EDH_Performance Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 Hei Prosjektet mitt en er BMW 318TDS Touring 1996 mod med manuelt gir, og fargen er Boston grønn metallic. Dette prosjektet går ut på å trimme den lille 1.7 literen til over 200+ whp Bilen idag har spax justerbart understell, 18*8.5 ac schnitzer felger...Ellers orginal rundt om Kommer muligens m3 styling eller tilsvarende etter hvert. Understellet blir også oppgradert! Planer med motor i første omgang er: Bygge grenrør Holset HE211W turbo (god for ca 210whp på en forkammer) Bygge om innsuget (org plast) Montere spesialbygd mekanisk dieselpumpe Bygge om til enkeltmasse svinghjul og oppgradere clutch. Senere kommer: H-profil råder portet topp Bearbeidet forkammere Ny spesial kamaksel Compound turbo oppsett for å gå over 200whp grensa. Bilder av bil og prosjektet kommer over helga!!!! Følg med her for skikkelig diesel trimming :D
bjornar-a Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 Dette høres grisegøy ut følger med her
Rulvan Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 høres lovende ut ja.. blir spennende å følle med her
bjornar-a Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 men hvor mye trykk tror du må kjøre på? den lader jo 1,2 orginalt? og har du tenkt på volum økelse? veiv fra foreksempel m47b20 passer ikke med lett moddifikasjon? eller vanelig m43/m42 veiv? blir riktig nok ikke store økelsen da men bude jo hjelpe
EDH_Performance Skrevet September 21, 2012 Forfatter Skrevet September 21, 2012 men hvor mye trykk tror du må kjøre på? den lader jo 1,2 orginalt? og har du tenkt på volum økelse? veiv fra foreksempel m47b20 passer ikke med lett moddifikasjon? eller vanelig m43/m42 veiv? blir riktig nok ikke store økelsen da men bude jo hjelpe Ja den lader 1,2 bar orginalt, men ser du på mappet på en gt1544 turbo så ser du lett at det finnes ikke luftmengde;) den turboen er til å føne håret med!! Første som må byttes ut;) Ellers så har denne motoren veldig kort slaglengde, og det er akkurat det jeg er ute etter:) En sinnsykt turtallsvillig liten diesel motor:D
bjornar-a Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 ja men da er det bare vellstand da du har ikke tenkt og øke max turtallet eller?
EDH_Performance Skrevet September 21, 2012 Forfatter Skrevet September 21, 2012 ja men da er det bare vellstand da du har ikke tenkt og øke max turtallet eller? Avregulerings turtallet nå ligger jo på ussle 4500 eller deromkring...Sperra legges opp mot ihvertfall 6000, avhenger litt av pumpen min! Har lettet guvenørvektene allerede, så bør klare opp imot 5800 ca...Men det er ikke noe problem å få den til å dra opp mot 7000, men da skal ventilfjærer, råder og pumpe følge med;) Noen kompiser drar 7400 rpm på en forkammer diesel;)
EDH_Performance Skrevet September 21, 2012 Forfatter Skrevet September 21, 2012 Kan love mye godteri her ja!
bergeee Skrevet September 21, 2012 Skrevet September 21, 2012 hvem mekker pumpa for deg? har planer om en m51d25 men litt klem i. men må få oppgradert pumpa:)
EDH_Performance Skrevet September 21, 2012 Forfatter Skrevet September 21, 2012 hvem mekker pumpa for deg? har planer om en m51d25 men litt klem i. men må få oppgradert pumpa:) Jeg bygger pumpen selv;) men send mail til dieselmeken ab i sverige, han er billig og helt sjef på pumpe bygg! Søk på dieselmeken på youtube, så finner du en 325tds med litt pupp i;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå