Gå til innhold

Hvordan skjære ut til dobbel eksos på e38


louis88
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til å hvordan man får skjært ut i bakfangern til e38 ?

Tenkte meg 4 stusser .

noen som vet hvordan man kan gjøre dette mest riktig? verktøy og eventuelt metoder

Drenel ? sag ? vinkelsliper ? [-X

på en 4.0 liter v8er blir nok dette meget gromt om man gjør det rett :mrgreen:

håper på svar så fort som mulig :D

takker for svar på forhånd

link til hvordan jeg hadde sett det for meg skulle bli

http://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q=b ... 3469405692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det første du gjør er å måler ut hvor du vil ha utgangene, og bredden lager du 2cm bredere enn stussene dine. høyden bestemmer du omtrent selv, selv tok jeg mine opp til knekken i fangeren.

jeg skar ut mine med luft stikksag fre biltema.

http://biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/ ... ag-151882/

IMG_2774_zps0b8f7e8a.jpg

http://stevejenkins.com/downloads/magnaflow_e38.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra . tror du man får tak i billig stikksag på strøm å ikke luft ? å hvor kan jeg få kjøpt slike potter ? noe youtubevideo som er lik lyden det ble av dine eksospotter ? hadde vært kjekt å kunne høre hvordan lyden også blir . å alt annet på eksosanlegget er vell originalt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmwmann: takk for det :)

jeg kjøpte dem faktisk herfra http://adparts.lv/

jeg vil ikke anbefale stikksag på strøm da den er for klumpete. mulig du klarer det med en dremel.

har ikke ordentlig utstyr til å få opptak av ordentlig lyd, men skal prøve å få til noe en dag.

eksosen er orginal frem til utgangen av den store potten før diff, derfra i 2.5" rør til hver potte.

nå har jeg bare 2.8 motoren, så lyden vil nok ikke bli lik som på en 4liter.

søk bmw e38 magnaflow eller bmw 740 magnaflow på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:) det var til kjempe stor hjelp. å den bmwen din var skamråå btw :)

hvordan tror du det blir å ta av originalpottene å ha rør direkte til eksoshaler ?

http://www.streetdesign.no/?id=4832

blir det tull på eu kontroll ? dårlig lyd eller ?

kan hende lyden blir mere gjennomført med slike potter du har på biln

har ikke peiling på slikt vettu så derfor jeg spør :)

så på den her videoen http://www.streetdesign.no/?id=4832

å synes det var skamrå lyd i den der . kunne tenkt meg noe likt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slik endestuss på min e39, bråker. men igjen der har jeg og 2.5" rør fra bakaksel og ut :P

på e38 syntes jeg dem stussene blir for små, derfor valgte jeg magnaflow pottene.

edit:

takk for det du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

send en mail og spør etter srusser som er like magnaflow 14816 potten.

har ikke hatt eu kontroll på e9 med stuss enda, men ble stoppet i teknisk, dem sa ikke noe, og på biltilsynet sa dem ikke noe. så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min var det høl til eksosen da jeg kjøpte bilen. Det var ikke pent skjært. Ikke likt på begge sider. Og røra vibrerte borti fangeren når motoren gikk. Så det bråka i hele bilen.

Før var det skjevt og stygt.

hk86ce03b5by50ht97wu.jpg

Blå stripe er sånn fangeren var. Tok en 5" vinkelsliper med 1,6mm kappeskive og skjærte opp i fangeren på den bredden jeg skulle ha (røde striper er der jeg skjærte med vinkelsliper). Tok litt smalere for og ta finpussen til slutt. Og ikke ta for mye med en gang.

Så brukte jeg en rettsliper med spiraband Ø25 til finpussen og utforming av hull slik jeg skulle ha de. (Grønn stripe)

s4gjwti68u1z93x6obz3.jpg

Rettsliper

16xvojmjlzlybnjwu2zo.jpg

Spiraband Ø25

oxct0y1vbsdlw7ar9efr.jpg

Ferdig.

abast2k1qg3cq7szjjkw.jpg

Også video av mitt resultat. Jeg fjernet innmaten i orginal eksospottene.

Filmen veser orginal eksos lyd først. Og uten innmat etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale de som sjøbuse har, han viste meg hvordan det så ut etter han hadde skjært i selve fangern, og det så mildt sagt porno ut!

Og det blei ikke særlig bedre når'n starta opp bilen og rusa bittelitt, fikk ikke noe særlig lyst på ny bil heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...