Gå til innhold

Min 1-Serie M-Sport I AlpinHvit I (Solgt!)


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Da har jeg gått til innkjøp av ny bil igjen :) Denne gangen falt det på en AlpinHvit 1-Serie!

Var veldig usikker på om jeg skulle velge 1 serie eller 3 serie, men etter flere prøveturer i forskjellige biler falt avgjørelsen på 1-serie. Bilen blir hentet på torsdag, så da får vi se hvordan dette blir!

Har fra før av en 2006 modell Audi A3 S-line, men siden jeg er ''ferdig'' med denne nå så kommer lysten på ny bil snikende. :) Hadde i utgangspunktet bestemt meg for enten E90, E91 eller E60, siden jeg ville ha mere plass, men ender opp med en 2 dørs E81.. :applause: Men, mye av grunnen til det er at jeg ble voldsomt overrasket førstegangen jeg kjørte 1-serie med M-understellet. Ikke bare er det en morsom bil, men den er også ekstremt lettkjørt og med behagelig seter og bra med utstyr så klarte jeg ikke dy meg :)

Legger ved litt diverse om bilen og planer framover.. :)

Bilen:

Bmw 1-serie M-sport 2 dørs.

• Modell: 2009

• Motor: 116D 2.0l 116hk (nå 160hk & 375nm)

• Farge: AlpinHvit

• Km.stand: 35.000 km

• Gir: 6.trinns manuellkasse

Bilen er godt utstyrt, og har bl.a følgende:

• M-pakken

• M-understell

• Bi-Xenon

• Sportseter i delskinn

• Sportsratt med multifunksjon

• Takluke

• Sort taktrekk

• Oppgradert HiFi Professional anlegg (m/USB & AUX inngang)

• Lyspakken (lys i dørhåndtak etc)

• Coming/Leaving home lysoppsett

• Midtarmlene

• CruiseControl

• Automatisk avblendbart innvendig speil

• Regnsensor

• Ryggesensor

• Takspoiler

• Shadowline frontlykter

• Shadowline baklykter

• Shadowline lister

• Automatisk start/stopp funksjon

Planer:

• = Utført •• = Bestilt - = Gjenstår

• 19" TSW Croft sommerfelger

• Chip fra Chipsenter.no (160hk & 375nm)

• Xenon LED angeleyes ringer (6000k)

• Xenon LED grøftelys (6000k)

• Xenon LED skiltlys & interiørlys

• Byttet D1S pærer fra 4300k til 6000k i hovedlyktene

• Tonede sideblinkere

• Matt svart grill

• Matt svarte speilhus

• Øyelokk

• Carbon emblemer på panser, bakluke og ratt

• Hvite calipere i bilens farge

• Fjernet bakrutevisker

• Tone framrutene (Resten er orginaltonet)

• H&R 50mm senkefjører foran (Er nå senket 50/15mm)

- Lamin-X film på frontlykter og grøftelys (Tint)

- Carbon splittere foran

- Matt svart tak

- Ettermontering av OEM Navi (Under vurdering..)

Legger ved noen bilder fra annonsen:

djl0t5nmdbzl0actz8ba.jpg

cb75pq9x9dde89bbycg9.jpg

5ag1mfygm04sqzu6etcl.jpg

8xodx94mr0uo8k913cow.jpg

ftlphi48y5gydyjt8hel.jpg

Kom gjerne med kommentarer folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 200
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvit 2dr. 1serie med m-pakke og blackline er ALDRI feil! Godt å se at du fikk med takluka også :) gratulerer med ny bil!

Takk for det! :) Gleder meg til å hente den. Kjørt mye 118D og 120D før, men syns faktisk ikke denne gikk så mye dårligere enn 118D. Skal vel strengt tatt ikke merke så stor forskjell på 116hk og 122hk.

Ja, det var takluka som gjorde avgjørelsen. :) Den er faktisk viktigere for meg enn navien så får bare klare meg uten den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veldig strøkent eksemplar selv i original stand, gleder meg til å følge tråden din!

Angående emblemer, så går det fint an å bytte emblemet på bakluken. Tror det er Aottesen her på forumet, som har laget en liten "DIY" angående bytting av emblemer på en e87. Er bare limt på om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Veldig strøkent eksemplar selv i original stand, gleder meg til å følge tråden din!

Angående emblemer, så går det fint an å bytte emblemet på bakluken. Tror det er Aottesen her på forumet, som har laget en liten "DIY" angående bytting av emblemer på en e87. Er bare limt på om jeg ikke husker feil.

Hyggelig å høre! :) Helt ærlig så har jeg aldri vært noe stor fan av 1-serien, men etter å ha prøvd de flere ganger, og flere av kameratene mine har gått til innkjøp av disse, så fikk jeg litt mer sansen for de :)

Jeg hadde tre krav om jeg skulle ha meg en slik en, og det var AlpinHvit farge ,M-pakke og 2.dørs. Syns ikke prisen på disse er så gærlig lenger heller, så vi får se hva jeg får til utseendemessig siden jeg syns fronten er litt kjedelig i forhold til rumpa på bilen :)

Riktig riktig, mener jeg har sett et par steder at man kan bytte emblemet bak også, men hvis det er klistret på så er jo saken grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil!

18-tommerne (208M) er vel ekstrautstyr som du kan putte på lista også? M-pakke kommer originalt med 17-tommere (207M), tror jeg.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er 118d etter facelift på 144hk. Men eneste forskjellen på 116d og 118d er programmet, så det skal være enkelt å ta ut det samme som i en 118d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil!

18-tommerne (208M) er vel ekstrautstyr som du kan putte på lista også? M-pakke kommer originalt med 17-tommere (207M), tror jeg.

Hvis jeg ikke husker helt feil, så er 118d etter facelift på 144hk. Men eneste forskjellen på 116d og 118d er programmet, så det skal være enkelt å ta ut det samme som i en 118d.

Takker for det :)

Og takk for litt info. Vet igrunn veldig lite om disse motorene her da jeg bare har hatt 3-serier før. Men, vet det skal være mulig å hente ut 30-50hk på denne med riktig programvare :) Jeg bruker 2 chipsteder fra før, men ingen av de klarer 1-Serien. Vet ikke tilfeldigvis om noen som fikser disse til en ok pris. Gidder ikke bruke mer enn 4-5000,- Da har jeg den heller som den er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent :)

:) Driver å leiter etter litt inspirasjon til å gjøre om fronten noe. Syns liksom den blir så kjedelig i forhold til rumpa på bilen. Er vesentlig røffere bak. Og det må vi få gjort noe med syns jeg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...