Gå til innhold

9ddhTsmWk2Q7ea

Medlem
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

9ddhTsmWk2Q7ea's Achievements

  1. Takk for gode svar alle sammen! Da blir det en tur bort til dekksjappa etterhvert først, så får vi se hva de sier👌
  2. Takk for svar! RealOEM-katalogen var gull, ser ut som varenummeret på kompressoren min er 37206875176 og dermed Variant B. 2. Dekktrykket funker fint, den registrerer riktig trykk etter fylling og den kan resettes fint. Så gir den plutselig feilmelding når man har kjørt en stund. På korte turer kommer det ingen feil, men etter en stund på veien så kommer feilmeldingen opp. Jeg er ganske sikker på at det eneste BMW-verkstedet gjorde var å sjekke etter feilkoder, utifra det de fortalte meg, for de sa at de "kunne se at det var en feilkode for lenge siden" (eller noe sånt). Og da hadde jeg fått feilen både dagen jeg leverte bilen og dagen før. Men jeg forstår nå at det sitter en sensor i hvert dekk, innenfor ventilen og mellom felgen og dekket. Da tyder det vel på at en eller flere av disse sensorene har en dårlig kobling eller lignende? Spørsmålet da er vel om det er noe et verksted burde sjekke, evt. kostnad på det, eller om det er noe som kan ha skjedd når vi byttet til nye vinterdekk og i så fall om det bør sjekkes av de jeg kjøpte dekkene av. Det skjedde ikke med de forrige vinterdekkene.
  3. Beklager hvis jeg har leita for dårlig, men håper noen kan bistå med et par spørsmål. Spørsmål 1: Anser det som høyt sannsynlig at magnetventilen i kompressoren er gåen, eller i hvert fall så håper jeg det, bytte av en del til litt over 500 er selvsagt å foretrekke fremfor å bytte hele kompressoren. Men, er det noen enkel måte å finne ut om jeg trenger variant a eller variant b? Dvs. uten å måtte ta ut kompressoren for å sjekke. En 2016 520d skal vel være LCI, men teksten her: https://www.autoupgrade.no/products/selenoid-valve-til-kompresor-bmw-f11-f07-f15 sier: "Variant A som regel, men ikke alltid kommer på pre-facelift modeller - montert på siden av kompressor - under kompressor, som vist på bilde. Variant B som regel, men ikke alltid kommer på facelift modeller - montert under kompressor, som vist på bilde. Det er enkleste å finne dette ut fysisk, ved å se på kontakten posisjonen på kompressor." Men er eneste måten å finne det ut å ta en fysisk sjekk? Spørsmål 2: Denne er ikke så viktig, mest irriterende. Kan noen si hvordan RDC fungerer? Kjøpte nye vinterdekk for et par sesonger siden, og når man kjører i 30-60 minutter så popper det plutselig opp en feilmelding "Dekktrykkskontroll (RDC) mislyktes ... La BMW Service utføre en kontroll". Jeg lot verkstedet mitt utføre en kontroll, men de klarte ikke å se noe feil. Det skjer ikke på sommerdekkene. Så, hva kan jeg gjøre? Takk for svar!
×
×
  • Opprett ny...