Gå til innhold

Erhb

Medlem
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Bosted:
    Trondheim
  • Kjøretøy
    Bmw E60 525D 2007

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Erhb's Achievements

  1. https://www.xhpflashtool.com/blog/line_pressure_vs_engine_torque/ Fant dette innlegget som ga veldig mye mening i forhold til problemene jeg opplever. Tror jeg skal prøve xhp for å se om det løser problemene fra moment grense i tuning
  2. fant denne siden som forteller om hva man kan gjøre med xhp på girkassen https://rbttuning.atlassian.net/wiki/spaces/RBTTUNING/pages/1114518/6-Speed+ZF+-+Custom+Options Her ser jeg at man kan justere når man ønsker at bilen skal gire opp eller ned i hvert enkelt gir. kan også øk clutchtrykk osv. Dette kunne vært noe å prøve for å løse problemet. jeg synes uansett at bilen girer ned på lav turtall i alle gir i Drive. Kunne tenkt meg at den girer ned litt tidligere i lavere gir og det er mulig med xhp
  3. Jeg tror dpf delete og egr er en del av tuningen så jeg tror det holder med å få noen til å fjerne det viss jeg blir nødt til å prøve den løsningen
  4. Må få kodet inn dpf og sånt om jeg fjerner tuningen. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Jeg kan enten prøv å nullstille adapsjoner og kjøre den opplærings prosedyren eller så kan jeg prøve xhp noe som jeg tror kan hjelpe siden man kan øke clutchtrykk og få bilen til å gire raskere og hissigere. Den løsningen jeg ønsker minst er vell å sette den helt orignal igjen men det er vell positivt med tanke på at bilen skal selges
  5. hakke peiling på det nei. Husker jeg fikk opp feil om at det begynte å bli tett bare. er så redd for å fjerne tune og sånt ut i tilfelle det ikke hjelper på girkassen. Fikk forslag fra gs om å fjerne tune også for å fikse girkasse siden olje så bra ut og de ikke var noen feilkoder. Det var etter jeg byttet alt av magnetventiler og sånt uten hell
  6. Hva er det som må være på plass for at bilen skal få regenerert partikkelfilteret? Er det driftstemp og gløding som må være på plass? Bilen holder 90 grader stabilt etter litt kjøring men har feilkode på 2 glødeplugger
  7. Skjønner. Får vell prøve å sette den original da. Det er ikke noe problem å fjerne programvaren. tror jeg har 2 dårlige glødeplugger jeg må bytte først slik at jeg får regenerert partikkelfilteret. Veldig kjipt om det ikke er problemet da
  8. Frykter det ja. Tror nok det kan være problemet da. Hvor var det du fikk din bil tunet? jeg var på tuningservice med min
  9. Ja det er et snedig problem egentlig men jeg er veldig sikker på at det er noe kommunikasjon eller adapsjoner som tuller. Gir ikke mening at det kan være noe mekanisk som et problemet når jeg kan få bilen til å gire ned fint i 30kmt og i sport. har hatt feilen en god stund nå og jeg har brukt mye penger på å finne ut av problemet uten å lykkes. Begynner å bli litt frustrerende å ikke finne ut av feilen når jeg har planer om å selg og handle nyere bil
  10. Problemet var der ikke før jeg tunet bilen nei. Det kom en liten stund etter at bilen ble tunet. girkassen skal jo kunne lære seg å gire riktig etter å ha resatt adapsjoner og kjørt en stund men det virker som at min ikke klarer det helt. Jeg vet at det ble lagt inn momentsperre i 1 og 2 gir når jeg tunet den. girkassen girer jo veldig fint i alle gir både opp og ned bortsett fra 3 til 2 gir når jeg bremser/ruller. Den girer helt fint ned når jeg hjelper den i form av å sette den i sport/manuell eller ved å røre gassen når den girer så det virker jo som at alt mekanisk virker helt fint. Den girer ned fint på samme tidspunkt når den får hjelp når den ellers ville giret ned selv jeg pratet faktisk med support fra xhp forrige uke og de var usikker på om det kunne hjelpe og hva eventuelt problemet kunne være. jeg vet at man kan øke clutchtrykket med xhp for å forhinde sluring på clutch og sånt hvertfall
  11. Ja, den er stage 1 tunet
  12. Det glemte jeg å nevne. Rett etter adapsjonene ble resatt så giret bilen ned fra 3-2 uten noe problem slik som den skal gjøre men litt hard giring i starten såklart i alle gir. Det var først etter noen 2-300km at det begynte å komme tilbake. jeg gjorde ikke noe spesielt etter adapsjonene ble resatt. Kjøre bilen som normalt og da kom det sakte men sikkert tilbake jeg synes det er så rart at bilen girer helt fint ned fra 3 til 2 i sport, manuell og når jeg rører gassen men det er først når jeg ruller eller bremser at det blir hard nedgiring Har hørt noe om en slags prosedyre som man skal gjennomføre rett etter adapsjonene har blitt resatt for å lære opp girkassen riktig i starten. Den gjennomførte jeg ikke da det var noe jeg hørte om i ettertid
  13. Hei. Girkassen på min 525D har oppført seg rart en god stund nå og jeg har prøvd forskjellige ting for å fikse den. Bilen girer helt fint oppover i alle gir og girer ned fint i alle gir bortsett fra 3-2 gir. Når den girer ned fra 3-2 så vibrerer det i bilen. Nok vibrasjon til at jeg kjenner og hører det godt. Det vibrerer kraftigere når oljen er kald også blir det mindre merkbart jo varmere oljen er. Når oljen er på driftstemperatur så er det nesten ikke merkbart. da virker det bare som at bilen slipper girer og turtallet faller til ca 600 omdreininger.Turtallet ligger på 600 omdreininger hele tiden i 2 girer når jeg ikke gir gass. Turtallet går rett opp igjen når jeg rører gassen. Dette skjer bare i drive når jeg ruller eller bremser uten å røre gassen. Bilen girer ned helt fint fra 3-2 om jeg trykker på gass i det den girer ned. Det skjer ikke i det heletatt når bilen er i sport eller manuell. byttet olje og filter 2 ganger, magnetventiler, mekatronic pakninger og sleeves i fjor sommer. Adapsjoner ble også resatt. Har også fått kontrollert oljenivået i ettertid og det var riktig. Ingen feilkoder heller. Fikk avlest clutch verdiene og de så også bra ut quickcharge pressures: Clutch A -162 mbar Clutch B -7 mbar Clutch C -242 mbar Clutch D 26 mbar Clutch E -111 mbar Quickcharge time: Clutch A 0 ms Clutch B 13 ms Clutch C 2 ms Clutch D 0 ms Clutch E 57 ms Noen som har erfaring med noe lignende eller har noen formening om hva som kan føre til vibrasjonen/ristingen i bilen når den girer ned? kan det være noe mekanisk eller fester rundt girkassen eller motoren som gjør at det vibrerer/rister?
  14. Den er grei. Da bestiller jeg mahle egr termostat med engang så rekker jeg kanskje å få den før helgen holder dere oppdatert på om det ble noe bedring
  15. Er mahle bedre enn febi? har ganske god erfaring med begge to egentlig. det er bare snakk om 50kr prisforskjell på de to
×
×
  • Opprett ny...