Gå til innhold

Posten - Forbanna trege?!


Kattlikzm
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som vet hva normal leveringstid på å returnere varer til Utlandet via Posten/bring er? Har gått 2 uker nå, og pakken er fortsatt i Amsterdam (vært der i 6 dager nå)

Kjøpte en Avin multimedia spiler, som viste seg å ha en liten feil (var min feil - men ble en garantisak heldigivs! :) ).
Sendte av gårde pakken via Posten for 2 uker siden, og dem har ennå ikke levert varen til selgeren. Begynner å bli små irritert på Posten nå. Er det vanlig at det går så tregt?! :(
Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal den til Kina?

Min Dynavin har vært lost in China i 3 mnd nå. Det står at den "er i Amsterdam" eller videresendt derfra. Men når jeg kontaktet posten, sa de at den var i Kina et sted, men der stoppet sporene (kom ikke opp på min sporing) så de ba meg kontakte mottaker og få dem til å finne ut resten. Funket ikke det heller. Jævlig irriterende.

Men det var visst ikke uvanlig at det tok en måneds tid, sånn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vente et par uker til og se! Hehe

Sånne sendinger skal jo være forsikret, men vet ikke hvor lenge man må vente og hvordan man får penger tilbake. Så går de vel utifra verdien man skrev på pakken (?).

Men det var som sagt normalt at det tok en måned til Kina, så ikke fortvil enda.

Jeg mener jeg leste at problemet var at det sto på engelsk på pakkene, så det ble krøll i Kina. De slet visst med å forstå hvor pakkene skulle. Men dette har jeg overhodet ikke kilder på. Haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte nettopp med selgeren. Han har tidligere opplevd at sporingen henger seg opp når den er på vei til Kina. Han sa også at han som regel får telefon fra "china post" om at han har fått en pakke, selv om sporingen på nettsiden sier fortsatt at den er et helt annet sted. Heldigvis skrev jeg tlfnr til selgeren på papirene, så tror dette skal gå fint!

Sendte også de sendingspapirene fra da jeg mottok pakken. Der står addressen til selgeren på kinesisk, og min addresse. håper for guds skyld at dem ikke sender den samme pakken tilbake. Det hadde vært surt haha.

 

Kan være at pakken min er i Kina et sted nå. Kina er jo gigantisk, så kan hende det tar lang tid før pakken kommer frem til Shenzhen. Hvis pakken ikke er fremme innen fredag (31.01.14), bør jeg kanskje begynne å bli ekstra bekymret :P. Da har det gått 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte ny mail til fabrikken som skulle ta i mot Dynavinen. Fikk svar nå. Den hadde visst kommet for et par dager siden, men Kina hadde noe helligdager fremover, så de har fri til midten av februar. Kan være det er derfor det går tregt for deg også. Så min blir sendt tilbake innen et par uker. Whiee :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte ny mail til fabrikken som skulle ta i mot Dynavinen. Fikk svar nå. Den hadde visst kommet for et par dager siden, men Kina hadde noe helligdager fremover, så de har fri til midten av februar. Kan være det er derfor det går tregt for deg også. Så min blir sendt tilbake innen et par uker. Whiee :)

Kjempe flott! :D Glad på dine vegne! :))))!

Ja, han jeg kjøpte spilleren sa også at dem har "national holidays", så alt går til å være normalt igjen den 8 februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...