Gå til innhold

Flere bilder av maskert faceliftet 7-serie


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

En facelift av den mye omdiskuterte 7-serien (E65) er på trappene. Til manges overraskelse og skuffelse uteblir nok de helt radikale endringene, men en nedtoning av bakenden og endring av fronten vil det bli. Lyktene og fronten vil sannsynligvis bli mer på linje med de andre dagens BMW-modeller.

En offisiell lansering er nok ikke så langt unna, så det blir moro å se det endelige produktet uten maskering, men inntil videre får man nøye seg med spionbilder av maskerte utgaver:

e65fl1.jpg

e65fl2.jpg

Jeg har tidligere lagt ut bilder av en manipulert 7-serie, og den artikkelen finnes her: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i mine øyne frontlyktene som er det desidert mest malplasserte med hele bilen også. Frontlyktene ser ut som triste øyne, med alt for mye øyenskygge (blinklyset)!

Bagasjeluka ble det også satt spørsmålstegn ved da den ble lansert, og den kan se ut som om de har endret den litt - og etterhvert er folk blitt vant til denne varianten - dog litt penere - på 5- og 6-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En BMW-modell varer typisk 7-8 år, så det er normalt at faceliften kommer ca. midtveis i "levetiden".

X5 kom i 2000. Der kom faceliften nå i år. E65 kom i 2001, så det er spørs om ikke faceliften kommer neste år (2005). Lanseres nok på en av de store messene i vinter eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dere helt rett i, men E39 har vært tidenes mest vellykkede 5-serie for BMW, og den solgte bra helt til det siste året før den ble avløst av E60. Derfor var nok ikke behovet for facelift særlig stort, og faceliften ble ikke store sakene heller.

7-serien har jo som kjent fått en del mer kritikk, så den kommer nok tidligere der. X5 tror jeg ikke har solgt dårligere enn ventet, men det har kommet så mange SUVer for tiden at det kanskje var nødvendig med en liten modernisering for å henge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt flere forskjellige årsaker til en facelift. I enkelte tilfeller, som med E39, så er det vel for å få modellen til å leve litt lenger, mens det på E65 heller er et spørsmål om å få modellen til å overleve.

Det tror jeg også...overleve vis á vis bl.a E60/E61 og den nye Audi A6...trenden på bl.a kontinentet går mot mindre biler :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er jo sjelden at en facelift innebærer såpass omfattende endring av bilens design. Vanligvis kommer man opp med noen nye lykter og skjermer. I dette tilfellet virker det mer som en ombygging. Går ut i fra at de beholder interiøret som det er.

Uansett håper jeg manipulasjonene tar feil. Den "nye" fronten minner meg om "Hyundai luksusbil". Føler ikke det å glatte ut linjene er helt veien å gå. Men nå er ikke jeg markedsansvarlig i BMW heller da.

Man kan mene mye om hvordan bilen ser ut i dag, men etter min mening har den i hvertfall mye tilstedeværelse. S-klasse er mer elegant og klassisk, men den snur vel ikke akkurat mange hoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...