Gå til innhold

E38 740I Manuell - Vinterlagring og nye deler.


Wolfeh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Da har vi fått handlet inn en 740Ia, har lenge siklet på en 7-serie men viste ikke at valget ville falle på en e38. Det startet med drømmen om en storebror til e34'en, men før jeg skulle kjøpe noe bestemte jeg meg for å legge litt penger I drømmen. Litt leting rundt så fant jeg en 740 I god stand, alt av slite deler var byttet og bilen så veldig bra ut. Når vi var å så på bilen var jeg I starten litt skeptisk, men etter at jeg fikk prøvekjørt den var det ingen tvil! Denne bilen skulle jeg ha, og slik ble det.

Drømmebilen har nå havnet I garasjen og har vært I mitt eie siden Mai 2009. Har lagt en del kilometer bak meg og fler skal det bli. Disse bilene er virkelig en drøm å kjøre!

Har planer om en langtur igjennom europa etter læretiden min, og hvis jeg dedikerer mye av tiden min til å få bilen som jeg vil ser jeg ikke at dette er et problem :)

Da må vi nesten få til litt info om bilen:

Bil: BMW 740I

Motor: 4 liter v8, m60b40

Karosseri: E38

Her er noen av planene for bilen:

- Hel lakkering: cosmosschwarz-metallic 300/9.

- Lakkere lister svarte(Shadowline).

- Bytte baklykter samt sideblink.

- Sote rutene.

- Lakkere interiørlistene.

- Tektyl behandling av understellet.

- Bytte speil.

- Sideskjørter.

- Leppe foran?

- Lakkere motordeksel(halveis ødelagt)

Det som har blitt gjort:

- Alt av for/bakstillings deler har blitt byttet.

- Bremser foran og bak samt brekket.

- Motor har fått begge toppdekselpakninger byttet.

- Nytt eksosanlegg fra kat og bakover. (byttet 1 kat)

- Ny automatkasse (160.000km)

- Bygd om til manuell

- Senket 30/30

- A/C Service(Sommeren 2009)

- Nye eksosstusser.

- Angel Eyes Ringer.

- Sotede sideblink foran.

- Xenon I alle framlysene.

Sånn så bilen ut da jeg fikk den:

2056068-bilde1-dsc_0400.jpg

2056068-bilde2-dsc_0092.jpg

2056068-bilde3-dsc_0403.jpg

2056068-bilde4-dsc_0413.jpg

2056068-bilde5-dsc_0110.jpg

Sånn har den blitt så langt:

DSC00327.jpg

DSC00333.jpg

DSC00402.jpg

Ser kanskje litt shabby ut nå. Men bilen skal komme sterkt tilbake! ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 156
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei desverre. Fikk ikke med alpina felgene. Helt greit for min del, dekka som stod på dem var helt utslitt. Og som eieren sa så kostet bare dekkene til de felgene rundt 15k. Og det har jeg ikke råd til nå!

Lærlinge lønn er noe drit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, men må se det ann først. Må ta det lille som er før jeg går til innkjøp av noen nye felger. Jeg syns nå forsovit de jeg har nå er fine. Men man skal ikke se bort ifra at jeg kjøper nye etterhvert.

Men en ting jeg kom over var ved batteriet!

Her ser det ut som at det oksiderer litt og det er litt smålig rust. Men det er et sånt tykt fett lignende belegg der. Noen som har peiling på hva dette kommer av?

DSC00319.jpg

DSC00320.jpg

Skal se om jeg får vasket bilen i dag og tatt noen bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken. Tar det som det kommer. Har ikke akkurat all verdens penger for tiden, så bytte eksos anlegg blir nok ikke prioritert for å si det sånn ;)

Men må si meg enig i at de er litt overkill. Får se hva jeg gjør. Det som kommer til å bli prioritert er småplukket.

Skal lete litt rundt etter vaske, rubbing og polering's tråder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksosrørene kan du jo fikse selv. finn frem en vinkelsliper. og kapp de akkuratt i knekken så de blir rette. da blir de bra med en gang. og det koster ikke noe. og du beholderr den tøffe lyden som den er :D

skål ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tror du det vil bli noe pent? Har en vinkelsliper liggende i garasjen. Skal tenke litt på det ;)

vet ikke. bare noe jeg tenkte ut i natt går mens jeg var litt full ;) om du skjærer rett og pusser pent bort de flisette skarpe kantene etterpå kan det bli bra.

men ta de av bilen førs. om vinkelsliperen brått glipper eller tar skikkelig tak så kan den fort sprette i fangeren og ødelegge den. og spruten vil mest sansynlig smelte seg fast i plasten. så ta de av bilen først.

også vet jeg ikke hva rørene er laget av. om det er vanlig metall som er crome belagt vil det nok ruste i kappet ditt. men er det nor rustfritt av noe slag går det nok bra.

du får prøve deg frem. går det ikke så får du bytte.

eller om du har svendsen eksosm i nærheten så gjør de mye bra. de klarer nok å bytte bare de stussene bak. jeg har orginale røra på min hele veien. svendsen skjærte i fangeren min og byttet stusser for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...