Gå til innhold

Alexbm

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    f10 530xd

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei var ute å kjørte en kveld for litt siden når jeg fikk en drivetrain lampe ved helt normal kjøring, leste av feilkode å denne var "low rail pressure" slettet denne å kjørte hjem ingen problem bilen følter helt normal ut vidre til dagen etter da vil den plutselig ikke starte lenger, jeg har lest av å kjørt test med ista her får jeg opp 4.5 bar fra lavtrykkspumpe som er ok men når jeg tester imens jeg drar rundt starter måler den kun 2.2 bar her skal det vel være 250 bar+, det jeg har byttet til nå er diesel filter, volumkontroll ventil nede på høytykkspumpe, Trykkreguleringsventil på rail og drivstofftrykk føler på railen, ingenting av dette har endret noe som helst, det er heller ingen spon i railen eller høytrykspumpe vil det da si at pumpen ikke er defekt eller kan den ryke uten å fylle alt med spon? det virker også som at railen er tom/ikke blir fylt opp da det nesten ikke kom noe ut av den når jeg hadde den av.
  2. fordeligskassen som var slitt? hva ente du opp med å måtte gjøre med det? må nok bli helt sikker på diagnose å finne ut hva det er før noe blir gjort ja
  3. så jo kurant ut det jeg har mulighet til å bytte selv så vil tro det blir mest lønnsomt sendt mail til overhalingsfirma så får se hva de sier om pris osv men vil tro de skal ha litt mer en de 9000,-
  4. vinterhjul er testet og fortsatt rykking men er absolut verdt et forsøk med orginal software vil jeg tro skader ikke å prøve
  5. blir nok å prøve xdelete å leve med det en så lenge, vil det bli lønnsomt og overhale kontra kjøpe annen fordelingskasse i god stand? kan se for meg at dette er en ganske omfattende jobb å overhale
  6. tuning er gjort av noen som kan dette ja, er dette noe jeg burde skjekke opp i? annet en økt belastning er det noe annet med tune spm forusaker sånne problemer?
  7. hei har plutselig startet å få en typ napping/rykking i bilen ved hardt pådrag det er ikke noe endringer i turtall bilen har kjørt med lik dim foran å bak, bilen er tunet og rykkingen er mest merkbar i 2-3 gir ca 50-80 kmt noen som har peil på dette? er det tid for ny fordeilingskasse eller er det noe billigere å lettere løsning?
  8. herlig, takk for svar🙌🏼
  9. hei, må bytte de indre baklyktene på en 2012 f10 blir byttet 1 til 1 må disse kodes inn på noe måte? har adaptive xenon lykter foran og er led i stripene bak Og er disse styrt av en egen modul evt hvor er denne? takk for svar😁
×
×
  • Opprett ny...