Gå til innhold

BMW E46 vindusvisker foran


Cola911
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har en BMW 318i Touring E46 -99 modell

 

Fikk et problem etter vinteren, vindusviskeren på bilen min fungerer nesten helt vanlig. Det eneste problemet er at den stopper midt på ruta, og ikke nederst på ruta hvor den hører hjemme! Er det noen her som har hatt det samme problemet? Prøvde å koble ut batteriet og legge de på plass igjen, men dette fungerte ikke. 

Har sett litt på nettet, og har kommet frem til 3 løsninger foreløpig: 

1 skifte vindusvisker relé
Tviler dette hjelper, da det kun er "hjem" possisjonen som ikke er riktig

2 skru opp vindusviskerene og stille de inn til riktig plass
Vil ikke dette føre til at vindusviskerene vil prøve å gå "under" panseret? Altså at halve vindusvisker syklusen blir fra midt på ruta til litt under panseret? 

3. gi dem et "rykk" mens de er igang, slik at de blir tvunget inn til riktig hakk igjen (siste utvei)
Har lite lyst til dette, men hvis dette har hjulpet for andre i samme situasjon tar jeg sjangsen

 

 

 

 

Endret av Cola911
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun hvileposisjon som er feil? Resten av syklusen stopper og starter på riktig plass?
Kanskje du har vert borti spaken og dei har prøvd å gått når dei var fryst fast?

(1)Ville prøvd å bytte reléet siden det ligger på under 200kr. Leser ein del positive tilbakemeldinger på det som løsning.
DIY: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=819089

(2) Vrir du plasseringen på viskerarmen kan du oppleve at den går forbi start/stopp punkt vil eg tru ja. 

(3) Korleis vil eit rykk fungere annerledes enn (2) ?

Endret av Sammyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Cola911 skrev:

 

20 timer siden, Sammyen skrev:

Det er kun hvileposisjon som er feil? Resten av syklusen stopper og starter på riktig plass?
Kanskje du har vert borti spaken og dei har prøvd å gått når dei var fryst fast?

Jess, alt fungerer som det skal ellers

Endret av Cola911
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
On 2.3.2016 at 20.19, Sammyen skrev:

Det er kun hvileposisjon som er feil? Resten av syklusen stopper og starter på riktig plass?
Kanskje du har vert borti spaken og dei har prøvd å gått når dei var fryst fast?

(1)Ville prøvd å bytte reléet siden det ligger på under 200kr. Leser ein del positive tilbakemeldinger på det som løsning.
DIY: http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=819089

(2) Vrir du plasseringen på viskerarmen kan du oppleve at den går forbi start/stopp punkt vil eg tru ja. 

(3) Korleis vil eit rykk fungere annerledes enn (2) ?

Det å rykke di virket for meg når eg var langt oppå fjellet i pøsregn og viskerene sluttet å virke, satte de på full kraft og gjikk ut og reiv godt i de og da fungerte de igjenn som bare hjuling :) er hovedsakelig løsning på hvis de skiler seg og ikke beveger på seg idetheletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...