Gå til innhold

The Black Pearl E30 s38b36 m-tech2 litt hjelp s6


noia87
 Share

Anbefalte innlegg

Må vel starte en liten tråd på bilen min. Bilen er en org 325i m-tech2. Det var satt inn en m50b25 e30m3 sperrediff. 3.73utv e30 m3 skinn interiør. Bilen er godkjent med 9x16 rundt om og godkjent med justerbare coilovers. Det sitter på coilovers av type f&k automotive. Syns disse funker greit.

Kjørte den en sommer med denne motoren og har hatt i tankene siden jeg kjøpte den å sette inn en s38b36.

Jeg har til nå tatt ut motoren og solgt den. Har desverre ingen bilder av dette da pc'n min crasha og måtte formateres.

Jeg har kjøpt inn en s38b36 av nils///m her på forumet. Jeg kjøpte den i deler og det var noen skjeve ventiler på toppen. Motoren ligger fortsatt i deler men jeg har hatt toppen inne til overhaling.

Så toppen er ny renovert. Jeg har kjøpt inn s50b32 kjedestrammer, motor fester fra jaas. Men mangler fortsatt litt for å sette det på plass. Det kommer masse bilder av toppen under overhaling så fort jeg får bilder fra han som gjorde det.

Skal legge inn litt mer bilder av bilen og sånn også. Men for en start så er dette litt hvertfall.

Jeg setter pris på tips og do's and don't do's fra folk som kanskje har gjort dette før og har en innvending

a485z9ot32ww2waon73g.jpg

qed5hcrp6ssgedf0p8fo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får legge til at de sitter sorte hella de lykter på den og at den er shadowline. Alt er manuelt og ikke noe elektrisk shit. Hehe. Det sitter analog klokke i og så er det m-tech2 ratt. Sorte dør trekk og tak trekk. Bilen har 2 eiere i norge før meg og er i ganske god stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Skal vel gjøre litt mer med bilen også. Har et par små ting som må fikses cosmetisk.

Må ha ny front leppe og litt ny lakk på bilen etterhvert. Men jeg har god tid og det blir nok et langtids prosjekt. Planene er også å få tak i 5bolt fra e30m3 når kontoen gir klar signal. Hehe. Skal også ha litt grovere bremser for å stoppe dette. Menvet ikke helt hvor store. Er litt gira på å kjøre 16" felger så da blir del vel 315mm skiver foran. Har ikke bestemt meg enda da. Mulig det blir 17" og da kan jeg vel kjøre 330mm. Når det gjelder felger så har jeg tittet litt på bbs, oz futura, keskin og borbet. Men disse er blitt så vanlige så får ikke bestemt meg. Takker for tips og bilder av noen som ikke alle har. Dyp kant er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heey :)

Bra planer du har for bilen!!

Har mellom aksling som er korta inn fra e34 m5 3,6, motor fester, orginale 5 bolt e30 m3 bremser med kaliper bak, sterkere stikkakslinger og handlagd radiator i kobber til e30.. Har allt du trenger nesten da jeg har en e30 325 som var satt inn s38b36 i, men har tatt ut motor og girkasse som jeg skal ha i en e34.. ;) Gi meg en lyd vist du er interesert i noe av de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil helst ha noe ikke alle har men da må man vel spesialbestille. Men får se hva som dukker opp. Det er endel man kan gjøre med felger for at de skal være unike. Men har lenge siklet på keskin. Men så fort jeg har 5 bolt på den vil jeg ha schmidt pc line. De er hvertfall veldig kule på e34 og ser for meg at det blir enda råere på en e30. Takk for interessen. Off topic er helt greit for meg kom med innvendiger de som har.

Legger inn et par bilder til fra sommeren i fjor. Fram fangeren er ikke helt top notch da den bare satt limt og datt av mens jeg kjørte så jeg kjørte over den. Men skal kjøpe inn en ny da det er en skam å ha på denne sprekte og hakkete fronten. Kan legge til at bilen aldri er lakket opp og at det er fabrikk lakk på den enda.

qbf4sx1eyj9okp1jptn9.jpg

6s7ru89sz7kywths0s7t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Driver å samler inn deler. Derfor er det ikke så mye updates. Skal ta litt bilder av div deler som er kjøpt inn pluss at jeg venter litt deler også. Så det kommer masse bilder pluss at jeg snart henter hjem bilen for å begynne å skru på den. Bilen står nå på fjernlagring så det har ikke blitt noe skruing enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant igjen et minnekort med noen bilder fra jeg tok ut m50 motoren som sto i. Skal legge ut disse bildene iløpet av helgen. Fått noe smått fra koed. Type rør, og thermostat og den pakka der fra e28m5. Også fikk jeg kjøpt m20 motorputer i polyurethan av en fyr på forumet. Jeg har også handlet litt div deler av simon/// som jeg forhåpentlig kan hente til uken. Gleder meg til å ta bilen hjem for å begynne å skru.

Her er de delene fra koed. Mangler det som kalles deksel. Send pm om noen har dette da koed ikke visste når de får tak i det igjen.

z36zwktc7v5rh8shgqxt.jpg

Det kommer flere bilder innen helgen er over.

Takk til alle som viser interesse selv om det skjer lite for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bilder fra jeg tok ut motoren. sto riktig nok ute å tok ut motoren da det var trangt i garasjen. Gikk fint å få den ut men det var passe trangt. tok den ut med girkassa på slep så måtte løfte den ganske høyt. Fikk den ut etterhvert men det var mye fram og tilbake så tror det er å anbefale å ta av girkassa før man løfter ut eller setter inn en m50 i e30. Flere har sikkert samme erfaring med at det er mye kuk for å få ut motor og gir samlet. Så det vil jeg ikke anbefale.

uknoajsmxi7smxwsd9ko.jpg

mfaro2wc1bfnqey92180.jpg

Ellers står det fortsatt litt stille og venter på plass i garasjen der jeg skal stå å skru.

Litt usikkert når dette blir men håper på så snart som mulig.

kommer flere bilder ble noe kødd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du synes at det var vanskelig å heise ut en m50 motor, så kan du bare glede deg til å heise inn en s38 motor! :) Fordi den er ganske mye større.. Du må heise den inn med kassen montert, fordi det er ikke plass til å montere kassen når motoren står i bil. Du kommer ikke til boltene i det hele tatt. Det som er et alternativ, viss du har løftebukk er å senke bilen ned over motoren, og at traversen henger på motoren. Men går fint å heise oppenfra også ;)

Men viss du først og fremst jekker bilen en go del høyere, så blir det litt greiere. Kan også på det varmeste anbefale et slikt løfteåk: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... -kg-15838/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...