nitroo_ Skrevet Oktober 29, 2010 Share Skrevet Oktober 29, 2010 har fått meg multifunksjonsratt og skal innstallere dette. Er det helt likt på e39 som det blir gjort på e46?: http://www.milk.no/forum/viewtopic.php? ... 3a1030dea2 for meg er ikke cruisekontroll et must, skal jeg da bare droppe og rote med lednnger under panseret? og trenger jeg å bestille noe ekstra overganger/ledninger? for å få alle funksjoner til å fungere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Oktober 29, 2010 Share Skrevet Oktober 29, 2010 Følg bruksanvisning her nøye så er det ingen problem,http://bmw5er.dk/mfl.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitroo_ Skrevet Oktober 30, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2010 litt for rotete forklart for en amatør som meg. eneste jeg trenger å vite er om jeg kan følge guiden som står i linken jeg sendte, den til e46? om det er akkurat det samme. mener å lest et sted at det er det samme prinsippe for e46 som for e39(visse modeller), så hadde vært greit å få det avklart. hvis noen skulle lure til en seinere anledning er det da, bare å følge DIY på f.eks autopower nettsiden http://www.autopower.se/ gjør det selv -> mekartips -> Efterinstallation av multiratt Og om alle ledninger er i bilen min fra før, eller om jeg må kjøpe noe ledningsett? for meg er ikke cruisecontrol et must. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitroo_ Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2010 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 vil også vite dette! om man kan bruke e46-guiden, så jo mye mer oversiktlig ut og lettere å følge enn den andre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet November 3, 2010 Share Skrevet November 3, 2010 viewtopic.php?f=10&t=142745&hilit=+ratt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind03 Skrevet Mars 14, 2011 Share Skrevet Mars 14, 2011 Har kjøp meg en Bmw520i 99mod med automat. Tidligere eier har montert et 4 eika multifunksjonsratt , men ikke koplet dette til. Det fulgte med et koplingsskjema , men det stemte ikke med kartet. Denne bilen har en 6pins plugg lik den som finnes på bilde til koplingsskjemaet fra bmw5er, men der stemmer ikke farve og rekkefølge på ledninger. På min er fargene på koplingsstykket , pin 1 blå, 2 gul,3 sort,4 sølv, 5 tom, 6 brun. Pin 1(blå) er koplet til Brun/sort og pin6 (brun) er koplet til brun/rød ledning . Det er 3 ledninger med farve gul/sort, lilla/gul og hvit/grå/gul som er løse V/koplingsstykket. Den ene er koplet til i boksen som ligger under pollenfilter høyre side og de 2 andre i kontakt nede ved a-stolpe høyre side , dette som anvist i medfølgende koplingsskjema. Er det noen som har forslag til hvilke farger disse 3 siste ledningene skal koples til på koplingsstykket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Bumper denne litt. I den hvite kontakten under rattstammen har jeg kun to ledninger koblet inn, BRUN og BLÅ. Det er fordi jeg ikke har multifunksjonsratt originalt. Jeg har nå trukket ledningsnettet bort til lysmodulen og opp til DME. Problemet mitt er, disse 3 ledningene som skal koples i den hvite kontakten under rattstammen, i hvilke PIN nr. skal de inn i? Det er en 6 pins kontakt. Jeg har en kabel som er svart/gul, gul/lilla og gul/grå/hvit Jeg vet at pin 4 er til IBUS og pin 3 er til CRUISE, og pin 2 er +12V. Leste nøye igjennom den bmw5er siden nå, og fant ut at gul/sort ledning skal til pin 3. Så jeg trenger altså hjelp til å finne ut hvor de resterende 2 ledningene skal. Noen som har peiling? Evt. gjort dette før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Gul/svart skal i pin 8 ,hvit/grå/gul skal i pin 9, fiolett/gul skal i pin 10. Dette er hentet fra bmw EBA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Ja har den pdf filen jeg og. Du mener sikkert kontakt X10170. Den grønne kontakten? Jeg har ikke den. Jeg har en hvit kontakt med 6 innganger istedenfor. En slik en. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Du ser jo svaret der?? Har du sett den posten som eg linka til tidl? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Februar 6, 2013 Share Skrevet Februar 6, 2013 Nå så jeg den Da er alt på stell da! Har du koblet opp cruisecontrol også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Februar 7, 2013 Share Skrevet Februar 7, 2013 Så utrolig sjelden eg har vært i den sitasjonen der eg har tenkt sku hatt cruisekontroll ja.. Så nei eg har ikkje hatt behov for det rett og slett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå