Gå til innhold

Dab+


Anbefalte innlegg

Har ikke fjernet original modul,hvis dette må gjøres så har ikke GS bildeler gitt meg rett info. Så det ville vært flott hvis noen andre her inne har tips osv.

Står dårlig forklart på nettsiden om kufatec modulen,må under hanskerommet å der er en liten luke,fjern denne for så å komme til en ledning som skal frakobles å settes på plass igjen. Dette for at modulen skal kode seg.

Får oppgitt av GS bildeler at kufatec modulen skal ha en annen type antenne,så jeg har bestilt den som selges ved,så nå er det bare å vente.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original modul må fjernes ja, og det desidert beste/enkleste er å erstatte den originale med Kufatec. Da kan du bruke samme tilkoblinger, inkl. antenne.

Du trenger ikke å koble deg til noe sted for å kode, da bilen din allerede er kodet for DAB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men dette er helt nytt for meg. Bestilte en modul som var beregnet for original dab,å di har ikke opplyst annet enn å følge anvisning på nett.

men dette skal di få høre over helga😡

Vet du om hvor original modul ligger på x5'en,i bagasjerom på venstre siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får jeg prøve på dette,er jo veldig bra viss jeg kan bruke original antenne osv.

så dette er du helt sikker på?  Så viss jeg ikke har hadd dab fra før,så skulle den vært montert der som jeg har montert den,bak stereo?

takker så masse for god info👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sikker på dette ja. Det kan hende du må fjerne en kappe eller jukse til litt på pluggen på den originale antennen, men denne kan uansett brukes.

Ja, om du ikke hadde hatt DAB kunne du ikke gjort dette, men den kunne blitt montert i bagasjerommet om du har utstyr som benytter fibertilkobling (hifi professional eller bluetooth).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,dette skal gjøres snarest,men må jo selvfølgelig ut med stereo igjen da den er tilkoblet fremme,og loddet fast ledninger med strøm osv👎

Men men,dette høres jo veldi bra ut😁. Skjønner bare ikke hvordan GS i Trondheim,montørene kan gi meg disse opplysningene. Så di skal få en stk tlf i morgen.

takk takk for info,skal gi tilbake mld etter montering👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.1.2017 at 22.42, awt skrev:

Jeg er sikker på dette ja. Det kan hende du må fjerne en kappe eller jukse til litt på pluggen på den originale antennen, men denne kan uansett brukes.

Ja, om du ikke hadde hatt DAB kunne du ikke gjort dette, men den kunne blitt montert i bagasjerommet om du har utstyr som benytter fibertilkobling (hifi professional eller bluetooth).

har nå gjort som du informerte om,å det funker som bare det:) måtte bare bytte plugg for pluss og jord,men peanuts. dette var plug and play. 35 kanaler med alt av nrk viss vass. så tusen takk for info og hjelp ang dab+ innstall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Whiskmon X5sd skrev:

har nå gjort som du informerte om,å det funker som bare det:) måtte bare bytte plugg for pluss og jord,men peanuts. dette var plug and play. 35 kanaler med alt av nrk viss vass. så tusen takk for info og hjelp ang dab+ innstall.

Men hva sa de hos GS når du ringte de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...