takaasen Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 Etter som mitt gamle BMW e34 518i turbo proskjet gikk til "helvete" viewtopic.php?f=11&t=144894 Så må jeg ha noe å henge klørne i. Var på jakt etter en bil jeg kunne kose meg litt med. En Z3 kunne jo vært kjekt å skru på. Fant en ok Z3 1,9l 1996 mod på finn. uff jente bil? ja ja Satte meg ned og laget en plan hva jeg skulle finne på.? Motor M44 1,9 16v med catcams 1301712 263°/256° - 225°/217° - 11.00mm/10.50mm - 1.70mm/0.70mm Coil on plug m52 328i coiler og NGK BKR6EIX iridium plygger M42 svinghul enkelmasse og Gripforce F1 Racing Stage 2 clutch kit (fordi jeg hadde det liggende) K&N confilter, får lage noe cold intake greier. KdFi V1.4 BMW M44 BOLT ON Datasprut som er et Megasquirt Simons eksos fra cat og bakover. Får se om jeg tar bort cat også. 325 Caliper og drilla og slotted brake rotors sammen med Greenstuf forran. Supersport Coilovers sammen med spa juserings plater. Fremtidigplan Montere turboen jeg har liggende. Lage ny manifold Beistilt en del deler: ny Catcams Oppgraderer til 325i bremser fordi de er ventilerte brukte calipere og greenstuf klosser Nytt Simos sports eksos ( fordi tideligere eier hadde montert fantastisk Ebay potte ingen lyd demping ) Hadde liggende m42 enkelt masse svinghjul og ny Clutch som er 4 kg lettere en org M44 Har også bestilt Coil on plygg fra http://www.hqautosport.com/products1.html ikke for at jeg tror det vil gi meg masse exstra men det ser mye rydigere ut. Etter som jeg også har også har en søt liten sneile liggende må jo den monteres på før eller seinere. Garrett GT2560r burde passe perfekt. må bare bestemme meg hvor turboen skal sitte i det trange motor rommet. Liggere også inne bestilling hos Kimmit Sport Racing AS på et KdFi V1.4 BMW M44 BOLT ON. Ja ja det er ikke det mest fantastiske sprutet. Men nå har jeg bestilt det. Det neste må blir noe undersell tenker jeg. Supersport Black serie Tja? Så nå skal det skrus !! Men tenkte først å måle bilen på Dyna for å se hvor mye det bor i bilen først. Kunne vært intresangt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 skal følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet August 19, 2013 Share Skrevet August 19, 2013 fin Reve bil det der. følger me Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 fin Reve bil det der.følger me jupp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet August 23, 2013 Forfatter Share Skrevet August 23, 2013 bestilte slik et De cat rør, like så greit så lenge jeg skal bytte resten av eksosen. Har også bestilt Supersport Black Evolution coilovers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 artig prosjekt skal du bygge grenrør fra turbo som passer inn på det du har kjøpt den gangen du vill montere den turboen? jeg fulgte litt med på forje prosjekt. og får håpe du er mere heldig med denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsern6 Skrevet August 23, 2013 Share Skrevet August 23, 2013 Får vel følge med her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet September 5, 2013 Forfatter Share Skrevet September 5, 2013 Da har jeg endelig fått noen deler til i posten. Coil On Plug opsettet så ok ut. Må bare lage ledninger. Å fikk også noe MEGA preformanc Pedal sett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet September 5, 2013 Forfatter Share Skrevet September 5, 2013 Har også måtte bestille M44 Fuel Injector Adaptors fra VAC Motorsports, slik at jeg kan benytte standar Bosch dyser. M44 benytter 0280150501 som er ulik standar dyser med air asist. tenkte jeg skulle bruke noen ford racing dyser som jeg har liggende 0280155715 til jeg monterer turbo deretter har jeg noen 0280155811 også liggende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet September 13, 2013 Forfatter Share Skrevet September 13, 2013 Jepp da har jeg fått mer deler i posten. Etter mye om og men kom KdFi PNP boxen. Fikk også Dyse overgangenne. Satt opp coiover sette sammen med justerbare tårn lager fra SPC Preformance Bilde av eksos sammen med Decat røre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 Følger med! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet September 13, 2013 Forfatter Share Skrevet September 13, 2013 Har også drevet å forske litt med syrebad. Kjøpte inn noen liter med Klar eddik 7%. la nedi cliper og tibehør som var rimelig grom rustet. (mistenker at det har ligget på lager lenge hos Koed) Laget vann bad med Lokk, med en bøtte med syre og deler. Varmet opp dette ved hjelp av en tapetfjerner ( steam ) klarte å komme opp mot kokepunktet. Koset seg i ca 24 timer. deretter gikk jeg over med en roterende stålbørst. Syntes det virket greit? Før : Etter: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet September 13, 2013 Share Skrevet September 13, 2013 det var lurt men hadde det ikke vært bedre med sitorn syre? og hvordan så det ut før du pusset med stålbørste? var det bare løst og datt av eller måtte du gnikke litt? hvordan var det med Lakk og slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet September 13, 2013 Forfatter Share Skrevet September 13, 2013 det var lurt men hadde det ikke vært bedre med sitorn syre? og hvordan så det ut før du pusset med stålbørste? var det bare løst og datt av eller måtte du gnikke litt? hvordan var det med Lakk og slikt? Kan godt være like effektivt med sitron syre. Etter syrebade var overflaten sort/merkelig belegg. Satte meget løst. all rust var løst opp. (tror man kunne ha fjernet dette med høytrykk spyler) Det fantes ikke noe lakk på caliperenne eller noe slikt bare eg meget inngrodd lag med rust. Hadde egentilg plan om å kjøpe Stripitall, men kostet endel. så jeg tenkte syre er syre. målte Ph 2,2 når temp var rundt 80-90C Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
takaasen Skrevet September 15, 2013 Forfatter Share Skrevet September 15, 2013 Fikk laget variabel clutch slave sylinder. Dette PGA at jeg skal bruke enkelt masse svinghjul fra en m42. er en diferanse på ca 3,66mm på fra dobelt masse til enkelt, når man måler fra der utløser lagere presser på trykk platen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå