Gå til innhold

Senk e46 sedan SUPERSPORT??


ost_ost_89
 Share

Anbefalte innlegg

Har prøvd å søkt forumet, men finner ingen tråder om dette temaet :o

Har en 99mod E46 sedan jeg har planer om å senke, men ønsker bilder og erfaringer angående høyde og merke.

GS har tilbud på supersport senkesett nå, så 3290,- annser jeg som en god pris. Da står det mellom 40/30 og 50/40..

Noen som har bilder eller erfaringer angående høyden??

Noen erfaringer med supersport sine senkesett??

MVH Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt på 50/30 også ja, men er bare Vogtland som jeg har funnet som har det...

Har også vurdert coilovers, men tror man får mere kvalitet for pengene om man velger senkesett med dempere...

Noen som har bilder av forskjellige senk eller?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt på 50/30 også ja, men er bare Vogtland som jeg har funnet som har det...

Har også vurdert coilovers, men tror man får mere kvalitet for pengene om man velger senkesett med dempere...

Noen som har bilder av forskjellige senk eller?? :)

Angående kvalitet på dempere\fjører vs justerbart så vet jeg ikke helt. justerbare koster jo nesten 50% mer så...

Har selv kjørt med dempere og fjører fra supersport på min tidligere e34, da i ca ett år. jeg var strålende fornøyd med det så når jeg gikk til innkjøp av e46 så ble det supersport igjen, denne gangen ble det justerbart for å kunne heise den igjen på vinteren.

Det justerbare har stått på e46'en i ca 7-8 måneder tenker jeg, og det har ikke vært noen problemer med det enda. Veldig fornøyd med egenskapene det gir coupeen :D Stivt som ett fjell 8)

Bilde av min der den er justert ca 55/30 + -:

ko3apdss8urq45srnzyz.jpg

du9rdqw69f9l2zwgn2k5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lurt på 50/30 også ja, men er bare Vogtland som jeg har funnet som har det...

Har også vurdert coilovers, men tror man får mere kvalitet for pengene om man velger senkesett med dempere...

Noen som har bilder av forskjellige senk eller?? :)

Angående kvalitet på dempere\fjører vs justerbart så vet jeg ikke helt. justerbare koster jo nesten 50% mer så...

Har selv kjørt med dempere og fjører fra supersport på min tidligere e34, da i ca ett år. jeg var strålende fornøyd med det så når jeg gikk til innkjøp av e46 så ble det supersport igjen, denne gangen ble det justerbart for å kunne heise den igjen på vinteren.

Det justerbare har stått på e46'en i ca 7-8 måneder tenker jeg, og det har ikke vært noen problemer med det enda. Veldig fornøyd med egenskapene det gir coupeen :D Stivt som ett fjell 8)

Bilde av min der den er justert ca 55/30 + -:

ko3apdss8urq45srnzyz.jpg

du9rdqw69f9l2zwgn2k5.jpg

takk for fyldig info :)

Er det lett å justere høyden da?? Og har du en metode for å finne igjen riktige høyden om sommeren??

vil det ikke slite mye dekk når den er innstilt for mye senk, men hever den maks om vinteren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for fyldig info :)

Er det lett å justere høyden da?? Og har du en metode for å finne igjen riktige høyden om sommeren??

vil det ikke slite mye dekk når den er innstilt for mye senk, men hever den maks om vinteren??

Veldig kurant å smøre, bare man passer på å rense og smøre gjengene før man skrur. Angående det å finne riktig høyde så er det bare å måle, måle og atter måle. Jeg måler mange ganger for å sjekke at det er likt hele veien. hehe

En kurant måte å måle på er fra senter av navet og opp til skjermen f,eks.

Kjører du maks senk så sliter det endel mer på dekkene ja, selvom man tar en 4 hjulskontroll så blir ikke camberen helt opptimal, og ekstra slitasje vil garantert forekomme. Kjørte absolutt maks senk litt i sommer, og det tok på på dekk'ene etter kort tid.

I år skal jeg kjøre ca50/30 tenker jeg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kurant å smøre, bare man passer på å rense og smøre gjengene før man skrur. Angående det å finne riktig høyde så er det bare å måle, måle og atter måle. Jeg måler mange ganger for å sjekke at det er likt hele veien. hehe

En kurant måte å måle på er fra senter av navet og opp til skjermen f,eks.

Kjører du maks senk så sliter det endel mer på dekkene ja, selvom man tar en 4 hjulskontroll så blir ikke camberen helt opptimal, og ekstra slitasje vil garantert forekomme. Kjørte absolutt maks senk litt i sommer, og det tok på på dekk'ene etter kort tid.

I år skal jeg kjøre ca50/30 tenker jeg... :D

Okei, men hvordan blir det med slitasje på vinterdekkene da?? Kanskje de ikke vil merkes på så smale hjul? :P

Hever du den helt om vinteren eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...