Gå til innhold

Mitt E36 Compact sleeper prosjekt *Solgt*


///Naitsirk
 Share

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid vært på utkikk etter karosseri som skal få huse en m52b28 jeg har stående, og endte for ikke så lenge siden opp med en Hellrot 95 modell E36 compact. Denne var langt i fra god stand og derav en ganske fin pris, men for meg betydde det aldeles nada om motor og understell hang på halv tjo så lenge karosseriet var nogenlunde helt og pent.

Planene for denne er og lage seg en aldri så liten morobil. Motoren jeg brukte i min forrige e39 tok jeg i fra hverandre etter at toppakninga takka for seg etter en liten periode med overtrykk. Blokk og topp ble planet og jeg benyttet likeså greit muligheten til og O-ringe blokka så det skal litt mer til for å gå på samme smellen igjen. Samme kompressor vil bli brukt, en Vortech V2 som er fra ett tidlig utviklet Ess Vt-kitt, og samme ladetrykk , 10 Psi. Ihvertfal til å begynne med :P Har ett mål om 350 hk i motor og det skulle vel ikke være så alt for usannsynlig akkurat :)

Videre blir det å få ut mest mulig vekt, uten at den blir en reinspikka banebil. Så alt av seter blir hivd ut og inn kommer 2 bøtteseter med 4-punkt og ett nytt ratt av noe slag. Har også kjøpt en girspak fra z3m jeg tenkte å prøve. Mulig ett halvbur på sikt men det blir nedprioritert i 1. omgang. Under bilen vil det bli gjort en del oppgraderinger også.

-D2 coilovers

-Alt av polyforinger

-188diff med brems

-Nye stikkaksler

-E46 330 frambremser

-Bakbremser er foreløpig ukjent men jobber med å finne ett oppsett som matcher forran

-ZF 320 girkasse

Alt skal selfølgelig pusses og lakkeres opp igjen under. Er også inne på tanken om å sende hele bilen inn i boksen , men blir uansett samme farge da jeg syns den kler bilen meget godt.

Dårlig med bilder av bil og deler for øyeblikket , så får heller bli litt av jobben jeg gjorde på motor. :)

kfmddafqzqgelsc36wam.jpg

ff8fes077ltkzt65l5zk.jpg

20wy9bdnw4iwps5uqw0c.jpg

Stage 3 clutch og letta svinghjul

elyh3yqsbgmhrwhizh7a.jpg

Motoren da den satt i e39'n

dz81gayypqszgybxuof2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 209
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lekkert ;) ikke helt fan av kompakt, men blir vel morro lekebil :D

Venter i spenning på flere bilder! :D

men den kompressoren, trodde man kunne få noe mer ut en "bare" 350hk uten for mye hokuspokus?

motoren har vel underkant av 200hk org?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Her skal jeg følge med!

Men..... Maze hadde vel en slik rød compact 328 kompressor, så det blir ikke den første iallefall :)

En liten heads up er at du må bøye litt på giroverføringsstaget slik at dette ikke skraper nedi mellomakslingen når du bruker Z3M-delene..

Men det spørs kanskje litt hvilken mellomaksling du bruker.. Den som er på 325+ tror jeg går klar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha :) Godkjenning av dette her er selvfølgelig helt uaktuelt. Bilen er uansett tenkt mer som en banebil, så ser heller ikke nødvendigheten med det :)

Jeg er helt klart ikke den første som putter 2,8 kompressor i en compact nei, så er ikke noe banebrytende dette her akkurat. Men har trua på at dette kan bli en leiken bil jeg :) Kompressoren skal være god for 700hk ja, så er ikke der begrensninga ligger

Har ikke gjort annet med motoren enn at topp ble planet og blokk ble også planet og frest inn spor til o-ringer rundt sylinderveggene. Så lagt inn en kobbertråd i disse sporene som som ligger 2-3 tiendeler over topp-planet for å øke presset på pakningen rundt sylindrene :) Hindrer da at pakningen blåser ut. Bruker orginal limepakning da mls sammen med o-ring er no good.

Er klar over at z3m stanga må moddes ja :wink: hehe..maskinparken er fin fin den e30 tic

Millhouse..gleder meg til å sitte på med din og :wink:

Blir nok ikke mye updates her føre nyttår desverre, da deler begynner å dukke opp først i Januar. Men skal begynne å plukke i filler bilen før det, så litt blir det nok. Skal fikse bilder av tralla til i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si at jeg syns alle de folkene som kommer og spør om godkjenning av kompressor høres helt idiotisk ut.

ellers så gleder jeg meg til å følge med her, blir sikkert en artig bil til slutt :D

Hva er det du har gjort med motoren foresten?

så du synes det er idiotisk? nå har det seg slik at jeg hadde en compact 328 kompressor som var godkjent ombygd med motor og kompressor. det må da være skikkelig idiotisk eller hva sladjan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...