louis88 Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Noen som har tips til å hvordan man får skjært ut i bakfangern til e38 ? Tenkte meg 4 stusser . noen som vet hvordan man kan gjøre dette mest riktig? verktøy og eventuelt metoder Drenel ? sag ? vinkelsliper ? på en 4.0 liter v8er blir nok dette meget gromt om man gjør det rett håper på svar så fort som mulig takker for svar på forhånd link til hvordan jeg hadde sett det for meg skulle bli http://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=b ... 3469405692 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 det første du gjør er å måler ut hvor du vil ha utgangene, og bredden lager du 2cm bredere enn stussene dine. høyden bestemmer du omtrent selv, selv tok jeg mine opp til knekken i fangeren. jeg skar ut mine med luft stikksag fre biltema. http://biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/ ... ag-151882/ http://stevejenkins.com/downloads/magnaflow_e38.pdf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Det der er en rå hekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
louis88 Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 kjempebra . tror du man får tak i billig stikksag på strøm å ikke luft ? å hvor kan jeg få kjøpt slike potter ? noe youtubevideo som er lik lyden det ble av dine eksospotter ? hadde vært kjekt å kunne høre hvordan lyden også blir . å alt annet på eksosanlegget er vell originalt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 bmwmann: takk for det jeg kjøpte dem faktisk herfra http://adparts.lv/ jeg vil ikke anbefale stikksag på strøm da den er for klumpete. mulig du klarer det med en dremel. har ikke ordentlig utstyr til å få opptak av ordentlig lyd, men skal prøve å få til noe en dag. eksosen er orginal frem til utgangen av den store potten før diff, derfra i 2.5" rør til hver potte. nå har jeg bare 2.8 motoren, så lyden vil nok ikke bli lik som på en 4liter. søk bmw e38 magnaflow eller bmw 740 magnaflow på youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
louis88 Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 ok:) det var til kjempe stor hjelp. å den bmwen din var skamråå btw hvordan tror du det blir å ta av originalpottene å ha rør direkte til eksoshaler ? http://www.streetdesign.no/?id=4832 blir det tull på eu kontroll ? dårlig lyd eller ? kan hende lyden blir mere gjennomført med slike potter du har på biln har ikke peiling på slikt vettu så derfor jeg spør så på den her videoen http://www.streetdesign.no/?id=4832 å synes det var skamrå lyd i den der . kunne tenkt meg noe likt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 har slik endestuss på min e39, bråker. men igjen der har jeg og 2.5" rør fra bakaksel og ut på e38 syntes jeg dem stussene blir for små, derfor valgte jeg magnaflow pottene. edit: takk for det du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
louis88 Skrevet Juli 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2013 ser det er noen magnaflow endestusser her http://adparts.lv/en/katalogs/shop/auto ... i/?&page=4 kan jo hende det der ikke blir for små som du sier ? kunne ikke finne noe om mål å slikt på endestussene. ikke noe problem på Eu kontroll med e39en? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 Hvorfor har ikke sjøbuse kommet og forklart, han som nettop har gjort dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 send en mail og spør etter srusser som er like magnaflow 14816 potten. har ikke hatt eu kontroll på e9 med stuss enda, men ble stoppet i teknisk, dem sa ikke noe, og på biltilsynet sa dem ikke noe. så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 22, 2013 Share Skrevet Juli 22, 2013 På min var det høl til eksosen da jeg kjøpte bilen. Det var ikke pent skjært. Ikke likt på begge sider. Og røra vibrerte borti fangeren når motoren gikk. Så det bråka i hele bilen. Før var det skjevt og stygt. Blå stripe er sånn fangeren var. Tok en 5" vinkelsliper med 1,6mm kappeskive og skjærte opp i fangeren på den bredden jeg skulle ha (røde striper er der jeg skjærte med vinkelsliper). Tok litt smalere for og ta finpussen til slutt. Og ikke ta for mye med en gang. Så brukte jeg en rettsliper med spiraband Ø25 til finpussen og utforming av hull slik jeg skulle ha de. (Grønn stripe) Rettsliper Spiraband Ø25 Ferdig. Også video av mitt resultat. Jeg fjernet innmaten i orginal eksospottene. Filmen veser orginal eksos lyd først. Og uten innmat etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
louis88 Skrevet Juli 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2013 så på videoen . kjempefin lyd! fjerne innmaten i originaleksosen er nok det jeg blir å gjøre . hvordan endestusser er det du har sveist på der ? noe link ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juli 23, 2013 Share Skrevet Juli 23, 2013 Har disse dekselene rundt eksosen. De er fra Alpina B12. Kjøpte like disse stussene på ebay. Også slipet jeg av enden på de for og få bort den avrunda kanten. http://www.ebay.com/itm/STAINLESS-STEEL ... 0d&vxp=mtr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juli 23, 2013 Share Skrevet Juli 23, 2013 Kan anbefale de som sjøbuse har, han viste meg hvordan det så ut etter han hadde skjært i selve fangern, og det så mildt sagt porno ut! Og det blei ikke særlig bedre når'n starta opp bilen og rusa bittelitt, fikk ikke noe særlig lyst på ny bil heller da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
louis88 Skrevet Juli 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2013 ikke værst . Takk for råd gutter ) dere er flinke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå