Gå til innhold

XP800X

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

62 profilvisninger
  1. Skal se om jeg får en måling av trykket fra matepumpen, så takker for tipset.
  2. Jeg bor i Norge og har hatt denne bilen siden den var ny
  3. Har ikke begynt med Insta installasjon eller noe slikt. Har ledig tid nå om det er noe jeg kan fikse selv.
  4. Har Insta kabel
  5. Jeg hadde samme feilkoden i mange år. Tror ikke matepumpen er defekt, men underdimensjonert? Jeg har ikke måleutstyr for å måle trykket. Så må til mapper for å gjøre det. Har kun måleverdier fra turen på dyno, og en remapp i Drammen. Ønsker gjerne alle feilkoder fjernet før nye målinger. Ellers noe info fra Turbozentrum i Manchester, som er greie å svare på spørsmål. Bilen fungerer nå, men fortsatt en feilkode.
  6. Ja det er riktig. Hele bilen er trøtt, så kommer nært grensene for å beholde til og med original effekt. Virker som det beste ville vært å kun montert denne eksterne matepumpen til 1900,- med rens av innsuget. Så ville resten vært i orden.
  7. Kanskje jeg har en sten inne i slangen fra tanken, eller trykksensor i tanken som er gåen. Har ikke målt matetrykk uten en gang for mapping, hvor den klarte 2050 bar rail trykk. Etter første vellykkede mapping over 163 HK, hvor innsugsmanifolden var renset. Så sank effekten igjen til under 100HK. Og ved å presse kalde pumper opp på turtall, så stoppet bilen med Rail pressure not plausible feilmelding. Jeg kunne varme opp pumpene forsiktig i ti minutter, så var effekten tilbake.
  8. Jeg har ny matepumpe og ny fuel ecu 96SKV212. Dette er hybrid turbo problem. Turbo går inn først på 1900rpm. Har 0,5 bar på 1800rpm og 1,8 Bar på 1950 rpm. Turbo går inn forsinket og spinner hurtig. Originale 318d turboen belastet for mye på lavt turtall, så snillere belastning fra 1900rpm med 320d hybrid turbo - bortsett fra at den ikke klarer bakkestart og gassing på lavt turtall. Injektor er solenoid type 219 eller 80% åpning, som sammen med R90 pumpa skulle hatt annet matesystem fra tanken. Var annet system på bilene med R90 CP3 pumpe.
  9. Jeg tenker å ta strøm via et lysrele til 12A pumpa, og styrestrøm fra baklyset. Var vanskelig å finne metriske nipler i butikkene, men fant hos Qualitec. Så er nesten klar til å montere.
  10. Det er M47-TU2D20 på E90 2007. Jeg hadde 219hk på dyno, men så døde HPFP pumpa som er erstattet med R90 CP3 pumpe, og mange feilmeldinger som er fikset. Fortsatt går den går i limp mode noen ganger på kald motor, eller når den er kjørt lenge på lavt turtall - og så trør pedalen i bånn. LPFP pumpa i tanken er ikke rask nok å bygge trykk til R90 HPFP pumpa, og den klarer kun2050bar rail trykk. Som gjerne skulle nærmet seg 2500bar Virker som den kan trenge en ekstern support pumpe,,
  11. Hei. Er 318d M47 med hybridturbo og økt railtrykk, ca 210 HK. Har feilkode 4590 Rail Pressure Plausible
  12. Noen som vet hvor jeg kan hente styrestrøm til ekstern diesel pumpe? eller om ekstern LPFP kan plugges kontakt i tanken? Har ny bosch 044 pumpe: 0 580 464 201 Brændstofpumpe som skal på linjen før filteret.
×
×
  • Opprett ny...