Beklager hvis jeg har leita for dårlig, men håper noen kan bistå med et par spørsmål.
Spørsmål 1:
Anser det som høyt sannsynlig at magnetventilen i kompressoren er gåen, eller i hvert fall så håper jeg det, bytte av en del til litt over 500 er selvsagt å foretrekke fremfor å bytte hele kompressoren. Men, er det noen enkel måte å finne ut om jeg trenger variant a eller variant b? Dvs. uten å måtte ta ut kompressoren for å sjekke.
En 2016 520d skal vel være LCI, men teksten her: https://www.autoupgrade.no/products/selenoid-valve-til-kompresor-bmw-f11-f07-f15 sier:
"Variant A som regel, men ikke alltid kommer på pre-facelift modeller - montert på siden av kompressor - under kompressor, som vist på bilde.
Variant B som regel, men ikke alltid kommer på facelift modeller - montert under kompressor, som vist på bilde.
Det er enkleste å finne dette ut fysisk, ved å se på kontakten posisjonen på kompressor."
Men er eneste måten å finne det ut å ta en fysisk sjekk?
Spørsmål 2:
Denne er ikke så viktig, mest irriterende. Kan noen si hvordan RDC fungerer?
Kjøpte nye vinterdekk for et par sesonger siden, og når man kjører i 30-60 minutter så popper det plutselig opp en feilmelding "Dekktrykkskontroll (RDC) mislyktes ... La BMW Service utføre en kontroll". Jeg lot verkstedet mitt utføre en kontroll, men de klarte ikke å se noe feil.
Det skjer ikke på sommerdekkene.
Så, hva kan jeg gjøre?
Takk for svar!