Gå til innhold

Hvilket BMW Diagnose-system (carsoft?) trenger jeg?


morteym
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ta diagnose på 2 stk E46, så kan vel like gjerne kjøpe

et diagnose-system selv? Koster vel bare rundt 1000,-?

Hva skal jeg kjøpe? Har lap-top som jeg kan bruke, men ser også

at det finnes håndholdte diagnose-scannere.

Må minimum lese av E46 2000-2003.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tak i uorginale interface på ebay (global.ebay.com). Programvare (carsoft) låner du med en kompis eller finner den på nettet.

Jeg kjøpte en fra tyskland for noen år siden. Funker helt fint :)

Jeg har serial(rs232) modellen, den funker fint med meg (E36).

Her er en som ligner på min: http://global.ebay.com/BMW_Carsoft_Inte ... 51771/item

Om du ska kjøpe fra utlandet må du huske å si fra at de må merke pakken som gift eller verdi under 200NOK. Da slipper man å betale fortollingsgebyr og moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett, er det ulike programvarer?

Carsoft, PA? OBDII? DICE?

Det jeg trenger er altså hardware fra ebay for å koble til bilen + pci-kort til laptopen, samt programvaren carsoft 6.5 som jeg kan laste ned fra nettet?

Jeg fant denne pakken til 1200,- i Norge:

http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ucts_id=22

Trenger også et kort til laptopen for tilkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett, er det ulike programvarer?

Carsoft, PA? OBDII? DICE?

Det jeg trenger er altså hardware fra ebay for å koble til bilen + pci-kort til laptopen, samt programvaren carsoft 6.5 som jeg kan laste ned fra nettet?

Jeg fant denne pakken til 1200,- i Norge:

http://www.finnfeil.no/index.php?main_p ... ucts_id=22

Trenger også et kort til laptopen for tilkobling.

Jeg har kun brukt Carsoft. Jeg vil tro at det er tilfredstillende for de fleste. Visst du kjøper en interfaceboks med serialport og ikke har det på laptoppen din, så kan du kjøpe et usb-serial adapter. Du må ha en spesiell laptop for å ha plass til pci-kort ;)

Ser at det finnes usb interface men desse har jeg ikke prøvd. I carsoft programvaren tror jeg du må velge en seriell port. Vet ikke hvor dette blir når du har usb?

I linken du oppga følger det ikke med programvare. Kun interface og kabler. Tror du kan finne det til halve prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et slikt sett på E-bay for ca. 300 kr. inkl. frakt og da fulgte det også med en liten CD med Crasoft 6.5 (som uansett er veldig lett å få lastet ned).

Bruker tilsvarende PCMCIA adapter som du har funnet for å koble dette til og det fungerer veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del som har hatt problemer med å få USB-adaptere til å virke. Noen har fått det til ved å endre på hastigheten, men har visst ikke virket hos alle likevel så derfor kjøpte jeg PCMCIA. kostet en hundrelapp ekstra og ikke noe mer stress å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del som har hatt problemer med å få USB-adaptere til å virke. Noen har fått det til ved å endre på hastigheten, men har visst ikke virket hos alle likevel så derfor kjøpte jeg PCMCIA. kostet en hundrelapp ekstra og ikke noe mer stress å bruke.

Ja det er sant :)

Hadde selv litt problemer første gangen med usbkabelen min. Men det var bare første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...