Gå til innhold

Konseptstudie 535i turbo


flonoen
 Share

Anbefalte innlegg

Da skal jeg holde meg under 1 bar iallefall, og satse på at org pakning holder.

FTE: hvem forhandler disse i Noreg? Kommer vel fort på 7000+ med tanke på frakt og mva og slikt her? Hadde sett for meg noe billigere, vil ikke skjemme bort bilen heller!

Kimmit har jo masse billig, f.eks disse to: http://ksr.as/product_info.php?cPath=48 ... ts_id=2338 http://ksr.as/product_info.php?cPath=48 ... ts_id=2337

Fornøyelig pris iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, det blir vel aldri nok! Men er ute etter noe som kan kjøres uten å bekymre seg for om motordeler flakser ut eksosen og opp av panseret under litt påkjenning.

Den garrett-turboen kosta jo ca det samme som bilen min gjorde :)

Trengs det intercooler med mine moderate effektmål? Kanskje spare det til senere om (når) jeg vil ha mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

men eksoshus og slikt? Vil helst ha en turbo som følger med helt opp i turtallskalaen, om den er litt treig med spool up
Uten å ha regnet eller fortsåelse for tallene på turboen. Du skjønner Volvon bygde jeg i praksis, jeg ser sånn noelunde at delene passer sammen. Og det er vel egent det vi snakker om!

En T3 mener jeg i praksis har det sånn at eksosluften tilsvarer mengden innsugsluft. Mao en viss proposjonalitet mellom utblåsende luft mengde og innsugluft mengde. Større innsugshus enn eksos så lader du kjappere ladetrykk!

Regner med turbo-folket kan forklare noe bedre, jeg har det probl at jeg vet LITT om alt :D

Hvis du lader 1 bar på en 535 motor så har du over 400hk.

Rundt 0,5 bar så har du rundt 300hk.

mener jeg har leste et sted at en 745 gir rundt 300-330 ved 0.8 men jeg diskuterer ikke, virka som Joachim_M5 har mer kontroll over turbo enn meg :D Men jeg har tenkt tanken selv og jeg ville bare brukt 745 oppsettet på 0.8 men det er jo såklart steinalder jamført med ettermarked sprut.
brukte her på forumet
Jeg ville kjøpt så mye som mulig brukt. Får du det til å virke skikkelig går det jo å oppgradere til nytt. Stort sett alt av gamle ford,Volvo går med T3 eller mitshubshi men den blir vel noe liten?????
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det sånn her! Bruker orginal pumpe fra fuelcellen til surgetanken som en mate pumpe, så kjører jeg 044 pumpa fra den og til motoren.. Jeg kjører med surgetanken kun for og ikke få bensin hvis man tar en lang slad.. Og om du trenger ny pumpe eller ikke vet jeg ikke.. Men en sånn bosch 044 pumpe koster ikke mye, den har den på ksr og, passer vell rett i det originale feste under bilen og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...