Gå til innhold

Myklestul

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW X5 F15 xDrive40e

Myklestul's Achievements

  1. True that! Og jo hardere den sitter blir det i tillegg vanskeligere å holde 90 grader Men takk for roundup rundt bolter på bmw. Tror jeg kommer til å skaffe meg noen ekstra bolter.
  2. Koppen?
  3. Koppen?
  4. Ja, altså poenget med å skaffe utstyret selv må jo være at det kan brukes mange ganger, i hvert fall til kun sin egen bil. Jeg kom til skade med å bytte dekk på 2 biler ile en time med en vanlig saksejekk en gang, da takket jekken for seg etterpå. Men jeg fant ut i etterkant at dette kun er en nødjekk :-) Men det er jo litt synd at det skal være litt slark mellom en 17mm pipe og 6-kant-topp på en bolt. Ingeniørene river seg nok i året når jeg mener at 17mm er 17mm og at det ikke er spesifisert nøyaktigheten, altså 17,0mm
  5. Men kan pipenøkkelen være så "off" at den er for stor for boltene? Føler nesten at pipenøkkelen burde ha vært 16,7mm istedet for 17mm. Kan jo for så vidt ta skyvelære og måle det men...
  6. Tusen takk for svar! Det var egentlig det jeg regnet med og håpet på. For å finne årsaken må jeg jo sette de RAZE-pipene mine under lupen. Hva tenker dere om de? Jeg kjøpte RAZE momentnøkkel og piper på Thansen. Er det noe dritt egentlig?
  7. Hei! Har i dag byttet til vinterdekk på min BMW X5 (F17). Det gikk fint som bare det frem til det siste hjulet hvor en av boltene satt så hardt fast at jeg dro bolten rund. Jeg kjørte da bort til noen som driver med dekkskift og de sa (ta dette med en klype salt) at BMW hadde spesialbolter og at 6-kanthodet på mine bolter kunne være 16,5mm og at det ikke var optimalt å bruke 17mm pipe som jeg hadde brukt. Det jeg lurer på er om de ikke hadde peiling og at det faktisk er en 17mm 6-kant hode jeg har på bilen eller om det faktisk er noen spesialpiper jeg burde brukt. Hvis det er tilfelle har jeg egentlig lyst til å bytte alle boltene til noe som er standard. Men hvem bløffer eller har rett i dette tilfellet? og er det noe spesielt med boltene egentlig? PS: Dette er ikke snakk om den ene spesial-bolten som de pleide å bruke tidligere (låsbolt eller hva de kalte den). På min forrige bimmer hadde jeg en "nøkkel" som fulgte med bilen som måtte brukes ved bytte av hjul.
  8. Hei! Er fersk på forumet og nok så ny BMW-eier så tilgi meg om jeg legger denne posten feil! Jeg har en X5 F15xDrive40e 2017 modell. Etter jeg byttet batteri på begge nøklene har den ene sluttet å fungere. Det eneste som jeg hittil har funnet ut fungerer er å holde nøkkelen inntil rattkolben for å starte bilen. Knappene på "nøkkelen" og comfort access fungerer ikke. Noen tips? Mvh Dag Rune
×
×
  • Opprett ny...