Gå til innhold

Sandvik_ksu

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Kvinne
  • Interesser:
    Passe på bilen min
  • Kjøretøy
    E87 - 118d - N47 - 2007

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Sandvik_ksu's Achievements

  1. Ja manuell er det. Har fått time til bilen inne hos GS så er det bare å krysse fingrene 🤞🏻 må nesten få avklart om det er Max uflax eller om det er noe som er blitt forutsett.. iallefall ifølge kodene å km stand tid. Men spørs om varslene ike varsler🙈
  2. Tusen takk for mye god utfyllende informasjon uansett. fikk beskjed at jeg kunne sette den inn på verksted å få fikset partikkelfiltre. Der etter kjøre den tilbake til av leverings punktet. dog 1000km en vei.. Er det så at N47 lager mer buldringer en «andre» Lært i allefall etter en oppstart å holde hånden min unna girspaken ved oppstart 😅😂
  3. Når jeg stopper så er det som den «slår/usikker på beskrivelse» tre ganger før den stopper. Vet dieselmotorer har en del støy fra seg. men det er ingen varsler som slår seg på under oppstart lengre. FullSizeRender.mov FullSizeRender.mov
  4. Jupp, kan filme det. Men når det lar seg gjøre. men vet du hvilke symptomer man må se etter om det er spon i dislet? synes å legge ut 4500 for å så få beskjeden om å bruke opp mot 140k et litt drøy.
  5. Når motor lampen kom så gikk bilen i nødmodus. Ved opp start så er det ikke alltid motorlampen i instrument panelet (den vanelig) vises. Virker som kondens fra eksos. Synes motoren «slår» hardt og gir spaken «slår» like hardt når jeg starter , men ikke like hardt vær gang.
  6. Var 140.000,- for å rette de feilkodene. Som de mente var eventuelt kanskje Disel høytrykks pumpen samt rens av DTF. 4500,- for sjekken er billig du mener?
  7. Har lagt ved feil kodene og det som kom frem ved to diagnoser. 140.000,- for å rette opp disse feilkodene bilen indikerer på at den har. Men, det er ikke konstatert. Det må da en ytterligere sjekk til på ca 4500,- minimum for å konstantere at det er (de mistenker) spon i disel. Vet det er en rekke feil som kan oppstå pga andre feil som forstyrrer å håper på at det er det. Spørsmålet er egentlig: 1. Km stand ved første varsel. Er dette da noe bilen har varslet om med lys/motor lampe å kan dette stoles på? 2. (Om ja sp 1) Mistenker da nullstilt av varslet/motor lampe av forrige eier (noe jeg ikke vil tro, men rapporten indikerer noe annet) 3. Hvilke lamper burde ha lyst før motor lampen eventuelt? Saken er: Register kjede er byttet på ca km stand 214 200 EU godkjent på km stand 214 449 km stand 214456: 3F01 km 214 449: 4390 km 214 464 480 km 214 496: 4B1C - Bilen på Grimstad Bil AS for forstillings kontroll km 214 512: 40D4 - (Her kommer luft trykk varse ift dekkene opp) km 214 519: Jeg kjøper bilen, med beskjed om at forstillings kontroll er ok og at all service data er lagt inn på bilens service enhet. Legger så på hjem tur 1000km - med ny bil og informert om at det ikke er noe feil med bilen, samt ingen varsellamper. km 214 646:(Her er da kommet varsel for lavt olje nivå, en olje nivå er fult) 4C9E - KM 214 744: (Her er da kommet varsel for lavt olje nivå, en olje nivå er fult også) 4139 , 413F, 4BC1, 4BB6, 4BC6, 4BA1, km 216016: Motor lampen begynner å lyse å bilen blir satt inn på Bavaria for kode avlesing. 4C4E, 4560, 4570, 4610, Før kjøpet er det utført service (ingen kvitteringer eller service historikk foreligger): Alle tips og triks tas imot med stor takk da jeg dessverre ikke har peiling om disse kodene er noe bilen varsler om uten diagnose. Utført kjøretøys test.pdf Full systemskann .pdf
×
×
  • Opprett ny...