Gå til innhold

[LØST]E61 bakluke problemer/Sentral lås


Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

En kollega av meg har en 2010 E61 520d hvor sentral lås sluttet å fungere helt ut av det blå.

Han kan heller ikke åpne glasset i bakluken og jeg tenkte med en gang på ledningsbrudd i hengsler og evt diversity antenna.

 

I går demonterte vi alt og fant et ledningsbrudd og flere skadede ledninger så disse ble klippet og loddet på nytt.

Vi kontrollerte også diversity antennen og denne så helt fin ut (ingen fukt eller svidd lukt). 

 

Glad og fornøyd monterte vi alt tilbake, men sentral lås fungerer fremdeles ikke og heller ikke glassluke.

Er det noe vi har oversett her eller burde vi prøve å bytte antennen og bryter til glassluke?

 

Fikk forøvrig opp feilmelding på Battery discharge etter dette var gjort (noe som ikke har vært tidligere), kan dette ha sammenheng med problemene? :)

 

Setter stor pris på alle tips og svar!

 

(Ja jeg vet dette er mye snakket om fra før, men fant ikke noe nyttig info ang dette siden vi alt har fikset ledninger og kontrollert antennen)

Endret av Julian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at bryteren til vinduet i luken hadde tydelige spor av vannskader, så denne blir byttet.
Increased battery discharge meldingen er ny etter vi fikset ledningsbruddene men har tidvis hatt batteri-symbolet fremme.

 

Og til info, hvis ikke vinduet kan åpnes så må trekket på innsiden av luken dras over låsen i bakkant og slås forover for å strategisk knekke festene ved viskermotor akkurat nok til å få det løs, men slik at trekket kan monteres igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er ledningene på førerside eller passasjersiden som styrer sentrallåsen?

På min 2010 E61 går styringen på høyre side (den venstre svarte tingen i høyre hengsel), men sjekk bagge/alle ledninger. Det fantastiske patentet til BMW som lar alle ledningene gå over verdens skarpeste karosserikant inne i taket vil tære på alle som en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...