T123456 Skrevet November 12, 2007 Share Skrevet November 12, 2007 Noen her som sitter med oversikt over hva bmw motorer veier? Tenker spesielt på m10, m40, m50, m52, og m60. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 12, 2007 Share Skrevet November 12, 2007 Hmm, M10 veier vell 150 med kasse og M20 250 med kasse... Ellers er jeg på jordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spitfire Skrevet November 12, 2007 Share Skrevet November 12, 2007 M60=212KG Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T123456 Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2007 Fant denne oversikten over motor vekt på bmw motorer. Skal vist være tørrvekt uten manifolder, starter, dynamo. Tror heller ikke svinghjul er med.. M10 : 82 Kg M20 : 117 Kg M21 : 126 Kg M30 : 143 Kg M40 : 81 Kg M41 : 108 Kg M42 : 100 Kg M43 : 83 Kg M44 : 102 Kg M50 : 136 Kg M52 : 118 Kg M54 : 126 Kg M57 : 192 Kg M60 : 146 Kg M62 : 140 Kg M70 : 155 Kg M73 : 150 Kg M102 : 145 Kg S14 : 106 Kg S38 : 146 Kg puis 151 Kg S50 : 152 Kg S54 : S62 : 158 Kg S70 : 165 Kg Kilder: http://www.forum-auto.com/automobile-pr ... 60-175.htm http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=12409 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalnoR Skrevet Juli 21, 2008 Share Skrevet Juli 21, 2008 noen som vet hva en m50 320 motor med girkasse og alt tilbehør veier ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GiljeN Skrevet Juli 21, 2008 Share Skrevet Juli 21, 2008 eller en m30b35 med alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Juli 23, 2008 Share Skrevet Juli 23, 2008 Jadda, jeg vant. Det er jo om å ha tyngst motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Juli 23, 2008 Share Skrevet Juli 23, 2008 M40: Motor: 81 kg Svinghjul: 9,9 kg Innsug: 4,5 kg Eksosmanifold: 6,2 kg Totalt: 101,6 kg M42 Motor: 102,8 kg Svinghjul: 9,9 kg Innsug: 5,1 kg Eksosmanifold: 4,5 kg Totalt: 122,3 kg M44B19 Motor: 101,5 kg Svinghjul: 12,5 kg Innsug: 5,5 kg Eksosmanifold: 4,4 kg Totalt: 123,9 kg S14B23: Motor: 106 kg Svinghjul: 7,8 kg Innsug: 8 (?) kg Eksosmanifold: 6,3 kg Totalt: 128,1 kg S14B25: Motor: 109 kg Svinghjul: 5,3 kg Innsug: 8 (?) kg Eksosmanifold: 6,8 kg Totalt: 129,1 kg M52: Motor: 118,7 kg Svinghjul: 11,6 kg Innsug: 2,8 kg Eksosmanifold: 4,9 kg Totalt: 138,0 kg M20: Motor: 119,0 kg Svinghjul: 8,4 kg Innsug: 7,1 kg Eksosmanifold: 5,4 kg Totalt: 139,9kg M50 Motor: 132 kg Svinghjul: 11,1 kg Innsug: 2,6 kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 154,6 kg M30: Motor: 137 kg Svinghjul: 10 kg Innsug: 6,7 kg Eksosmanifold: 6 kg Totalt: 159,7 kg M50TU: Motor: 137,2 kg Svinghjul: 11,1 kg Innsug: 2,9 kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 160,1 kg M60 Motor: 142 kg Svinghjul: 15,5 kg Innsug: 3,5 kg Eksosmanifold: 11 kg Totalt: 172,0 kg S54: Motor: 147,5 kg Svinghjul: 11,0 kg Innsug: 10(?) kg Eksosmanifold: 4,8 kg Totalt: 172,8 kg S38B36 Motor: 152,0 kg Svinghjul: 5,7 kg Innsug: 13 (?) kg Eksosmanifold: 9,6 kg Totalt: 180,3 kg S50: Motor: 155,4 kg Svinghjul: 11,0 kg Innsug: 10(?) kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 185,3 kg S38B38 Motor: 149,9 kg Svinghjul: 13,7 kg Innsug: 13 (?) kg Eksosmanifold: 10 kg Totalt: 186,6 kg S70 Motor: 155,5kg Svinghjul: 10.7 kg Innsug: 10 kg Eksosmanifold: 12 kg Totalt: 187,7kg M88: Motor: 164,0 kg Svinghjul: 7,5 kg Innsug: 9 kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 189,4 kg M30Turbo Motor: 149 kg Svinghjul: 3.4 kg (aut, ta også med converter 12,5kg) Innsug: 6,5 kg Eksosmanifold: ca 30 kg (med turbo) Totalt: 201,4kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juli 23, 2008 Share Skrevet Juli 23, 2008 Hmm, trodde s50 var letter enn s38 : / Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Juli 23, 2008 Share Skrevet Juli 23, 2008 At innsuget på M20 er 7.1kg kan umulig stemme, hadde nettop mitt av for å montere ny pakning.. Edit : Med lmm osv kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Juli 23, 2008 Share Skrevet Juli 23, 2008 Hmm, trodde s50 var letter enn s38 : / Det hadde jeg også trodd. Det gjør att jeg ikke stoler helt på den lista for S38 er bare enorm. Mens en S50 er rimelig lik en M50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselVegard Skrevet Juli 23, 2008 Share Skrevet Juli 23, 2008 Grunnen til at S-motorene har så tunge innsug er jo garantert pga. at spjellhusene er regnet med. Ikke rart da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Spjeldene er ikke særlig tunge... Nekter å tro at s50 er tyngre enn s38... Noen som har veid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Teoretiske vekt og virkelig vekt er to forskjellige verdener. Feks: En komp. s14 viste seg og veie hele 240kg med gir, oljekjøler, olje og alle komponenter på. Mens en like komp. s50 b32 med carbon innsug og 6-trinns kasse veide 267kg altså kun 27 kg mer. En kammerat av meg som veide de hjemme i garasjen. Vekten er en sertifiserings vekt til løfte utstyr på Yara i Porsgrunn. S38 er tyngre enn en S50 i virkeligheten + at den er noe lenger så du får mere vekt hengene forann forhjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet August 13, 2009 Share Skrevet August 13, 2009 Det var beroligende å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå