Gå til innhold

Rele problemer (Lys/Angel Eyes) E46


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kjøpte et sett med angel eyes på ebay. Medfulgte ett ferdig relesett med kabler. Koblet opp slik det var lagt opp, men ble mye tull. Bryteren virket ikke, brudd på ene kabelen til AE. Det var 60 LED (Råbra ringer, snodig rele).

Var koblet som under. Interiørlyset er som en ekstra bryter (remote). Styrestrøm er kabel som får strøm med tenningen på. Hva er galt?

ALDRI SKJØNT ETT RELE

f63v57bdyl40sebs7u8j.png

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Anyoneee, vil ha lys :-)

30 - (pre-wired to drive the brown/red AE wires)

85- gnd

86 - red/white (ecu triger)

87 - red (thick with fuse)

87a - brown (kick panel trigger)

Ifølge denne er jord og styrestrøm byttet om til meg, stemmer dette med realiteten?

Skrevet

Om du har det ene eller det andre på 85 og 86 er likegyldig.

På tegningen din mangler du jord til engleøynene, husk også å ha sikring mellom batteri og relè.

Jeg kjenner ikke helt til denne relêtypen, men sjekk at det ikke er kontakt mellom 87 og 87a. I så tilfelle vil interiørlyset ditt alltid stå på.

Du er sikker på at kabel du henter styrestrøm fra virkelig har strøm når tenning er på?

Skrevet

Har jord på de. Kabelen jeg tok styrestrømmen fra er riktig, tror jeg. Jeg har lest at den er rød med hvite striper, med gule prikker. Koblet 87a som skal være en fade in/out (kobler inn angeleyes når interiørlyset er på), men AE sto på hele tiden.

Skrevet

Da vil jeg tro relèet ditt er innkoblet hele tiden, og at styrestrømmen din i virkeligheten er konstantstrøm.

Sjekk denne først, da jeg tror det er her problemet ditt ligger.

Hvis en sier at din 80 er 30, så vil releet ditt være noe som det under.

98xj3p6zlygi2eh4xknn.jpg

Skrevet

Skal du ha angel eyes montert på park lys eller skal du ha bryter innvendig i bilen? For den relet du har er ikke til å bruke med bryter og styre strøm fra kupe lyset. I så fall må den kretsen med bryter gå direkte til ae lysene.

Skrevet

Hei,

dette blir nok ikke riktig, og heller ikke slik du beskrev koblingen tidligere i tråden.

Dette er et "87A" relè, et helt vanlig enpolet relè med en vekselkontakt.

Skal være en helt grei kobling dette, men de sammenkoblinger med dimmende cupelys jeg har sett har ikke vært bra. Dimmingen blir blafrende og usammenhengende og ser i det hele tatt ikke proff ut.

Foreslår at du kobler dette litt i etapper, så kan du avdekke og eliminere feil etter hvert.

1. Koble 86 til 0V (jord)

2. Koble 85 til tenning (dersom du ønsker at denne skal tenne lysene). Alternativt kan du hente

styrespenning fra en av ledningene til det orginale parklyset.

3. Sjekk nå at relèet trekker når du slår på tenningen (eller tenner parklyset).

4. Koble + på angle eyes til 80 (tror dette skal være 30) på relèet

5. Koble - på angle eyes 0V (jord)

6. Koble 87 på relèet via sikring til batteri +

7. Angle eyes skal nå tenne hvis du skrur på tenning (alternativt slår på parklys)

8. Dersom du ønsker dimming med cupèlys kobler du 87A til dette. Her kan det være litt vanskelig

å finne rett koblingspunkt. Ville heller prøve å koble rett på en interiørpære enn på bryteren, da

jeg er usikker på om denne i det hele tatt fører regulert spenning.

Dette er slik det står i anvisningen, men ikke slik du beskriver i siste innlegg. Du har nok en koblingsfeil.

Lykke til :D

Skrevet

Hei, kjappt spørsmål.

har også koblet opp AE på M3`n (hovedlykter m/ AE)

Nå funker alt som faen og lyktene er veldig bra. MEN feilmelding på begge og blinklysene forann lyser = bilen tror det er defekte parklys.

hvordan motstand skal jeg kjøpe, hvor skal denne plasseres og hva koster en slik motstand? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...