Gå til innhold

bmw f10 rister når jeg starter den på kald motor


pervik
 Share

Anbefalte innlegg

Hei vil gjerne ta opp problemet igjen, med fusking på F10 diesel der jeg nå har fått byttet glødeplugger men fusker akkurat likt. Jeg har samme symptomer som beskrevet ovenfor der bilen starter kald helt flott uavhengig av utetemperatur, men etter 30-40 sek begynner å fuske, dette forsvinner når jeg kjører 30-40meter eller holder turtallet ca. 1-2min. på over 1600 o/min.  Problemet er nesten fraværende om vinteren.  

Forklaring på verksted er at det kan ha kokset seg til  i innsuget og spjeld osv ikke går så det skal men at jeg skulle prøve litt fremover å se om jeg nå fikk brent vekk litt koks.  

Her detter jeg av laset og forstår ikke systemet og at gløde plugger har noe med innsuget å gjøre, noen som kan forklare hva de tenker på her?

Bilen har mye småkjøring men er noen turer i måneden på noen mil der jeg kjører på gir med turtall og litt aktivt🙂

Bilen har gått 54000km nå og problemet startet for 2 år siden og fusking har hvert lik heletiden så de må ha røket allerede på 25'km hvis det er dette som er skyld i problemet. Ellers på EU kontroll måtte lenkearmer fremre byttes og en fjær bak var knekt.

Litt tidlig synes nå jeg men bil er bil.

PS! fant denne tråden oghang meg på, håper det er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, monodrive1 skrev:

Hei vil gjerne ta opp problemet igjen, med fusking på F10 diesel der jeg nå har fått byttet glødeplugger men fusker akkurat likt. Jeg har samme symptomer som beskrevet ovenfor der bilen starter kald helt flott uavhengig av utetemperatur, men etter 30-40 sek begynner å fuske, dette forsvinner når jeg kjører 30-40meter eller holder turtallet ca. 1-2min. på over 1600 o/min.  Problemet er nesten fraværende om vinteren.  

Forklaring på verksted er at det kan ha kokset seg til  i innsuget og spjeld osv ikke går så det skal men at jeg skulle prøve litt fremover å se om jeg nå fikk brent vekk litt koks.  

Her detter jeg av laset og forstår ikke systemet og at gløde plugger har noe med innsuget å gjøre, noen som kan forklare hva de tenker på her?

Bilen har mye småkjøring men er noen turer i måneden på noen mil der jeg kjører på gir med turtall og litt aktivt🙂

Bilen har gått 54000km nå og problemet startet for 2 år siden og fusking har hvert lik heletiden så de må ha røket allerede på 25'km hvis det er dette som er skyld i problemet. Ellers på EU kontroll måtte lenkearmer fremre byttes og en fjær bak var knekt.

Litt tidlig synes nå jeg men bil er bil.

PS! fant denne tråden oghang meg på, håper det er i orden.

 

Byttet de Gløderele når de byttet pluggene? 

Har en gåen plugg på min og har også litt risting, men kvier meg litt til å ta fatt på det da det er problem med at pluggene kan knekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hos meg byttet de reele også etterpå da de ikke fikk slettet feilmelding, og det var anmerkning om at plugger satt godt fast.   Jeg har for liten kunnskap om dette.men forstår ikke hva gløding har med sot og koksing i innsuging /spjeld system  å gjøre, glødeplugger er jo i sylinder og varme etc. går jo ikke opp i innsugningen?

Endret av monodrive1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...