Gå til innhold

2Din i e90, mulig?


 Share

Anbefalte innlegg

Han skriver at han har Professional Radio så da har han ikke navi :)

 

Kan være lurt å sjekke hvilket anlegg du har så du er sikker på det før du setter igang. Har du 676 HiFi så er ting ganske grei skuring. Du må passe på at utgangene fra ny spiller matcher det den originale forsterkern skal ha inn = Balansert høynivå.

Har du 677 HiFi Pro så går signalene fra spiller til forsterker på fiber (MOST Bus). Blir mer jobb da men ikke noen umulighet.

 

Vær obs på at når du fjerner den originale spiller'n så blir det problemer med eventuelle fremtidige software-oppdateringer av bilen. Etter hva jeg har lest i endel andre tråder rundt om på nettet så vil ikke BMW kunne laste inn ny SW dersom vitale komponenter er fjernet fra bilen. Man må i så fall kople inn den originale spillern igjen --> gjøre SW-update --> kople tilbake ettermarkedsutstyr. Nå er det vel ikke så veldig sannsynlig at det kommer noen kritiske SW-oppdateringer til en 6 år gammel bil.

 

Dersom du har PDC (parkeringssensor) så har jeg sett i flere tråder at folk mister pipinga fra disse etter de har bytta original spiller med ettermarkeds-greier. Det finnes løsninger for å fikse det men har ikke satt meg inn i hvordan det gjøres.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver at han har Professional Radio så da har han ikke navi :)

 

Kan være lurt å sjekke hvilket anlegg du har så du er sikker på det før du setter igang. Har du 676 HiFi så er ting ganske grei skuring. Du må passe på at utgangene fra ny spiller matcher det den originale forsterkern skal ha inn = Balansert høynivå.

Har du 677 HiFi Pro så går signalene fra spiller til forsterker på fiber (MOST Bus). Blir mer jobb da men ikke noen umulighet.

 

Vær obs på at når du fjerner den originale spiller'n så blir det problemer med eventuelle fremtidige software-oppdateringer av bilen. Etter hva jeg har lest i endel andre tråder rundt om på nettet så vil ikke BMW kunne laste inn ny SW dersom vitale komponenter er fjernet fra bilen. Man må i så fall kople inn den originale spillern igjen --> gjøre SW-update --> kople tilbake ettermarkedsutstyr. Nå er det vel ikke så veldig sannsynlig at det kommer noen kritiske SW-oppdateringer til en 6 år gammel bil.

 

Dersom du har PDC (parkeringssensor) så har jeg sett i flere tråder at folk mister pipinga fra disse etter de har bytta original spiller med ettermarkeds-greier. Det finnes løsninger for å fikse det men har ikke satt meg inn i hvordan det gjøres.

 

Takk for svar. Trur jeg har 676 Hifi, altså uten fiber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei,

 

Jeg har nylig montert den nye Dynavin N6 E9X i min E92, og vil anbefale den. Den kommuniserer på CANBUS og MOST (om nødvendig med tilleggs adapter). Dvs du får opp info som vann/olje temp, drivstoff forbruk, info fra klimaanegg osv. Den fungerer også med PDC, ratt-knappene og ratt-sensor dersom du installerer ryggekamera.

Ellers har den BT (handsfree og streaming), time-allignment, EQ, aux, usb, minnekort, og GPS. CD/DVD spiller og DAB+ er tilleggs moduler.

Jeg installerte min sammen med en Metra modul for å flytte knapperekken.

 

Mye info her:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1016187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har nylig montert den nye Dynavin N6 E9X i min E92, og vil anbefale den. Den kommuniserer på CANBUS og MOST (om nødvendig med tilleggs adapter). Dvs du får opp info som vann/olje temp, drivstoff forbruk, info fra klimaanegg osv. Den fungerer også med PDC, ratt-knappene og ratt-sensor dersom du installerer ryggekamera.

Ellers har den BT (handsfree og streaming), time-allignment, EQ, aux, usb, minnekort, og GPS. CD/DVD spiller og DAB+ er tilleggs moduler.

Jeg installerte min sammen med en Metra modul for å flytte knapperekken.

 

Mye info her:

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1016187

noooot bad ! MEn DAB+ må vel inn med en modul eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noooot bad ! MEn DAB+ må vel inn med en modul eller?

Ja, dynavin har en DAB+ modul som inneholder en boks, DAB antenne og en kabel for å koble boksen rett i Dynavinen. DAB er en av mange valg på touchskjermen.

Nå skal det sies at jeg personlig har et problem med DAB modulen, som jeg prøver å få løst. Sannsynlig et software problem. Men jeg har vært i kontakt med en annen i Norge, der den fungerer som den skal.

Jeg kjøpte den fra en distributør i USA (JeffB335 fra forumet jeg linket til). For N6 inkl MOST adapter (som jeg ikke trengte), DAB+ modulen og frakt, betalte jeg 900$. I tillegg ble det 600kr i fortolling/mva. Den har også 4V linjeutganger, så nå venter jeg på et par forsterkere (MS-8 og JL XD600/6v2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europeiske kart og norske veier, er de integrert? Jeg ser bare at den bruker igo primo med 30 dagers gratis updates?

 

Ja, i løpet av denne 30 dagers perioden, kan du laste ned kart for hele verden om du vil. Har ingenting å si at jeg kjøpte fra USA på noen måte.

Fotoboks varsling derimot, er ikke inkludert, og må kjøpes separat via Naviextras Toolbox (det er via denne du oppdaterer kart osv).

Jeg er veldig fornøyd med navigasjonen. Ingen bugs e.l. Monterte GPS antennen på dashbordet helt fremme til høyre, og virker veldig nøyaktig. Den er nøytalt utformert og er ikke sjenerende i mine øyner.

 

Byttet også ut håndtaket i bakkasjeluken, til et med ryggekamera intergrert. Bildet popper opp på dynavinen når jeg setter bilen i revers, sammen med PDC visning og styrelinjer fra ratt sensoren. Kanskje mer fancy, enn funksjonelt, men det funker perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...