snakke over OBD2. Diagnosen får strøm, så noe fungerer, men når man gjør søk med apparat finner den ikke noen bil. Har prøvd med 4 forskjellige apparat, så det må ligge på bilen sin side... Noen som har vært borti lignende? Eventuelt noen pinner på porten jeg burde sjekke? Visuelt ser de fine ut... Kan det være ledningsbrudd som skaper det? Ta strømmen på bilen hjalp ikke.
  6. Det hjalp å kode inn dysene. Sviver fint nå
  7. Har nå gjort litt mer diagnose. Er faktisk motoren som lager lyden. Kan det være dyser som lekker?
  8. Hei, Har en F34 med ulyd i drivverk under last. Har vedlagt en video av lyden. Kjøpte bilen slik, så ser om noen har vært borti det samme. Motor og gir var demontert av verksted etter motorhavari, så om problemet var der før det vet jeg ikke, men det tviler jeg på. Kan det være så enkelt at fordelingskassa mangler olje? Tenker å sjekke olja på fordelingskassen og eventuelt koble den ut for å se om det endrer noe... VID_20200606_125445.mp4 VID_20200606_125445.mp4
  9. Hei, Har en X3 2011 hvor plutselig under kjøring halve dashbordet begynte å lyse. Det vil si SRS,ABS,4x4,Justering lys, osv... Leste av med Ista og der kom det opp 30 feilkoder i flere forskjellige moduler. Tror dere dette kan være batteriet som er dårlig? Er bra spenning og lader fint. Lest at det kanskje kan være sensoren i rattet? Noen ideer?
  10. Tror det er skrevet riktig. I ISTA skriver jeg ikke noe punktum. Der skriver jeg rett fram. I INPA skriver jeg feks: 55.1 i første rute og 2.97 i andre rute. Utifra feilkoden sier den jo at verdien jeg har skrevet inn er for høy, men det er rart da dysene har den høye verdien...
  11. Hei igjen, Prøvde med INPA og det fungerte forsåvidt og har skjøt litt mer, selv om det ikke gir mye mening. Lastet opp 4 bilder. Feilkoden er at dyseverdien er over 2.85mg/stroke som tydeligvis er maks (Bilde: Feilkode). Slik jeg har skjønt det på Inpa er dette de 3 siste tallene. Verdiene jeg har på dysene er alle over 2.88 som man kan se på bildene Inpa dyseverdier. Det gir da mening hvorfor jeg får denne feilmeldingen, men det gir ikke mening at dysene har høyere verdier enn tillat. Delenummer på dysene er riktig. Man kan også se at verdien på de 3 første tallene er forskjellig om du leser ut i Inpa ellers Ista. Inpa viser riktig verdi(det som står på dysene), mens Ista viser konstant 1 tall feil på 3.tall i rekken. Noen som skjønner hvorfor det er slik? Klør meg virkelig i hodet av dette. Bilen sviver tilsynelatende fint når den er varm, men når den er kald er den ikke helt god.
  12. Hei, Har en F04 hvor jeg har satt inn nye Index 12 dyser (N63 motor). Problemet jeg nå har er at bilen ikke tar imot kodingen. Kommer ikke opp noen feilmelding under koding, men når jeg sjekker verdiene etterpå har de ikke endret seg. Noen som har vært borti det samme? Bavaria klarte heller ikke kode de inn, men ikke interessert i å bruke penger på at de skal feilsøke det.
  13. Sitter den på høytrykkspumpa? Trodde den satt på railen eller er det noe annet?
  14. Har ikke prøvd å tvangskjørt pumpen i tanken, men er kanskje idee? Når er det meningen den skal skru seg på? Har aldri hørt den... HPFP vil jeg tro da det kommer diesel ut til hver av dysene.
×
×
  • Opprett ny...