Gå til innhold

Oppdatere kart E91 LCI til Europe PREMIUM 2014-1


Anbefalte innlegg

Hei

 

Prøvde idag å oppdatere kartet i bilen min. Kartet i bilen er fra 2008.

 

Kjøpte FSC kode og lasta ned kart fra bmw-navi-maps.co.uk. Fikk overført USB1 config.nfm og pkgdb (mappe) til root på USB minnepinne, og tilsvarende for USB2 og USB3 på hver sin minnepinne.

 

Når jeg setter minnepinnen i USB kontakten som er i hanskerommet skjer det ikkeno. Prøvd med bare tenning på og motor igang.

Er det noe jeg gjør feil / ikke gjør? Eller må oppdateringen gjøres via DVD plater?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer meg selv da jeg fant ut av det.

 

Er visst noen tidlige versjoner av software til navigasjonen som ikke tillater bruk av USB for oppdatering av kartet. På disse må man bruke DVD spilleren (noe som kan ta inntil 3timer)

 

For å se om man kan bruke USB eller ikke se på dette bilde, nederst i venstre hjørne er det en sort ring med huke / avmerket. De bilene som har denne kan bruke USB (Bilde nr1). De bilene som ikke har  avmerket, kun sort ring så må man bruke DVD (Bilde nr 2)

 

attachment.php?attachmentid=945392&stc=1

 

attachment.php?attachmentid=945393&stc=1

 

Jeg har jo nå brent ut disse DVDene, så hvis noen vil oppdatere kartet i sin bil deler jeg mer enn gjerne, uten kostnad. Du må selvfølgelig selv kjøpe FSC koden, som jeg betale 15GBP for, type 190NOK. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda litt mer info rundt dette. Fikk oppdatert idag, tok sin tid, men gikk helt greit.

 

Brukte en Ctek lader under hele oppdateringen, da jeg ikke ønsket å stå på tomgang i 3timer. Trikset er å sette på laderen, slå tenningen helt på, starte oppdateringen, rulle ned vindu på førersiden gå ut også gjennom det åpne vinduet trykke en gang på startknappen så motorlamper osv skrur seg av, men iDrive står på. Ikke åpne døra da tenninga vil skru seg av etter x antall minutter. Så lenge døra ikke åpnes vil tenningen holde seg på. Så er det bare å smøre seg med tålmodighet og følge med underveis når systemet ber om de forskjellige cdene.

 

Gikk også inn i iDrive og deaktiverte DRL for å minske strømforbruket.

 

Koden jeg kjøpte fungerte helt perfekt (hadde vel ikke forventet noe annet?) :)

 

Så da endte jeg opp med følgende kartversjon:

post-66704-0-08639800-1426611984_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei

 

Prøvde å oppdatere kartet, i min BMW X 5 2010, men når jeg setter i plate nr 1, av de til sendte DVD vises det først detekting... og der etter unreadable.

Er det noe som må gjøres før jeg setter inn første platen i spilleren eller.

Har også FSC kode når skal i tilfellet denne skrives inn??

 

Mvh

Øyvind Thorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Prøvde å oppdatere kartet, i min BMW X 5 2010, men når jeg setter i plate nr 1, av de til sendte DVD vises det først detekting... og der etter unreadable.

Er det noe som må gjøres før jeg setter inn første platen i spilleren eller.

Har også FSC kode når skal i tilfellet denne skrives inn??

 

Mvh

Øyvind Thorsen

 

Hei Øyvind.

 

Det er nok noe feil med DVDplaten. Så fort du setter inn første platen, så kommer det spørsmål om du vil starte oppdateringen, så spør den etter FSC koden. Og deretter går alt sin gang, spør etter DVD 2 også 3.

 

Hvis du er i oslo omegn er du mer enn hjertelig velkommen til å låne mine DVDer for å prøve.

 

Kjøpte du DVDene også? Eller lastet du ned og brente DVDplatene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha.

 

Da må det være noe galt med de DVD platene jeg kjøpte hos bmw-navi-maps.co.uk , fikk de til sendt i posten også koden fikk jeg derfra.

Får ta kontakt der å høre hva de kan hjelpe med.

Holder til i Bergen, så ellers takk for tilbudet om å prøve dine plater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha.

 

Da må det være noe galt med de DVD platene jeg kjøpte hos bmw-navi-maps.co.uk , fikk de til sendt i posten også koden fikk jeg derfra.

Får ta kontakt der å høre hva de kan hjelpe med.

Holder til i Bergen, så ellers takk for tilbudet om å prøve dine plater.

 

Ok. Du kan jo laste ned fra siden dems også. Og brenne de selv, men da må du ha Double Layer DVD plater 8,5GB. Kanskje en litt raskere løsning enn å vente på nye DVDer hvis du har dårlig tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...