Wolfeh Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Hei. Da har vi fått handlet inn en 740Ia, har lenge siklet på en 7-serie men viste ikke at valget ville falle på en e38. Det startet med drømmen om en storebror til e34'en, men før jeg skulle kjøpe noe bestemte jeg meg for å legge litt penger I drømmen. Litt leting rundt så fant jeg en 740 I god stand, alt av slite deler var byttet og bilen så veldig bra ut. Når vi var å så på bilen var jeg I starten litt skeptisk, men etter at jeg fikk prøvekjørt den var det ingen tvil! Denne bilen skulle jeg ha, og slik ble det. Drømmebilen har nå havnet I garasjen og har vært I mitt eie siden Mai 2009. Har lagt en del kilometer bak meg og fler skal det bli. Disse bilene er virkelig en drøm å kjøre! Har planer om en langtur igjennom europa etter læretiden min, og hvis jeg dedikerer mye av tiden min til å få bilen som jeg vil ser jeg ikke at dette er et problem Da må vi nesten få til litt info om bilen: Bil: BMW 740I Motor: 4 liter v8, m60b40 Karosseri: E38 Her er noen av planene for bilen: - Hel lakkering: cosmosschwarz-metallic 300/9. - Lakkere lister svarte(Shadowline). - Bytte baklykter samt sideblink. - Sote rutene. - Lakkere interiørlistene. - Tektyl behandling av understellet. - Bytte speil. - Sideskjørter. - Leppe foran? - Lakkere motordeksel(halveis ødelagt) Det som har blitt gjort: - Alt av for/bakstillings deler har blitt byttet. - Bremser foran og bak samt brekket. - Motor har fått begge toppdekselpakninger byttet. - Nytt eksosanlegg fra kat og bakover. (byttet 1 kat) - Ny automatkasse (160.000km) - Bygd om til manuell - Senket 30/30 - A/C Service(Sommeren 2009) - Nye eksosstusser. - Angel Eyes Ringer. - Sotede sideblink foran. - Xenon I alle framlysene. Sånn så bilen ut da jeg fikk den: Sånn har den blitt så langt: Ser kanskje litt shabby ut nå. Men bilen skal komme sterkt tilbake! ;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 14, 2009 Share Skrevet Mai 14, 2009 Sett bort ifra de utrolig harry enderøra var det en utrolig grom bil. Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mai 14, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2009 Haha, Ja de er litt harry! Men fy du skal høre lyden. Generell info om hva som har blitt gjort vil komme i løpet av morgendagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 gratulerer med ny bil. den gikk her den. ikke pent med sånne rør på E38. men er tøff lyd i den ja. fikk du med de 20" alpinafelgene som sto på den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Grattis med fin vogn med riktig motor Sett denne en del ganger her ja og drøy eksos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 Nei desverre. Fikk ikke med alpina felgene. Helt greit for min del, dekka som stod på dem var helt utslitt. Og som eieren sa så kostet bare dekkene til de felgene rundt 15k. Og det har jeg ikke råd til nå! Lærlinge lønn er noe drit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Spørs jo hva slags dekk en skal ha det da. Du får dekk til de felgene der for 6 lapper om du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 Det er sant, men må se det ann først. Må ta det lille som er før jeg går til innkjøp av noen nye felger. Jeg syns nå forsovit de jeg har nå er fine. Men man skal ikke se bort ifra at jeg kjøper nye etterhvert. Men en ting jeg kom over var ved batteriet! Her ser det ut som at det oksiderer litt og det er litt smålig rust. Men det er et sånt tykt fett lignende belegg der. Noen som har peiling på hva dette kommer av? Skal se om jeg får vasket bilen i dag og tatt noen bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quentez Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Nydelig bil! Men jeg ville funnet en løsning på eksoshalene snarest. Gjør dessverre at helhetsinntrykket av bilen blir litt sådär. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 Nydelig bil, men som mange andre sier. Fiks de eksosrørene. det ser helt latterlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 Smaken er som baken. Tar det som det kommer. Har ikke akkurat all verdens penger for tiden, så bytte eksos anlegg blir nok ikke prioritert for å si det sånn Men må si meg enig i at de er litt overkill. Får se hva jeg gjør. Det som kommer til å bli prioritert er småplukket. Skal lete litt rundt etter vaske, rubbing og polering's tråder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 15, 2009 Share Skrevet Mai 15, 2009 eksosrørene kan du jo fikse selv. finn frem en vinkelsliper. og kapp de akkuratt i knekken så de blir rette. da blir de bra med en gang. og det koster ikke noe. og du beholderr den tøffe lyden som den er skål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mai 15, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2009 Hmm. Tror du det vil bli noe pent? Har en vinkelsliper liggende i garasjen. Skal tenke litt på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Gratulerer med flott bil. E38 er den peneste syveren noensinne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 16, 2009 Share Skrevet Mai 16, 2009 Hmm. Tror du det vil bli noe pent? Har en vinkelsliper liggende i garasjen. Skal tenke litt på det vet ikke. bare noe jeg tenkte ut i natt går mens jeg var litt full om du skjærer rett og pusser pent bort de flisette skarpe kantene etterpå kan det bli bra. men ta de av bilen førs. om vinkelsliperen brått glipper eller tar skikkelig tak så kan den fort sprette i fangeren og ødelegge den. og spruten vil mest sansynlig smelte seg fast i plasten. så ta de av bilen først. også vet jeg ikke hva rørene er laget av. om det er vanlig metall som er crome belagt vil det nok ruste i kappet ditt. men er det nor rustfritt av noe slag går det nok bra. du får prøve deg frem. går det ikke så får du bytte. eller om du har svendsen eksosm i nærheten så gjør de mye bra. de klarer nok å bytte bare de stussene bak. jeg har orginale røra på min hele veien. svendsen skjærte i fangeren min og byttet stusser for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå