Gå til innhold

Thomasle1

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW e90 318i 2008

Thomasle1's Achievements

  1. Hei, BMW E90 318i 2008 N43 (183.XXX km) Tok nylig en diagnose og fikk opp disse feilkodene: - 002EF7 - 002AF2 - 002AF4 - 002AF6 Ting som jeg merker selv med bilen: - kan komme litt vibrasjoner over 120km/t - litt slark/hakkete/rykking på 3-gir med 1500rpm Har også nylig skiftet coil og tennplugg på sylinder 3 pga. feiltenning. Lurer på om noen som har erfaring med disse kodene og evt. vet hva man bør gjøre og hva deler kan koste. Takk for svar.
  2. Byttet coil på sylinder 3 og tennplugg og bilen fungerte fint etter det. Men etter at jeg kjørte times tid fra verksted så vibrerte bilen når jeg satt den i revers for å parkere. Etter enda en time med kjøring så var det ikke noe mer problem. Kan prøve å se det med nox sensor. Skal også ta en sjekk med carly adapteren snart, se om det er noen feil som sitter igjen.
  3. Vekker dette innlegget tilbake i 2020. Bilen fikk blinkende motorvarsel i dag og gikk i limp mode, tok diagnose og fikk lignende feilkoder som dere pluss et par til. Men etter det jeg har lest så trenger jeg ny nox sensor og thermostat? Mange andre tror også at det er er en coil som må byttes ut.
  4. Har ikke fått eksakt pris enda, den prisen der var fra en annen bil med lignende problemer. Den andre bilen hadde litt ekstra feil, så det blir kanskje litt billigere. Vet ikke eksakt hva slags deler jeg trenger eller hvor mye de koster heller, men får svar på det i morgen tidlig.
  5. Takk for svar! Om noen har flere tips om hva jeg gjøre, hva ting bør koste eller anbefalinger så hadde det vært topp.
  6. Er nok senor, plugg og coil som må byttes ut, ukes tid for å bestille og bytte deler, totalt rundt 13-14,000kr for deler og arbeid.
  7. Tar diagnose på Kviteseid nå!😁
  8. Hei! RK35703 E90 318i 2008 (bensin) Er på vei fra Oslo til Haugesund og 4 timer inn i kjøreturen så får jeg opp blinkende motorvarsel samtidig med vibrasjon fra motor. Kjørte til siden umiddelbart og skrudde av bilen. Varsel og vibrasjon ble borte, så jeg prøvde å kjøre igjen før bilen ristet mer etter 15min. Det jeg merker selv er at turtallet går sakte nedover til 1500, og hvis jeg overstiger det så rister motoren. Merker ikke noe uvanlig lukt, motor er ikke varmere enn vanlig og ingen synlig røyk. Har ikke gjort noe uvanlig før turen heller. Det eneste som jeg klargjorde før bilturen var å fylle på kjøleveske pga varsel på dashbordet Akkurat nå prøver jeg å komme meg til verksted i Kviteseid fra Seljord, der problemene kom. Hva anbefales å gjøre? Setter stor pris på tips og all hjelp jeg kan få. Kanskje vi kan redde bilturen😅
×
×
  • Opprett ny...