Gå til innhold

Diy forbedre gassrespons M54b22, E39

Kennethe34
 Share

Anbefalte innlegg

Det finnes sikkert flere som har irritert seg like mye som meg over forsinkelsen fra man trør på gassen til motoren reagerer. Min "hang" også litt igjen på gassen, slik at når man trødde inn clutchen og skulle gire rusa motoren seg litt opp og datt sakte ned på turtall.

Etter en del googling fant jeg noen på bimmerforums som hadde fjerna ett rør i luftfilterboksen med bra resultat.

Det eneste man trenger å demontere for å gjøre jobben er luftfilterboksen, og luftfilteret.

Røret det gjelder er dette:

IMG_1733.jpg

Det ligger i nedre luftinntak på luftfilterboksen her:

IMG_1736.jpg

Røret som går inn på luftfilterboksen er 3" og røret inni luftfilterboksen ser ut til å være 1,5" eller 2".

IMG_1734.jpg

Her ser man hvordan det er festet i luftfilterboksen med to låsehaker. Luftfilteret må ut for å komme til den ene.

IMG_1737.jpg

Etter jeg hadde montert sammen igjen, så oppdaterte jeg software på motorstyreenheten, og slettet adapsjonene. Resultat: gassresponsen ble akkurat så kvikk som den burde vært fra fabrikken, og den "henger" ikke på turtall lengre heller. Det ble litt mer innsugningslyd men ikke så mye at man irriterer seg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nr 14 er røret som forsyner luftfilterboksen med kald luft, du ser stussen av røret stikke ut av boksen på etk bildet ditt.

Hvilket nr er delen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, tror du dette kunne vært aktuelt for meg? :-D sliter med veldig treig retur av gassen! se gjerne denne tråden her: viewtopic.php?f=1&t=187987

Jeg tror ikke dette hjelper på m52tu, men skader jo ikke å prøve:)

Skriv her hvordan det gikk da... jeg har også en M52TU og kunne tenke meg litt bedre pedalrespons. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg hadde montert sammen igjen, så oppdaterte jeg software på motorstyreenheten, og slettet adapsjonene. Resultat: gassresponsen ble akkurat så kvikk som den burde vært fra fabrikken, og den "henger" ikke på turtall lengre heller. Det ble litt mer innsugningslyd men ikke så mye at man irriterer seg over det.
jeg har fjernet mitt for en tid tilbake,men jeg kan ikke si jeg merket noe som helst forandring,like treg på responsen som før..

Kanskje oppdatering har noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fjernet mitt for en tid tilbake,men jeg kan ikke si jeg merket noe som helst forandring,like treg på responsen som før..

Kanskje oppdatering har noe å si?

Det er en del av diy'en ja.

Ihvertfall bør adapsjonene slettes, dette kan gjøres ved å ha batteripolen frakobla i ca en time. Kjør gjerne adapsjonene inn litt hardt så venner bilen seg til din kjørestil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...