Anderspr0 Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Hei Kjøpte et sett med angel eyes på ebay. Medfulgte ett ferdig relesett med kabler. Koblet opp slik det var lagt opp, men ble mye tull. Bryteren virket ikke, brudd på ene kabelen til AE. Det var 60 LED (Råbra ringer, snodig rele). Var koblet som under. Interiørlyset er som en ekstra bryter (remote). Styrestrøm er kabel som får strøm med tenningen på. Hva er galt? ALDRI SKJØNT ETT RELE
kabeldeigen Skrevet Januar 15, 2013 Skrevet Januar 15, 2013 Her er tegning på ett rele, kanskje du blir klokere..
Anderspr0 Skrevet Januar 16, 2013 Forfatter Skrevet Januar 16, 2013 + på 85, jord på 86, styrestrøm på 30 (80 for meg) ....... ?? Skjønner ikkee
Anderspr0 Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 Anyoneee, vil ha lys 30 - (pre-wired to drive the brown/red AE wires) 85- gnd 86 - red/white (ecu triger) 87 - red (thick with fuse) 87a - brown (kick panel trigger) Ifølge denne er jord og styrestrøm byttet om til meg, stemmer dette med realiteten?
rekorden Skrevet Januar 17, 2013 Skrevet Januar 17, 2013 Om du har det ene eller det andre på 85 og 86 er likegyldig. På tegningen din mangler du jord til engleøynene, husk også å ha sikring mellom batteri og relè. Jeg kjenner ikke helt til denne relêtypen, men sjekk at det ikke er kontakt mellom 87 og 87a. I så tilfelle vil interiørlyset ditt alltid stå på. Du er sikker på at kabel du henter styrestrøm fra virkelig har strøm når tenning er på?
Anderspr0 Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Skrevet Januar 17, 2013 Har jord på de. Kabelen jeg tok styrestrømmen fra er riktig, tror jeg. Jeg har lest at den er rød med hvite striper, med gule prikker. Koblet 87a som skal være en fade in/out (kobler inn angeleyes når interiørlyset er på), men AE sto på hele tiden.
rekorden Skrevet Januar 18, 2013 Skrevet Januar 18, 2013 Da vil jeg tro relèet ditt er innkoblet hele tiden, og at styrestrømmen din i virkeligheten er konstantstrøm. Sjekk denne først, da jeg tror det er her problemet ditt ligger. Hvis en sier at din 80 er 30, så vil releet ditt være noe som det under.
Anderspr0 Skrevet Januar 18, 2013 Forfatter Skrevet Januar 18, 2013 Aner ikke :-/ var noe galt fra de som lagde den, tror de har byttet om på styrestrøm og jord.
Anderspr0 Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 Må da vell være noen her som kan litt om relè? Eller som har montert AE selv?
Aroid Skrevet Januar 20, 2013 Skrevet Januar 20, 2013 Skal du ha angel eyes montert på park lys eller skal du ha bryter innvendig i bilen? For den relet du har er ikke til å bruke med bryter og styre strøm fra kupe lyset. I så fall må den kretsen med bryter gå direkte til ae lysene.
Anderspr0 Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 http://www.ebay.com/itm/160912078504?ss ... 1439.l2648 Har dette settet. Fulgte med rele-kit. Skal ha det som parklys. Fade inn/out bryr jeg meg ikke så mye om Ønsker bare at de skal fungere.
Anderspr0 Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Skrevet Januar 20, 2013 Ifølge det jeg har lest nå er 80 - + på batteri 85 - jord 86 - styrestrøm 87 - AE 87a - Samme som 87, for ekstra lys Stemmer dette?
Aquarius Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Hei, dette blir nok ikke riktig, og heller ikke slik du beskrev koblingen tidligere i tråden. Dette er et "87A" relè, et helt vanlig enpolet relè med en vekselkontakt. Skal være en helt grei kobling dette, men de sammenkoblinger med dimmende cupelys jeg har sett har ikke vært bra. Dimmingen blir blafrende og usammenhengende og ser i det hele tatt ikke proff ut. Foreslår at du kobler dette litt i etapper, så kan du avdekke og eliminere feil etter hvert. 1. Koble 86 til 0V (jord) 2. Koble 85 til tenning (dersom du ønsker at denne skal tenne lysene). Alternativt kan du hente styrespenning fra en av ledningene til det orginale parklyset. 3. Sjekk nå at relèet trekker når du slår på tenningen (eller tenner parklyset). 4. Koble + på angle eyes til 80 (tror dette skal være 30) på relèet 5. Koble - på angle eyes 0V (jord) 6. Koble 87 på relèet via sikring til batteri + 7. Angle eyes skal nå tenne hvis du skrur på tenning (alternativt slår på parklys) 8. Dersom du ønsker dimming med cupèlys kobler du 87A til dette. Her kan det være litt vanskelig å finne rett koblingspunkt. Ville heller prøve å koble rett på en interiørpære enn på bryteren, da jeg er usikker på om denne i det hele tatt fører regulert spenning. Dette er slik det står i anvisningen, men ikke slik du beskriver i siste innlegg. Du har nok en koblingsfeil. Lykke til
PenguiN- Skrevet Januar 21, 2013 Skrevet Januar 21, 2013 Hei, kjappt spørsmål. har også koblet opp AE på M3`n (hovedlykter m/ AE) Nå funker alt som faen og lyktene er veldig bra. MEN feilmelding på begge og blinklysene forann lyser = bilen tror det er defekte parklys. hvordan motstand skal jeg kjøpe, hvor skal denne plasseres og hva koster en slik motstand?
Anderspr0 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Skrevet Januar 21, 2013 Du kan bruke parklys-sokkelen istedenfor styrestrøm, dermed blir det motstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå