Gå til innhold

Problem løst

Toastjern
 Share

Anbefalte innlegg

Problem løst.. 

Hei!

For en stund siden skulle jeg starte bilen, da hadde den stått stille ifra lørdag natt til tirsdag ettermiddag.

Og det skjedde absolutt ingenting når jeg vridde om på nøkkelen, så jeg hørte litt rundt og fikk forklart at starteren kan ryke sånn plutselig, uten forvarsel. Så jeg fikk tak i en starter som fungerte, og bytta den. Med mye bann og faenskap.

Da jeg hadde fått ut den gamle starteren, så "tjuvkobla" vi den med et par startkabler og en skrutrekker, og fant ut at den fungerte helt fint. Så da var ikke starteren problemet alikevel.

Og etter starter bytte, funka den nøyaktig to ganger (men var ikke nok strøm på batteriet til bilen starta). Bilen starter på trill og går ann å kjøre som normalt med. Men nå, så klikker det bare ifra motorrommet når jeg vrir om på nøkkelen.. Etter at batteriet ble ladet opp på nytt.

Noen som har noe ideer?

Bilen blir snart spiker, haha.

Takk for hjelp og tips på forhånd.

Mvh. 
Mads K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bytter det med et som funker :P
du må nok finne et koblingssjema til bilen så ser du der hvilket rele som går til starter..

det letteste å begynne med er nok å ta en feit jordingskabel og holde inntil starter mens du prøver å kinne motoren ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har endelig greit å rote meg til å skru på bilen i dag.. Etter mye om og men (og varme) fikk jeg løsna den defekte lambda'n.. Sjekka jordingspunktet til motoren i rammevangen..

Så sånn ut : 

post-51103-0-41771800-1382905430_thumb.j

Løsna den helt og gjorde reint med stålbørste.. Skrudde den ordentlig på denne gangen. Satser på at den starter i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...