Kennethe34 Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Det finnes sikkert flere som har irritert seg like mye som meg over forsinkelsen fra man trør på gassen til motoren reagerer. Min "hang" også litt igjen på gassen, slik at når man trødde inn clutchen og skulle gire rusa motoren seg litt opp og datt sakte ned på turtall. Etter en del googling fant jeg noen på bimmerforums som hadde fjerna ett rør i luftfilterboksen med bra resultat. Det eneste man trenger å demontere for å gjøre jobben er luftfilterboksen, og luftfilteret. Røret det gjelder er dette: Det ligger i nedre luftinntak på luftfilterboksen her: Røret som går inn på luftfilterboksen er 3" og røret inni luftfilterboksen ser ut til å være 1,5" eller 2". Her ser man hvordan det er festet i luftfilterboksen med to låsehaker. Luftfilteret må ut for å komme til den ene. Etter jeg hadde montert sammen igjen, så oppdaterte jeg software på motorstyreenheten, og slettet adapsjonene. Resultat: gassresponsen ble akkurat så kvikk som den burde vært fra fabrikken, og den "henger" ikke på turtall lengre heller. Det ble litt mer innsugningslyd men ikke så mye at man irriterer seg over det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristerM Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Forstår jeg det rett så kjører du rett og slett med åpent luftfilter nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Da forstår du feil, luftfilteret ligger jo der enda Det røret ligger i luftinntaket til luftfilterboksen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Hmmm... er det det sdom er benevnt som nr. 14 her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Nei, nr 14 er røret som forsyner luftfilterboksen med kald luft, du ser stussen av røret stikke ut av boksen på etk bildet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Nei, nr 14 er røret som forsyner luftfilterboksen med kald luft, du ser stussen av røret stikke ut av boksen på etk bildet ditt. Hvilket nr er delen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joffen92 Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Heisann, tror du dette kunne vært aktuelt for meg? sliter med veldig treig retur av gassen! se gjerne denne tråden her: viewtopic.php?f=1&t=187987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Du sikter til denne delen som er farvet rødt her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Oleo: delen er ikke nummerert på bildet ditt pga den leveres ikke løst;) så du ikke bildene jeg lasta opp? Er ganske tydelig hvor den står? edit: den som er farget rødt stemmer ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juli 31, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2011 Heisann, tror du dette kunne vært aktuelt for meg? sliter med veldig treig retur av gassen! se gjerne denne tråden her: viewtopic.php?f=1&t=187987 Jeg tror ikke dette hjelper på m52tu, men skader jo ikke å prøve:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleo Skrevet Juli 31, 2011 Share Skrevet Juli 31, 2011 Heisann, tror du dette kunne vært aktuelt for meg? sliter med veldig treig retur av gassen! se gjerne denne tråden her: viewtopic.php?f=1&t=187987 Jeg tror ikke dette hjelper på m52tu, men skader jo ikke å prøve:) Skriv her hvordan det gikk da... jeg har også en M52TU og kunne tenke meg litt bedre pedalrespons. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwt Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 jeg har fjernet mitt for en tid tilbake,men jeg kan ikke si jeg merket noe som helst forandring,like treg på responsen som før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Har du link til forumet du fant dette på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet August 1, 2011 Share Skrevet August 1, 2011 Etter jeg hadde montert sammen igjen, så oppdaterte jeg software på motorstyreenheten, og slettet adapsjonene. Resultat: gassresponsen ble akkurat så kvikk som den burde vært fra fabrikken, og den "henger" ikke på turtall lengre heller. Det ble litt mer innsugningslyd men ikke så mye at man irriterer seg over det. jeg har fjernet mitt for en tid tilbake,men jeg kan ikke si jeg merket noe som helst forandring,like treg på responsen som før.. Kanskje oppdatering har noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet August 1, 2011 Forfatter Share Skrevet August 1, 2011 Etter jeg hadde montert sammen igjen, så oppdaterte jeg software på motorstyreenheten, og slettet adapsjonene. Resultat: gassresponsen ble akkurat så kvikk som den burde vært fra fabrikken, og den "henger" ikke på turtall lengre heller. Det ble litt mer innsugningslyd men ikke så mye at man irriterer seg over det. jeg har fjernet mitt for en tid tilbake,men jeg kan ikke si jeg merket noe som helst forandring,like treg på responsen som før.. Kanskje oppdatering har noe å si? Det er en del av diy'en ja. Ihvertfall bør adapsjonene slettes, dette kan gjøres ved å ha batteripolen frakobla i ca en time. Kjør gjerne adapsjonene inn litt hardt så venner bilen seg til din kjørestil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå