Gå til innhold

Poleringstid...tips og råd?


TheMan
 Share

Anbefalte innlegg

HAHA!

Polerte audin i helga. Tok den skikkelig :D En skikkelig omgang med rubbing (pga mye vaskastriper) polering og forsegling. Gummifornying. Brukte da wurth produkter. Det tok 12 timer :P!!!!!!!!!!!!!!!

\:D/

Da hadde du ikke fått jobb hos meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vil advare mot å bruke poleringsmaskin hvis du ikke har brukt det før. Du kan skade lakken hvis det blir for varmt eller hvis du bruker maskinen for lenge på spisse hjørner o.l. Du kan også skade plast lister, lykter osv. med poleringsmaskin. En mulighet er å maskere slike deler først.

Jeg vil også anbefale å bruke myke kluter. Mikrofiber ble nevnt her. 100% bomull uten nylontråder eller lammeull er også bra. Kjøpte noen poleringsduker en gang og de var som fint smergelpapir. Ikke bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microfiber er det beste til å fjerne polering med. En annen myte som er grei å snakke om er alle de som skal ha to lag voks for det er bedre. En lakk har et visst antall porer som skal fylles opp, det en tørker av etter første lag er et overskudd som ikke får plass i porene. Da trenger en ikke være ingeniør for å skjønne at neste lag bare blir overskudd og er like lurt som å fyre med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på den annen side får man antagelig da med helligdagene fra første lag?

apropo 100%bomulls kluter-hvor får man sånnt? badehåndkler det står 100%bomull på er jo ikke silkemyke de heller men bedre en polerpapir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit,men å ta på voksen med? snakker vi om spes microf. kluter el sånnt du får på dagligvare? er littegrann skeptisk til at papir riper så veldig da så og si alle vasker med svamp som jeg ser for meg tar opp skit og lager riper? er vel ikke mulig uansett å ungå slitasje på en bil som er ute i all slags vær hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T P

Enig i mye av det du sier!

jeg liker å polere og stelle med bilen, men jeg syns ikke jeg får det bra nok rett og slett.

Så min nåværende bil kommer til å bli satt bort til proffer.

Det det koster, jobber jeg heller inn i form av overtid, jeg skal ha et perfekt resultat, og da kreves det ( i mine øyne) at det blir overlatt til proffer.

Men interresante ting du nevner her T P!

Og det er det som er så bra med det forumet her, det er noen som kan litt her og der, slik at gode råd og tips kan overføres til andre-glimrende!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke du E90 316i, M3cab ?

det står i profilen hans at han har en E90 318..

Stemmer det, 318 E90, hvordan det Håkon?

Er fristende å legge på teflonbelegg, men dette koster vel 10 store, gjør det ikke, og hvor lenge varer det?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fristende å legge på teflonbelegg, men dette koster vel 10 store, gjør det ikke, og hvor lenge varer det?

:wink:

Leverte bilen min inn til teflon-behandling i august i fjor.

Resultatet ble vesentlig bedre enn hva jeg hadde greid selv, men føler likevel ikke at det ble så bra som jeg hadde forventet.

Store deler av vaskestripene forsvant, men hvis man ser litt etter, så ser man de fortsatt.

Mulig han som gjorde det for meg ikke var den beste i faget.

Han sa at han ikke turde å gå dypere i lakken i frykt for å ødlegge den.

Er kameleon lakk, så det hadde ikke blitt billig for han hvis han hadde skadet den :wink:

Betalte 3500, og da tok de innvendig også.

Jeg har jo ikke tak, så det ble kanskje litt billigere pga. det.

Fikk forresten 1 års garanti.

Neste gang tror jeg nok at jeg går for en annen type lakk-behandling.

Noen som vet forresten hvordan det er å gå for en annen type når man allerede har et teflonbelegg på?

Greier de å få vekk teflon laget uten å ødlegge lakken, eller legger de bare det nye laget uttenpå der igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...