Gå til innhold

Tuningbox fra www.din-bil.com


Diezelpower
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dere husker jeg skrev om tuningbox fra din-bil.com for en tid tilbake. Vel... Jeg har nå installert boksen, og resultatet er:

MEEEGET FORNØYD!!!

Dieselforbruket har gått ned fra 0,92 i snitt til 0,65 på "grisekjøring.

Med grisekjøring mener jeg mye aksellerering. Jeg merket gasspådraget veldig bra fra 0-100 og fra 60-100. Momentet har økt betraktelig! Jeg hadde originalt 163hk/350Nm. Chippen påstås å øke fra 163hk/350Nm til 198hk/410Nm. Jeg sier bare en ting: Vanvittig bra! Jeg er storfornøyd! Rolf som han heter han som driver dette, sendte boksen til meg med en gang. Jeg har også snakket med han på telefon og han er veldig seriøs.

Jeg gir de beste anbefalinger!

mvh

Arild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for den! :)

Felgene er 10*19 bak og 9*19 foran.

Monteringen var bare plug and play. En plugg i bakkant av motoren. Koble på en y-splitt, potmeter som fulgte med og en extender til boksen.

Grei kar og ha med å gjøre. Pålitelig. Han selger på qxl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort noe for å få vekk varmen fra en slik effektøkning da? går fort "ad undas" uten...

Har faktisk blitt frarådet og gjøre dette med bilen siden det ofte før eller senere går åt skogen. Er lite sugen på et motorras på den motoren siden jeg ser for meg at det kan bli meget dyrt. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dere husker jeg skrev om tuningbox fra din-bil.com for en tid tilbake. Vel... Jeg har nå installert boksen, og resultatet er:

MEEEGET FORNØYD!!!

Dieselforbruket har gått ned fra 0,92 i snitt til 0,65 på "grisekjøring.

Med grisekjøring mener jeg mye aksellerering. Jeg merket gasspådraget veldig bra fra 0-100 og fra 60-100. Momentet har økt betraktelig! Jeg hadde originalt 163hk/350Nm. Chippen påstås å øke fra 163hk/350Nm til 198hk/410Nm. Jeg sier bare en ting: Vanvittig bra! Jeg er storfornøyd! Rolf som han heter han som driver dette, sendte boksen til meg med en gang. Jeg har også snakket med han på telefon og han er veldig seriøs.

Jeg gir de beste anbefalinger!

mvh

Arild.

Jeg likte felgene dine. :headbang: hvor har du fodt tak i de? Hva koster de? dimmensjoner på dekk/felg 8)8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort noe for å få vekk varmen fra en slik effektøkning da? går fort "ad undas" uten...

Har faktisk blitt frarådet og gjøre dette med bilen siden det ofte før eller senere går åt skogen. Er lite sugen på et motorras på den motoren siden jeg ser for meg at det kan bli meget dyrt. :x

Flere bruktbilselgere her i Danmark (inkl. BMW Danmark v/Terminalen) poengterer at biler de har kjennskap til som er chippet (inkl. powerbox) ikke på noen måte er aktuelle å forhandle eller bytte gjennom deres bilforretning. Den direkte årsaken er naturligvis at bruktbilselgere må følge den lovbestemte garantitiden på 2 år her i Danmark, men en annen viktig årsak er at man ikke har en brukbar oversikt over helt konkret hva en givet chip gjør med en motor...spesielt en turbodiesel. "Chipmarkedet" preges generelt av lykkejegere, heksedoktorer og selvutnevnte spesialister...inkl. en manglende eller mangelfull dokumentasjon når chippen selges. Det er derfor egentlig ikke så merkelig at de ikke vil handle med en chippet bil, men deres problem er vel egentlig å evt. oppdage at en bil er chippet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...