Gå til innhold

Ken_G

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ken_G's Achievements

  1. Hei, søker noen som driver med koding (må bytte defekt sgm-modul/airbag kontrollenhet, som igjen må byttes chassinr på via koding) i Haugesund til ok pris. Noen som utfører eller kjenner noen? Mvh Kenneth
  2. Hei! Skulle gjerne hatt noen tips i forhold til et par problemer og evt delevalg i en trang økonomi i korona-situasjonen. 1. Har erfart ladetrykkfeil på turboen i lengre tid, og det er mer merkbart jo varmere og lengre en har kjørt virker det ut som. Det når omsider et punkt hvor motoren synes å miste hele turboeffekten, og akselerasjonen omtrent uteblir. Målte live-verdi mens jeg kjørte på 0.7-1.0 bar mindre enn det burde være. Den var altså oppe i 1.6-1.7, og burde ha vært nesten en bar mer (med ca. 1 bar som utgangspunkt på tomgang) Mekanikeren jeg var innom brukte for øvrig Delphi software på pc-en. Han mente at det hørtes ut som lekkasje i eksosmanifolden når vi ruset bilen på tomgang, og at denne er det første som bør byttes. Jeg lurer derfor på hvor viktig det er å bruke originale deler her. Mtp at jeg har en 15 år gammel bil skal den ikke vare evig, og jeg er fornøyd hvis jeg har en god bil i 5-6 år til før jeg bytter den ut og evt vraker den, avhengig av tilstand. Original manifold koster nesten 6k hos GSbildeler, mens den kan skaffes på Ebay for en slikk og ingenting. Noen erfaring med deler her som ikke er orginale? 2. Viskerproblem fremme som forårsaker klassiske defekt motor-tendenser ut fra hva jeg har lest her på forumet. Dvs, x antall sveip før den stopper midt på ruta og plutselig ikke responderer lenger, inkludert spylervæske som heller ikke kommer. Jeg sjekket releet under kupefilteret på passasjersiden, som ser bra og helt rent/irr- og rustfritt ut. Dette ble sprayet med Wd-40, og fungerte bra en liten stund etterpå, mens under en tur i går i kraftig regnvær var det tilbake til samme feil igjen. Slik jeg forstår det må man bytte hele mekanismen her, med motor og armer i ett. Til tross for at det også selges kun motor noen steder. Noen formening om det er mulig å bytte kun motor? 3. Får opp feil på EGR på live-verdier, (emisson tests) og har bestemt meg for å bytte termostatene (EGR og kjølevæske-system) Hvor viktig er det at disse er originale kontra billigere varianter? EGR bør vel også sotrenses/blåses rent? Håper på noen tanker rundt dette, på forhånd takk!
  3. Ok, takk for tips! Får sjekke ut litt nærmere, samtidig er jeg skeptisk til å ha motoren i gang med fare for større problemer/skade. Håper bare det ikke er noe fordømt kostbart elektronisk det dreier seg om. For øvrig ingen feilkode å spore i I-drive til nå.
  4. Har i utgangspunktet litt reimkvining fra motoren, og skulle opprinnelig bare undersøke litt nærmere hvilken av reimene det gjaldt, og registrerte for første gang at det kom litt svidd lukt inni bilen, for så å utvikle seg til røyk etter noen minutter. Motoren var igang i ca 5 min. Fikk en fornemmelse av svidd el-lukt, uten at jeg er noen ekspert på å gjenkjenne det. Har en E61 525D(2005) Det har nylig blitt skiftet olje/oljefilter og luftfilter, samt påfyll av kjølevæske. Noen ideer om hva som kan være kilden mtp lokasjon motorrommet? Takk! VID_20191016_115118.mp4
  5. Takker for svar. Må få lest av diagnose og se om noe kommer opp, ja. Ny i BMW-gamet , så har ikke fått skaffet meg PC med Ista P/D, men ser at det må til. Evt enklere og mer praktisk med Carly?
  6. Oppdaget i går at denne skapte seg når bilen (525D, E61, 2005) er relativt kald, dvs kjørt mindre enn ca.15-20 min. Nåla oppfører seg ganske ustabilt og indikerer at jeg har skyhøyt forbruk og beveger seg opp og ned, selv når gassen ikke er i bruk. Noen ideer om hva som kan være problemet? Takk!
  7. Hei! Har nylig anskaffet en 525d touring (e61) og erfarer ved motorstart at stereoanlegget alltid stiller seg inn på et bestemt lydnivå (høyt), samt en bestemt fm-kanal, og husker ikke de innstillingene jeg gjorde sist (tonekontrollene, fader etc) Noen ideer? Kan det f.eks være sikringer det er snakk om, evt noe annet? Merker meg også at det er noe fukt i området der batteriet er, bla den filtduken som ligger rundt plastlokket over batteriet. Alt annet elektronisk ser ut til å fungere, inkludert styring av bakluke, vinduer, memoryseter osv. Mvh Kenneth
×
×
  • Opprett ny...