Gå til innhold

Bakken846

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E36 318is og E39 540i

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bakken846's Achievements

  1. Ja det har jeg fått med meg, så blir original BMW del ja. Evnt en brukt original sensor. Takk, skal se hva jeg får til.
  2. Da blir det nok innkjøp av sensor også se om det blir noe endring. Ja må være noe feil, men klarte ikke se noen skade på ledninger, kan absolutt være greit å få ordnet til senere også. Bilen er en original 320 men byttet styreenhet til motor av forrige eier.
  3. Noen som har en aning hva som er galt? Går ikke å gasse over 2000 rpm, da kutter den som vist i video(har gassen inne hele tiden). Som også vist i videoen stopper bilen etter 30-40 sekunder, og må vente et kvarter ish før det går å starte den igjen. Går ikke å koble til diagnoseapparat, står den ikke får kontakt med noen ting, men mistenker kanskje veivsensor? Forslag? Er en 92 320 m/ M50B20nv https://youtu.be/lBMiyBUii-Q
  4. Verkstedet sa iallefall at de ikke så noen sprekker, men kan jo såklart hende de ikke så den. Det er jo ikke et BMW-spesifik verksted, så de har vel ikke all kunnskapen inne heller om akkurat disse kassene👍🏼 De sa det var den ytterste ventilen, men husker ikke om det var den til venstre eller høyre.
  5. Takk for tilbudet Thomas. Har hatt den på verksted nå, var ingen spon i oljen, og den så fin ut. Ingen sprekker i ventilhuset, men den ene ventilen gikk treigere enn de andre. Er det kun denne som trengs å skiftes da?
  6. Da har jeg hatt den på diagnose og følgene feil kommer opp på selve girkassemodulen: 83 Gear monitoring 1 84 Gear monitoring 2 85 Gear monitoring 3 6A Stall speed monitoring
  7. Ok. Da er det skifte av kasse som er tingen da? Tenker å ha en kjapp diagnose først iallefall.
  8. Feilen var der ennå selv om den sto i sport. Mistenker et eller annet med elektronikken, men usikker på hva.
  9. Ok takk, da får jeg prøve en diagnose og se. Har søkt på nettet etter folk med lignende problemer, men fant ingen så tenkte å høre her.
  10. Hei! Har nylig kjøpt en 1997 E39 540ia, som jeg sliter litt med girkassen. Ved litt pådrag enten opp en bakke eller f.eks mot kryss, for å så slippe gassen og la den trille frem til krysset, har den en tendens til å hoppe ut av gir selv om den står i D. Om jeg gir gass er det som den er i nøytral og motoren ruser seg opp, og plutselig hopper den i gir, og den går i safe/limp mode. Da pleier jeg å kjøre til siden, og stoppe bilen. Plutselig er girkassen helt fin igjen når jeg starter bilen, og kan kjøre videre. Hjelp? Kassen ble flushet like før kjøp.
×
×
  • Opprett ny...