Har lagt ved feil kodene og det som kom frem ved to diagnoser.
140.000,- for å rette opp disse feilkodene bilen indikerer på at den har. Men, det er ikke konstatert. Det må da en ytterligere sjekk til på ca 4500,- minimum for å konstantere at det er (de mistenker) spon i disel.
Vet det er en rekke feil som kan oppstå pga andre feil som forstyrrer å håper på at det er det.
Spørsmålet er egentlig:
1. Km stand ved første varsel. Er dette da noe bilen har varslet om med lys/motor lampe å kan dette stoles på?
2. (Om ja sp 1) Mistenker da nullstilt av varslet/motor lampe av forrige eier (noe jeg ikke vil tro, men rapporten indikerer noe annet)
3. Hvilke lamper burde ha lyst før motor lampen eventuelt?
Saken er:
Register kjede er byttet på ca km stand 214 200
EU godkjent på km stand 214 449
km stand 214456:
3F01
km 214 449:
4390
km 214 464
480
km 214 496:
4B1C - Bilen på Grimstad Bil AS for forstillings kontroll
km 214 512:
40D4 - (Her kommer luft trykk varse ift dekkene opp)
km 214 519:
Jeg kjøper bilen, med beskjed om at forstillings kontroll er ok og at all service data er lagt inn på bilens service enhet.
Legger så på hjem tur 1000km - med ny bil og informert om at det ikke er noe feil med bilen, samt ingen varsellamper.
km 214 646:(Her er da kommet varsel for lavt olje nivå, en olje nivå er fult)
4C9E -
KM 214 744: (Her er da kommet varsel for lavt olje nivå, en olje nivå er fult også)
4139 , 413F, 4BC1, 4BB6, 4BC6, 4BA1,
km 216016: Motor lampen begynner å lyse å bilen blir satt inn på Bavaria for kode avlesing.
4C4E, 4560, 4570, 4610,
Før kjøpet er det utført service (ingen kvitteringer eller service historikk foreligger):
Alle tips og triks tas imot med stor takk da jeg dessverre ikke har peiling om disse kodene er noe bilen varsler om uten diagnose.
Utført kjøretøys test.pdf Full systemskann .pdf