Gå til innhold

Bimmerfjord

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    2004 BMW E60 530iA

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bimmerfjord's Achievements

  1. Kontaktet du de på tlf og sendte inn? Han på den lokale SVV er fast bestemt på at det kun er org vognkort som gjelder. Lenge siden?
  2. Takk for svar! Han på SVV er fast bestemt på at han må ha org vognkort….
  3. Hei. Har en 2004 530i med kun 75000 på telleren. Bilen har vært på biltilsynet og visning er godkjent, men pga manglende vognkort får jeg ikke registrert bilen. Gamle eier har rotet bort vognkortet og jeg har store problemer med å anskaffe det. Jeg har bilder av vognkort med chassisnr og hele pakka, men det er selvsagt ikke godkjent. Har noen peiling og kan hjelpe? For dumt å gi opp denne bilen…
  4. Bimmerfjord

    .

  5. Kan virke sånn ja. Den var ikke sånn før jeg la om til nye vinterdekk, så det er kanskje grunnen til at jeg har lagt så godt merke til det.
  6. Takk for godt svar! Når du sier det så oppstod det etter skift til vinterdekk. Klaget til forhandler om at det lugget ved pådrag etter skifte - mulig det egentlig var dette med lavt turtall som utløste det. Har forøvrig også xDrive, så fordelingskasse ble sjekket og den var OK. Det kan også gi mening iom. at det ikke er mulig å finne tilsvarende tilfeller i USA osv. Synes det er merkelig at bilen aldri lærer. Det er jo helt håpløst å holde så lavt turtall i 90% av tilfellene. Jeg har kontaktet 2 forskjellige forhandlere, og begge mente at det ikke var normalt å holde så lavt turtall - men ingen visste sikkert hva som kunne være grunnen. Har også kontaktet andre verksted, men de visste heller ikke hva det kunne være. Kjenner at jeg ikke klarer å ignorere det heller, så jeg kommer til å undersøke mer. Det lokale BMW-verkstedet er helt elendig, så blir nok hos et vanlig verksted hvor mekanikerene faktisk kan å skru på bil.
  7. Bilen jager etter å gire opp i så høyt gir som mulig, som resulterer i svært lavt turtall. Den girer opp, turtallet faller til 950-1050rpm. Ofte har den ikke sjans til å holde det giret og girer ned igjen umiddelbart. Jeg kjører 6-7 mil én retning til jobb, så tviler på at det er EGR/DPF-relatert. Byttet nylig EGR-kjøler uten at det bedret noe. Kjører også aktivt. Det føles veldig unaturlig, og har aldri opplevd det med tilsvarende bmwer. Problemene dukket opp et års tid etter den ble chippet, og chippen ble fjernet i etterkant av problemene for å sjekke om det var den som skapte de. Har kjørt diagnose, og fikk feilmelding 284E00 - mekaniker mente at det ikke hadde noen sammenheng. I jakten på feil har jeg lagt merke til noe tikkelyd fra motor (svært lite), hører også vibrasjoner i eksos når motoren er kald. Usikker på om det har sammenheng.
  8. Tusen takk for svar! Skremmende hvor lite kunnskap og interesse noen av mekanikerne har...
  9. Hjertelig takk!
  10. Har snakket med noen som mener det kan være mastersylinder. Ansees dette som mulig? Takk for gode innspill så langt!
  11. Bremsene er luftet 2 ganger uten hell, og regner med at autorisert verksted har tilstrekkelig kunnskap til å utføre det på ordentlig måte. Usikker på DSC som du nevner.
  12. Feilen var der når jeg kjøpte bilen. Verksted har utført nevnte jobber i mitt eie uten at bremsene har blitt bedre.
  13. Hei, Har en F21 hvor bremsepedalen er veldig myk til tross for diverse rep.forsøk: - Luftet bremsene på verksted 2 ganger - Byttet klosser og skiver fremme på verksted, bake er de OK. Bilen har full bremsekraft, men pedalen er langt mykere enn min tidligere F20 og F30 (for øvrig alle BMWer). Hva kan være galt her?
×
×
  • Opprett ny...