Fliid Skrevet November 1, 2009 Share Skrevet November 1, 2009 Spørsmål eller mer informasjon kan postes i tråden. mabjorkeng reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gizle Skrevet November 8, 2009 Share Skrevet November 8, 2009 Nyttig info, Fliid! Kanskje noe av koblingsskjema kan benyttes ved M60 i E23? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 8, 2009 Forfatter Share Skrevet November 8, 2009 Tja, si det. E23 skjemaer har jeg aldri tittet i, men man skal aldri si aldri. Mye går igjen , mtp farge og plassering. Så det kan godt hende. har du skjemaer over motor og bil så kan jeg være behjelpelig med å slå dette i sammen. Send meg eventuelt en PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet November 15, 2009 Share Skrevet November 15, 2009 jeg når nå monert m50 i e30n min, men ledningene stemmer ikke overns med skjema, jeg får ikke oljetrykksmåler og tempmåler til å virker, har prøvd omtrendt alt nå den starter og går perfekt, bare olje å temp måler i speedo som nekter å funke... noen tips? er en 85 mod 318i med 92 m50b25 uten vanos.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 15, 2009 Forfatter Share Skrevet November 15, 2009 Jeg har ikke brukt farger i stor grad i koblingsskjemaene, av den grunn at dette er noe som varierer veldig innen produskjons"fase". Men Oljetrykk på M50 nettet er Brun/Grønn. På E30 nettet ditt, så er oljetrykks kabelen Brun/Grønn om bilen din er produsert etter 06/1985. Om den er produsert før , så har jeg ikke fargene for oljetrykk. Da har jeg ett tips. Ta frem original motoren å mål deg frem til hvilken kabel som går til oljetrykksgiveren på motoren. Da finner du ut farge. Angående Temperatur måleren i instrument. Har du anvendt en føler fra E30 på motoren? Generelt har jeg ett tips; Gå over koblingene i motorkontakt å sjekk om det er god kontakt mellom kablene som det skal være kontakt. Da kan du måle ohm på være side av motorkontakten å se hvor mye motstand det er. Temperaturen og oljetrykket trenger ikke stor overgangsmotstand i motorkontakten for å gi feil avlesning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet November 15, 2009 Share Skrevet November 15, 2009 jeg har ikke anvendt føler fra e30 motoren nei, funker det ikke å bruke den fra m50èn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 15, 2009 Forfatter Share Skrevet November 15, 2009 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet November 15, 2009 Share Skrevet November 15, 2009 Nei. jeg som har vært sløv med å lese guiden men radiatorvifta, hvor på motoren skal den kobles? jeg har en uorginal modell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 15, 2009 Forfatter Share Skrevet November 15, 2009 El vifte du tenker på antar jeg. Originalt er det ikke ledninger for dette og det er da en del av bil ledningsnettet. Så dette må du lage selv. Med føler osv. Jeg har laget dette med standard BMW relè , orange relè og føler fra Romnes AS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hesleskaug Skrevet November 18, 2009 Share Skrevet November 18, 2009 Nok engang Fliid, det er så godt jobba!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 19, 2009 Forfatter Share Skrevet November 19, 2009 Takk skal du ha. Tråden blir jevnlig oppdatert, så lenge det er ny informasjon rundt denne populære ombyttingen av motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SSM Skrevet Desember 8, 2009 Share Skrevet Desember 8, 2009 Dette gjelder ikke S50B32?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Desember 10, 2009 Share Skrevet Desember 10, 2009 Ser det står at man må ha e36 328 mellomaksling. Jeg har en s50b30 kasse. med stor hardy(?) Så lurer jeg på følgende: Kan jeg ikke bruke e36 325 mellomaksling? har den liten hardy? Jeg tenkte å bruke bakre del av min mellomaksling fra en 30 325 facelift og framre del av e36 325 VIS det går? noen som vet? Eller bør jeg kjøpe en e36 s50b30 mellomaksling, den må jo passe på kassen hvertfall. men passer den over på e30 325 bakre del av mellomaskling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 Jeg bruker selv E30 M3 mellomaksling, den har stor hardy og rett lengde. E36 M3 aksling har rund flens bak, så den passer ikke mot diffen i E30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leif harald Skrevet Desember 11, 2009 Share Skrevet Desember 11, 2009 ok, jeg bestilte meg e36 325 mellomaksling i går. 06-månden i 1991. så den bør vel passe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå