Gå til innhold

E39 telefon problemer


Mortey
 Share

Anbefalte innlegg

Har original telefon i min BMW E39 1998, og den har fungert bra helt til nå. Jeg bruker tvilling sim-kort fra One-Call. Kjørte bilen her om dagen og da trykka jeg sim koden og den fungerte bra. Så stoppe jeg bilen og når jeg skulle koble den til igjen så var det bare mange svarte firkanter. Så kom den seg igjen, men da står det, "sett inn sim kort". I dag ble den bare værre, hvis jeg presser sim kortet inn så fungerer den, men detter ut med engang. Da skrur den seg av og på, også kommer det opp "servous rene" eller noe i den duren samtidig som den piper hver gang den skrur seg av og på. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koblet vekk telefonen i min før jeg testet den, så jeg har ikke noe erfaring med om det er noen forskjell på kortleserne, men der er vel 2 stk simkortlesere på telefonen. En i/ved telefonrøret fremme, og en i telefonmodulen i bagasjerommet. Har du prøvd begge kortleserne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve begge, men kortleseren i bilen fungerer bra. Virker mer som det er telefonen som er problemet..

I dag fungerte den bra når jeg kjørte, men så skrudde jeg av bilen, og når jeg starta den igjen så var telefonen helt mongo igjen. Den skrur seg av og på i et sett, selv om jeg har både sim kortet i og når jeg ikke har det i. Noen som veit hvorfor den skrur seg av og på hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng det! :)
Det var ikke det at den ble ødelagt som var problemet, var mest det at den drev og skrudde seg av og på og hver gang peip det.. Så var som når du kjører ny bil uten sikkerhetsbelte og den pipelyden kommer. Når du kjører med sånn konstant høy piping i 3-4 mil så blir man småirritert.. 
Men nå ser det ut til at den er rimelig ødelagt da den ikke skrur seg på lenger, så er vel ikke noe særlig problem lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...