Pernezz Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 De som er mye her inne på bimmers, og spesielt prosjekt-tråden har nok lest om Pedi´s prosjekter. Som for eksempel hans E21 Peter´s cabriolet og han siste E28 Alpina B7 Turbo. Jeg er så heldig at vi har vært gode kompiser gjennom 17 år, og dette har medført at det var han som først introduserte meg for BMW da jeg var 19 år gammel. Det var en E21 323i som jeg og Ivar gjorde en byttehandel med. Jeg sveiste en del rust og senere oppgraderte jeg den med m20b25 Det er den jeg har bilde av i min avatar Gjennom årene har jeg eid E21,E30,E28,E34,E39 og E23. Har for tiden 2 stk E21, og etter at Pedi (Ivar) begynte med sin oppbygging av E28 Alpina ble jeg sugen på E28 igjen Jeg har fått mye hjelp av Ivar de årene vi har kjent hverandre, og jeg har også trådd til i garasjen hans både med mekking av biler og utvidelse av garasjen. Så til prosjektet mitt: Bilen er en zinnoberrot 1988 modell 518i som ifølge forrige eier er kjørt litt over 190 000 km. En velholdt bil med veldig bra sort interiør, og etter å ha blitt gått i sømmene av Ivar og meg ble det bestemt at denne må beholdes og pleies. I første omgang blir det å fikse det som skal til for å få den EU-godkjent,men jeg oppgraderer bremsene før den skal vises. Gidder ikke fikse på 518-bremser.. Oppgraderingene kommer i form av det å bytte ut deler som er dårlige, bl.a høyre fremdør, begge skjermene foran, koffertlokk og frontpanel i første omgang. Og i tillegg montere M-tech styling Etter det kommer oppgradering av understell. Da blir det E34 540i bremser foran og E28 535i bremser bak. Understellet bak blir 535i. Alt av foringer og bremser er bestilt nytt bak. Foran bytter jeg kun et støttestag,bremseskiver(540i) og selvfølgelig nye bremseklosser. Etterhvert blir det å skrive en utfyllende søknad til Biltilsynet angående oppgradering av motor. Da skal alt av understell være det samme som på E28 M5. Motoren blir nok mest sannsynlig en m20b25 stroket til 2,7 liter med overtrykk Effekten skal da ikke overstige en original E28 M5. Var en tur i Arendal hos vår kompis Øistein (Sammigun her på forumet) for noen uker siden og hentet en haug med deler: Frontpanel, støtfanger foran, høyre framskjerm(som ikke blir brukt fordi jeg har kjøpt begge foran nye), høyre framdør, koffertlokk, M-tech støtfanger bak, M-tech sideskjørt, M-tech hjulbuelister, frontleppe av ukjent merke, speedometer, grill og nyrer, servopumpe, hydraulisk bremsekraftforsterker, drivaksler fra E34 530i (vet ikke om disse passer..) og E28 535i travers bak. Det verste er jo at ALT dette fikk plass i min 2-dørs Toyota Corolla!! Den hvite i bakgrunnen.. Vel hjemme i Haugesund var det å komme seg til Sveio der Ivar bor og okkupere løftebukken i garasjen hans Første oppgave ble å rette opp i en skade som bilen hadde fått foran.. Og sånn ble resultatet. Den brukte støtfangeren foran er litt skeiv og frontpanelet er lappet litt.. Planen er å få tak i M-tech frontspoiler etterhvert.. Deretter var det å gyve løs på rustsveising... Hater det , men det må jo gjøres.. Heldigvis var denne bilen veldig bra for rust ellers hadde jeg aldri gått løs på den oppgaven Venstre side foran før og etter: Venstre side bak før og etter: Høyre side foran før og etter Høyre side bak etter(glemte å ta bilde før): Etter dette har det ikke skjedd så mye,fordi jeg har reist på jobb på Brage(plattform i Nordsjøen), men før jeg reiste leverte jeg deler til lakkering hos Atle (bmw pat her på forumet), og jeg satser på at dem er klar når jeg kommer hjem Det som ble levert var: 2 nye framskjermer(uoriginale), høyre framdør, koffertlokk, M-tech støtfanger bak, M-tech hjulbuelister, M-tech sideskjørt og frontleppe. Hvis det er noen her på forumet som har M-tech frontspoiler og deksler til M-tech sideskjørt å selge meg MÅ dem ta kontakt, for det er noe jeg trenger!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Se der ja, der har endelig E28en fått seg tråd på Bimmers. Dette er en kaross med utrolig stort potensiale, så gleder meg over at denne nå blir tatt vare på - og oppgradert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 morro og se du tar vare på den blir nok fin, tviler ikke på det men skal du ha frontleppa hvis du skal ha m-tech? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 morro og se du tar vare på den blir nok fin, tviler ikke på det men skal du ha frontleppa hvis du skal ha m-tech? Skal ha den og frontpanelet til jeg får tak i M-tech Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 Se der ja, der har endelig E28en fått seg tråd på Bimmers. Dette er en kaross med utrolig stort potensiale, så gleder meg over at denne nå blir tatt vare på - og oppgradert. Tok ikke så lang tid fra jeg kjøpte den og til tråden var oppe Ivar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 si ifra hvis du ikke skal ha den mer da så litt kul ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Juni 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2011 si ifra hvis du ikke skal ha den mer da så litt kul ut Du får minne meg på det når jeg har fått tak i M-tech og den er montert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Velkommen til BMW prosjekter Per. Er meget fin denne gamle E28`n Og med motorplanen din blir den groom vogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 jeg følger med her så det skal jeg nok huske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Juni 10, 2011 Share Skrevet Juni 10, 2011 Der var den på plass ja! Moro å se at du lar den få litt bedre stell enn hos meg... Hva slag bodyspray/rustbeskyttelse har du brukt? Den grå altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2011 Der var den på plass ja! Moro å se at du lar den få litt bedre stell enn hos meg...Hva slag bodyspray/rustbeskyttelse har du brukt? Den grå altså. Det er Wurth sin Husker ikke hva den heter.. (Er offshore jeg nå,så kan ikke bare ta en kikk..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Juni 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2011 Velkommen til BMW prosjekter Per. Er meget fin denne gamle E28`n Og med motorplanen din blir den groom vogn Per Øivind takk Satser på at alt går som planlagt med motorbygget også etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H_Vatn Skrevet Juni 12, 2011 Share Skrevet Juni 12, 2011 blir bra dette:) håper du tilpassa de uorginale skjermene før du sendte de til lakkering;) mine passa hvertfall jævla dårlig:/ har foresten en m-tech front vis det er int. hekk og for den del. jeg liker ikke m-tech så kan plukke det av 535en vis du vil kjøpe det;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2011 blir bra dette:) håper du tilpassa de uorginale skjermene før du sendte de til lakkering;) mine passa hvertfall jævla dårlig:/har foresten en m-tech front vis det er int. hekk og for den del. jeg liker ikke m-tech så kan plukke det av 535en vis du vil kjøpe det;) Jeg har (dessverre) ikke tilpasset dem.. Bestilte dem for 1,5 uke siden med leveringsadresse til lakkereren.. Ta noen bilder av M-tech fronten og send til meg da sammen med prisen på den M-tech bak har jeg,men mangler deksler til sideskjørtene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Juni 13, 2011 Share Skrevet Juni 13, 2011 Får satse på at vi klarer å "banke" dem til rette klaringer... Og ja, det hadde vært nice om du hadde M-Tech front til Pernezz, Vatn... Den bilen trenger sårt full M-tech... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå