Jump to content

qwerty3009

Members
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

About qwerty3009

  • Rank
    Sersjant

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei, Det kommer vann gjennom dashbord og ned på matten, førerside. Er takluke på bilen, så ikke usansynelig at dette er grunnen, men hvor kommer dreneringen ut? Har ikke fått sett stort på det, men greit å ha noe i bakhodet
  2. Hei, Har en f01 som plutselig har stoppet å snakke over OBD2. Diagnosen får strøm, så noe fungerer, men når man gjør søk med apparat finner den ikke noen bil. Har prøvd med 4 forskjellige apparat, så det må ligge på bilen sin side... Noen som har vært borti lignende? Eventuelt noen pinner på porten jeg burde sjekke? Visuelt ser de fine ut... Kan det være ledningsbrudd som skaper det? Ta strømmen på bilen hjalp ikke.
  3. Det hjalp å kode inn dysene. Sviver fint nå
  4. Har nå gjort litt mer diagnose. Er faktisk motoren som lager lyden. Kan det være dyser som lekker?
  5. Hei, Har en F34 med ulyd i drivverk under last. Har vedlagt en video av lyden. Kjøpte bilen slik, så ser om noen har vært borti det samme. Motor og gir var demontert av verksted etter motorhavari, så om problemet var der før det vet jeg ikke, men det tviler jeg på. Kan det være så enkelt at fordelingskassa mangler olje? Tenker å sjekke olja på fordelingskassen og eventuelt koble den ut for å se om det endrer noe... VID_20200606_125445.mp4 VID_20200606_125445.mp4
  6. Hei, Har en X3 2011 hvor plutselig under kjøring halve dashbordet begynte å lyse. Det vil si SRS,ABS,4x4,Justering lys, osv... Leste av med Ista og der kom det opp 30 feilkoder i flere forskjellige moduler. Tror dere dette kan være batteriet som er dårlig? Er bra spenning og lader fint. Lest at det kanskje kan være sensoren i rattet? Noen ideer?
  7. Tror det er skrevet riktig. I ISTA skriver jeg ikke noe punktum. Der skriver jeg rett fram. I INPA skriver jeg feks: 55.1 i første rute og 2.97 i andre rute. Utifra feilkoden sier den jo at verdien jeg har skrevet inn er for høy, men det er rart da dysene har den høye verdien...
  8. Hei igjen, Prøvde med INPA og det fungerte forsåvidt og har skjøt litt mer, selv om det ikke gir mye mening. Lastet opp 4 bilder. Feilkoden er at dyseverdien er over 2.85mg/stroke som tydeligvis er maks (Bilde: Feilkode). Slik jeg har skjønt det på Inpa er dette de 3 siste tallene. Verdiene jeg har på dysene er alle over 2.88 som man kan se på bildene Inpa dyseverdier. Det gir da mening hvorfor jeg får denne feilmeldingen, men det gir ikke mening at dysene har høyere verdier enn tillat. Delenummer på dysene er riktig. Man kan også se at verdien på de 3 første tallene er forskjellig om du leser ut i Inpa ellers Ista. Inpa viser riktig verdi(det som står på dysene), mens Ista viser konstant 1 tall feil på 3.tall i rekken. Noen som skjønner hvorfor det er slik? Klør meg virkelig i hodet av dette. Bilen sviver tilsynelatende fint når den er varm, men når den er kald er den ikke helt god.
  9. Hei, Har en F04 hvor jeg har satt inn nye Index 12 dyser (N63 motor). Problemet jeg nå har er at bilen ikke tar imot kodingen. Kommer ikke opp noen feilmelding under koding, men når jeg sjekker verdiene etterpå har de ikke endret seg. Noen som har vært borti det samme? Bavaria klarte heller ikke kode de inn, men ikke interessert i å bruke penger på at de skal feilsøke det.
  10. Sitter den på høytrykkspumpa? Trodde den satt på railen eller er det noe annet?
  11. Har ikke prøvd å tvangskjørt pumpen i tanken, men er kanskje idee? Når er det meningen den skal skru seg på? Har aldri hørt den... HPFP vil jeg tro da det kommer diesel ut til hver av dysene.
  12. På mitt enkle diagnoseapparat står det følgende når jeg roterer motoren: Rail Pressure, actual: 7-10.5 bar Rail Pressure, specified: 300 - 500 bar. Når kun tenningen er på er det følgende: Rail Pressure, actual: 7.37 bar Rail Pressure, specified: 299.98 bar Gir det noe forklaring?
  13. Hallo, Jeg kjøpte en x1 18d der drivstoffsystemet havarerte etter å ha fylt bensin på den. Fra det selgeren fortalte meg var det eneste som manglet å bytte ut injektorene. SÅ jeg byttet injektorer og rail. Han hørtes legit ut og HPFP virker ny ut fra det jeg kan se. Bilen rotere, men starter ikke Fikk følgende feilkode: "4B90 Rail-pressure monitoring on engine start." Kan pumpen i tanken være feil? Er det meningen at pumpen i tanken skal prime ved tenning? Noen ideer? Før jeg koblet til injektorene fylte jeg et stort glass diesel som kom fra HPFP, og det så bra ut. Må jeg programmere injektorene? - Takk!
  14. Hei igjen, Hadde den med til Drammen her forrige fredag. De hadde tydeligvis mer mellom ørene enn Kristiansand da de faktisk forstod seg på TUV papirer. Uansett så ble den godkjent der uten noen større problemer, lettelse!
×
×
  • Create New...