Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra 520iat M52 Til 528 Hva skal til da

hva trenger jeg og hva kan jeg beholde ?

vill auto kassa fra 520 passe på 2,8 og vill den tåle det?

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kommer vel litt ann på om du skal godkjenne eller ikke :)

Min er ombygd fra 520 til 528.

Brukte 520 girkasse en stund(Manuell) men den røyk ved litt hard bruk. Så tipper automatkassen tåler enda mindre..

Skrevet

Noen som vet hvordan det fungerer med ombygging som dette når man bruker en import bil (528 kun momset)?

Tenker da på å få den godkjent og hva som gjelder med tanke på avgifter etc.

Noen som vet om evt gode tråder på dette på forumet?

Skulle egentlig bytte min 520IAT ut i en 728. Men mine barn greide å overtale meg til å få hund, så derfor må det forbli touring.

• 2 weeks later...
Skrevet

jeg har en bmw e39 520 som er bygget om til 528. og det du trenger å gjøra er å bytte gira kassa. du kan bruke 2,8 kassa. det er samma kassa som M3 bruker. også må du bytte calipere bak og bremse skiver til ventilerte bremser bak. ellers er alt likt. jeg brukte 2,0l hjernen første mnd. til jeg fikk tak i 2,8l hjerne.

min har blitt godkjent av biltilsynet også.

Skrevet
jeg har en bmw e39 520 som er bygget om til 528. og det du trenger å gjøra er å bytte gira kassa. du kan bruke 2,8 kassa. det er samma kassa som M3 bruker. også må du bytte calipere bak og bremse skiver til ventilerte bremser bak. ellers er alt likt. jeg brukte 2,0l hjernen første mnd. til jeg fikk tak i 2,8l hjerne.

Så man trenger kun og bytte motor/gir/bremser bak for og godkjenne?

Skrevet

Så man trenger kun og bytte motor/gir/bremser bak for og godkjenne?

riktig. det jeg gjorde på min. skrev så en søknad over hva jeg hadde gjort og byttet ut. tok ca 4mnd så fikk jeg svar ifra staten vegvesen at søknaden var godkjent. og kunne bare bestille time og betale 430kr for å vise bilen

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjangsen på at ledningsnettet/girkassen fra 328 passer på 5serien din. Jeg gjorde den blemmen da jeg skulle bytte automatkasse i e34 jeg hadde. Det var da feil kontakt på girkassen.

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er bak bremsene på koed er 520 og 528 helt like? Og calipter? Eller er det jeg som skyter totalt bom her?

Skrevet
ser ut som 520T å 528L/T har samme bremsene bak ja. syn det ikke ble 7er på deg da;)

er forskjell på bremsene bak

520 har ikke ventilerte skiver og da er skivene tynnere enn skivene til 528 som er ventilerte.

og derfor er caliperene til 528 større. det var de råde jeg fikk når jeg også syns det var rart at jeg bare måtte bytte bremser bak.

så derfor ringte jeg til bmw verkste og fikk der fikk jeg det bekreftet. det er forskjell på calipere på 520 og 528.

Skrevet
ser ut som 520T å 528L/T har samme bremsene bak ja. syn det ikke ble 7er på deg da;)

520 har ikke ventilerte skiver og da er skivene tynnere enn skivene til 528 som er ventilerte.

og derfor er caliperene til 528 større. det var de råde jeg fikk når jeg også syns det var rart at jeg bare måtte bytte bremser bak.

så derfor ringte jeg til bmw verkste og fikk der fikk jeg det bekreftet. det er forskjell på calipere på 520 og 528.

Bakbremsene er like på 520 og 528 touring..

Skrevet

Bakbremsene er like på 520 og 528 touring..

ingenting er bedere enn det. skal søke litt rundt i bmwfans.info og se om jeg finner noe mer info der

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...