Gå til innhold

e30 320i-327i


pål
 Share

Anbefalte innlegg

Har gjort litt i dag også.

Strømmen til henger kontakten var hentet fra baklykta, der hadde det blitt brukt en type kobling som de klemmer på en eksisterende ledning og legger til en ny fra koblingen. (kommer ikke på hva de henter i farta, scottlock eller noe sånt)Jeg klippet bort alle koblingene og skjøtet ledningene med smeltekobling, så nå er hengerfeste kontakten borte.

Har også slipt bort rust rundt ventilasjon til bagasjerommet. Både innvendig og utvendig, høyre og venstre side.

nj58m88xnss10j0pfkf7.jpg

zrl2l1olcmazqoipggz8.jpg

Sveiset igjen hullene etter henger festet. Brukte en aluminiumsplata som jeg holdt bak mens jeg sveiset hullet. Fungerer utmerket der en skal tette hull, og det er litt tykkelse på plata du sveiser i.

før

5f1qw5z2n9afn0g2jfz6.jpg

Etter

hejd55tchqtcl1qhkmd5.jpg

Slipte bort rust der bakfangeren var festet, det var en del rust, så jeg måtte sveiese inn ei ny plate.

5f1qw5z2n9afn0g2jfz6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassblåste, grunnet og sveiset på plass igjen festene til bakfangeren.

Får håpe det ble rett nok slik at ikke fangeren blir stående på skrå.

uwr3q1ln57a3k1mrob95.jpg

Ser ut til at bilen har fått seg en trøkk bak engang, for begge festene til støtfangeren bak er bøyde.

m2rcxs907ori5evg05dn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, dette blir bra, bare å pøse på med bilder etterhvert som du kommer videre=)

Godt å se tråder som ikke bare er svæær motor eller snurre..

Skal begynne på denne jobben etterhvert selv, så dette blir sikkert lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt en del timer ja. Er ofte like mange timer på jobb etter arbeidstid med BMWen som jeg er på jobben i arbeidstida.

Artig med tilbakemeldinger:)

Synes det begynner å ta form selv nå. Ble mye mindre støy i bilen da jeg kjørte den ut i dag. Men har ikke kjørt noe særlig med den etter at jeg begynte å pusse den opp. Så blir spennede å se hvordan den blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk. Har tenkt å gjøre dette engang for alle. Liker å gjøre ting ordentlig når jeg først gjør noe. Har ikke lyst til å må opp med alt igjen, fordi jeg ikke har gjort bra nok arbeid. Også får jeg jo sove godt om natta da jeg vet det er ordentlig gjort. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Har egentlig ikke noen spesielle planer om anlegg nei. Er mest for å holde støy ute. Er det noe jeg har lite greie på så er det anlegg. Men er åpen for tips. Tenker kanskje å bygge inn 6x9 bak interiøret. Baki der det skulle ha vært dør, om den var 4 dørs. Dårlig forklart. Gi beskjed om det ikke var forståelig, Men anlegg og styling er ikke noe jeg prioriterer i første omgang. Kunne gjerne tenkt meg m-tech 2 men er så dyrt, så får se med tiden.

Er egentlig ikke sånn kjempefan av plastikk biler heller. Men m-tech har jeg sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dem av en på jobben. Han hadde kjøpt dem på nette fra USA, jeg skal sjekke det ut i morgen om jeg husker på det. De er lette å legge, og skal vist være bra demping i dem. Kan ikke gå god for hvordan de demper enda da jeg ikke har kjørt noe særlig med dem . Men de er lette å legge særlig om du varmer dem litt. Rustsveising er ikke noe stas, men en får det bedre til etterhvert, og da blir det nesten gøy. Ufattelig hva en kan få til med et sveiseapparat og noen plater. Platene jeg har brukt er forresten fra et gammelt skap, som nå har fått et nytt og bedre liv ;).

Får muligens låne meg en hjulbuevalser, så er litt spent jeg også på hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg skal kunne klare å spare bakplata. Men det er noe rust rundt skiltlysa, både utenpå og inni. Er litt vrient å komme til, men får se hva jeg får til.

hpp1325cep1zq4qhagk5.jpg

Er spent på hvordan jeg skal få hullet under slepekroken bra. Siden det er en profil der. (Nå er dette et gammelt bilde. Har fjernet rust og sveiset igjen hull etter hengerfestet)

nth4vvcuovzz6ml94vmz.jpg

Skal sveise igjen hullet der det er forberedt til antenne

6ijbvdx170tnc3vr3zy6.jpg

Da er det ikke mye igjen før det jeg begynner å pusse ned og sparkle.

Gleder meg skikkelig til å få den lakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...