Gå til innhold

Plastidip, erfaringer?


///Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

fikk et tips om at sonax felgrens fra chlas ohlson skal ha samme effekt som brake dust pro fra dipyourcar.com. så da har jeg bestillt noen flasker. kommer me info da dette er prøvd ut.

Tull.

Tilfeldigvis brukte jeg akkurat dette produktet, men bremsestøvet slapp ikke fra dipen.

Man skal huske på at dipyourcar.com er et firma som skal selge et produkt. Mange av de "informasjonsvideoene" er direkte rettet mot markedsføring av produktene deres og man burde ta noe av det med en klype salt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg plastidipa chromelistene mine til shadowline.

Høyresiden av bilen var allerede shadowline, men dette la jeg med en spesiell tape fra 3M. Denne var veldig vanskelig og vrang å legge og resultatet ble lite pent.

Her er noen bilder fra jobben.

72100_10152775295055054_824851656_n.jpg

Vanskelig å se men.. maskerer med et lite glipe på rundt 1 cm fra listene. Dette for at dipen beskjærer seg selv der det er kanter og for å ikke dra av dipen på listene når jeg skal av med tapen.

528217_10152775298750054_1060270554_n.jpg

Better safe than sorry :lol:

543705_10152775304900054_435004446_n.jpg

Førstre strøk.

922882_10152775306950054_323338788_n.jpg

Ble rundt 7-8 strøk totalt. Litt under en boks. Som man ser beskjærer dipen seg perfekt :D

17391_10152775311595054_880468554_n.jpg

Resultatet. Kjempenøgd!

528276_10152775313955054_775710870_n.jpg

Spent på å se hvordan det vil holde seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring er at dippen sitter som bare pokker den så lenge det ikke kommer rifter i den, og man ikke bruker heftig avfetting :P

holdt halvt år på nyrene mine, helt til jeg klarte lage rift i :P da løsnet det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#-o

Mine ble ikke kvit. Muligens fordi de var matte og rue som bare juling.. lakka i 18 grader og etter boka, men dysa spytta sånn på siste boksa.

Spørs om jeg skal gi det et nytt forsøk. Har uansett nok bokser med kvit til å lakke de en gang til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sonax felgrens funket veldig bra på mine hvite plastidipa felger. di var kjørt med hver dag i ca 1 uke, di var ganske sorte av bremsestøv og blei like hvite som di var når jeg satt di på bilen:)

[ Bilde ]

Kjekt å vite 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#-o

Mine ble ikke kvit. Muligens fordi de var matte og rue som bare juling.. lakka i 18 grader og etter boka, men dysa spytta sånn på siste boksa.

Spørs om jeg skal gi det et nytt forsøk. Har uansett nok bokser med kvit til å lakke de en gang til

jeg synes også den hvite spytta endel. den svarte var mye bedre. jeg la 5 strøk på mine felger og ventet ca 30min mellom strøkene. du får prøve en gang til å håpe på at det blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutt mellom hvert strøk? :shock: Jeg venta 5-10 minutter mellom hvert strøk jeg. Dipen trenger jo ikke å herde helt før man legger på et nytt strøk?

Enig i at det kvite virka mer klumpete og spytta mer enn den svarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutt mellom hvert strøk? :shock: Jeg venta 5-10 minutter mellom hvert strøk jeg. Dipen trenger jo ikke å herde helt før man legger på et nytt strøk?

Enig i at det kvite virka mer klumpete og spytta mer enn den svarte.

mener dem sier det på filmene på youtube at man skal vente 20-30 min mellom strøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo ta evigheter. Hvorfor vente så lenge? Den stivner jo allerede etter 3-4 minutter og dermed vil jo det nye laget legge seg oppå det andre. Jeg mener bestemt at de fleste sier "mellom 5 og 10 minutt"

Har funka fint for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...