Gå til innhold

Dieselbil

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW X1 xDrive 25e

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Testet dette i dag. Motoren starter og fortsetter å gå, men bilen blir stående i gir, slik at den står og presser på så den må holdes igjen med bremsen, evt håndbrekket. Ikke helt ideelt, kan vel ikke stå slik lenge. Trodde at motoren ville starte når jeg slo på "Save battery" funksjonen, men det gjorde den ikke. Finnes det virkelig ikke en mulighet for å starte motoren og la den gå på tomgang?
  2. Jeg har en 2020 modell X1 som har en snap-on trådløs mobillader under puten i midtkonsollen, som vist på bildene (ikke fra X1). Man får i dag nesten ikke kjøpt telefoner som er så små at de passer inn i denne. Finnes det en mulighet for å tilpasse denne, modifisere den slik at den går til større mobiler? Vil ikke ha noe jalla som er festet på dashboardet. Evt finnes det en ny type trådløs lader som man kan bytte ut til, som er beregnet for, og passer inn i konsollet?
  3. Ok, og da vil motoren gå på tomgang når bilen står stille? Det må jeg prøve i morgen.
  4. Nok et spørsmål om X1 Xdrive25e / F48 Hybrid: F.eks: Når hybridbatteriet er tomt og du er fremme ved bestemmelsesstedet, det er kaldt ute, og må vente i bilen et kvarter. Skulle gjerne hatt varme i kupèen mens jeg venter... - Kupèvarmeren kan ikke gå på batteri lenger, da dette er tomt. - Bensinmotoren har stoppet fordi - bilen står, dermed blir det ingen varme fra motoren. Eller er det en mulighet for å få bensinmotoren til å gå selv om bilen står stille?
  5. 0,6 l/mil med bensin er akseptabelt uansett biltype 👌
  6. Jeg skyter ut flere spørsmål... Når hybridbatteriet er tomt og kjører på bensin, er da kupè-oppvarmingen fra bensinmotoren, eller er det elektrisk varmer som fungerer uansett?
  7. Det var en god rapport med erfaringer. Ok, over en liter på bykjøring med bensindrift ja. Må venne meg til lading, føles om en ekstra greie å holde på med og tenke på. Har ikke hatt behov for å tenke spesielt på forbruk, og håper å slippe det.
  8. OK takk. Ser det ligger Youtube videoer med instruksjon om hvordan dørtrekket lett fjernes med lukket dør, det er like helt, og det tar ikke mange minutter. Skal komme med oppdatering etter at det er fikset av Bilia.
  9. Kona har 225xe og jeg har 25e, så vi må sloss litt om ladingen i garagen. Men vet du noe om bensinforbruket hvis den ikke er ladet, regner med at den bruker litt mer enn om det hadde vært en ren bensinbil, pga ekstra vekt?
  10. OK takk. Jeg har følt meg litt naken når batteriet er tomt, men da er det ingenting å bekymre seg over på lengre turer. Hvis f.eks. bilen blir stående uladet i flere uker vinterstid, vil hybridbatteriet tappes slik at det da ikke er nok til dette når man kjører igjen? Det jeg vet er at forvarming av kupèen ikke vil fungere ved flatt hybridbatteri.
  11. Jeg har nettopp kjøpt 2020 X1 Hybrid, og nye problemstillinger dukker opp i hodet. Når hybridbatteriet er kjørt ut og det ikke er flere Km å hente på det, og bensinmotoren er i drift, hvordan fungerer da f.eks dette: - 4-hjulstrekk, f.eks. opp en bakke med snø, hvor det er behov for det? Bakhjulene drives jo av el-motor fra batteriet. Hva med neste bakke? - Ved behov for forbikjøringer, og vil hente ut alle 220 hk? Eller vil det ikke fungere? Evt andre ting som blir koblet ut? Jeg vil gjerne at noen som vet, svarer, og ikke som tror...
  12. Ser at låseknappen går opp og ned når fjernkontrollen brukes, men får ikke åpnet døren utenfra eller innenfra. Håndtakene får ikke tak i noe... Var hos Bilia, som mener at dørtrekket inne må åpnes, og låskassa må knuses, og så bytte låskasse. Fikk tilbud på kr. 8600.-. Det synes jeg er brutalt. De sjekket ikke om det kunne være en annen årsak, f.eks. dårlig kontakt i en kobling, sikring...? Har noen hatt samme problem, og hva ble gjort?
×
×
  • Opprett ny...