Gå til innhold

Frifi

Medlem
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Frifi's Achievements

  1. @Otis ikke noe vondt ment, var bare på leting etter kloke hoder ☺️ Setter veldig pris på svar! Da prøver jeg og lufte den skikkelig da jeg kommer hjem i dag, så får vi se om termostaten åpner i dag. Mener kanskje den burde gjort det samme i går, da bilen var driftsvarm og jeg kjørte den et lite stykke. Men såklart om det var noe luft så kan jo det ha satt en stopper. Takk for info sålangt! Oppdaterer tråden i kveld da jeg har fått prøvd ☺️
  2. Hei hei alle fanatikere! Slenger ut denne tråden i håp om at noen med mere kunnskap en meg selv kan ha noen tips / formening om hva som kan være galt med bilen min. har en 2001’ e46 320D 150HK Bilen har stått siden i sommer grunnet hull i bunnpanne 😅 vi hadde bilen inn på verksted hvor feil ble utredet og bil startet alt OK! dagen etter da jeg fikk bilen hjem merket jeg at tidligere eier hadde fylt bare vann i kjølesystemet og dette resultere jo i totalt fryst motor... En uke senere fikk vi bilen inn igjen, tint helt varm og fin etter to døgn inne, byttet ut all kjølevesken og fylte på nytt (riktig blandet denne gangen!) Kjørte bilen til driftsvarm temp, nål sto rett opp, men virket som om termostat ikke ville åpne da vi ikke kunne fylle på noe mere frostvæske 🤷🏻‍♂️ Tenkte da å kjøre bilen litt hardt for å prøve å åpne termostat, bil ble 2/3 varm, helt til jeg kjørte i nedoverbakke, hoppet da rett tilbake til nål rett opp og ned.. Prøvde å lufte litt, virker som det kom masse luft fra systemet, men ikke sikkert den ble luftet nokk? Men kan Altså luft i system holde tilbake termostat fra og åpne seg? kjente slange fra frostvæske beholderen var kjempe varm, og slange fra radiator iskald... evt hvilken vei skal dette sirkulere ? da jeg trodde termostat ikke ville åpne startet jeg da turen hjem, kom i en liten oppoverbakke og bilen mistet all drakraft, og startet så og koke. Skrudde bil av umiddelbart lot den stå med tenning på så vifte skulle gå, helt til den kjøla seg ned igjen, kjørte da videre og bil kokte igjen etter bare et par minutter... Takk om du har fulgt med på tråden sålangt, det jeg i hovedsak lurer på er: kan termostat være gåen etter motor frøs? Evt egr termostat? Men utelukker denne litt ettersom motor faktisk blir varm? Blåser iskaldt i bilen. Kan det være så simpelt som luft i systemet, eller kan det være så ille som gåen topp? takk for svar!
×
×
  • Opprett ny...