Gå til innhold

Tips til fiks/sveising av rust bakskjerm.


gullsakar
 Share

Anbefalte innlegg

Til min store fortvilelse var skaden større en jeg hadde sett for meg.

 

IMG_5698.JPGHer må det jo sveises for at det skal bli skikkelig. Alternativ er jo en hel boks med glassfibersparkel som sikkert ikke holder lenge.. 

Noen som har gjort akkurat denne prosessen før? Er jo neppe den første E39 som dette har skjedd på. Har tilgang til sveiseapparat og en person som kan sveise. 

Tips mottas gjerne.. 

god lørdag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målet angående levetid da? er det en 3000kr bil som skal vare ut eu godkjenninga i april eller er det en bil du skal ha noen år? Spørsmålet om sparkel blir vell besvart i seg selv der :)

Eg hadde bytta hele hjulbuen og lakka sida, det der har komt så langt at det kommer til å råtne fra innsiden om du bøter bare akkurat der. Kan skjære ut ei bot akkurat der og sveise kant i kant, men somregel er det ikke bedre andre plasser rundt buen så lett å møte seg selv i døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen glir glatt gjennom EU og den er i generelt god stand men er jo rust her og der. Alle de løse delene har jeg ekstra så det var litt kjipt det var så ille på selve ramma.. å kjøpe ny del blir uaktuelt da den koster 11k. Evt må det bli å kutte den ut av en delebil. Litt utenfor min ekspertise dette.. 

bilen skal rulle 200 000 km til så har jo lyst å få det gjort skikkelig.. 

venter svar fra et par karosseri verksteder så får vi høre hva slikt kan koste.. sannsynligvis ikke billig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster garantert mindre, tror du har blanda noen delenummer eventuelt tatt hele skjermen og ikke bare buen. Har ikke bmw er piratdeler greit på en slik bil siden det uansett må tilpasses. 

Når biler ruster på slike plasser er det somregel grunna dårlig konstruksjon eller org behandling, så slike feil går somregel igjen på alle. mao er sjangsen på at delen du kutter ut er like rusta ganske stor :)

Verksted tar sikkert 10-15k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...