Gå til innhold

Bagasjeluke vil ikke gå ned -E61


Pesslaad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har fått problem med bagasjeluken på min E61 525xd 2008. Den vil ikke gå ned lengre, begynte å gå halveis ned men kunne også lukke seg igjen men spratt opp. Så måtte bruke handmakt. Nu vil ikke den gå ned i det hele tatt. Trykker jeg på knappen så oppfører den seg slik at den bare går litt opp og detter ned i normal posisjon. Noen idéer til hva som er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For lite olje kan føre til mye rart, men jeg er enig i at dette høres noe merkelig ut.

Oljen som skal brukes heter Shell Aerofluid 41.

Om det ikke er oljen kan det virke som om det er selve pumpen som tuller, at den kun vil gå en vei eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk halvveis opp, men slet med å få den igjen. Kjøpte 1 gallon med Royco 756 på ebay så har vel olje til 30 skift/ påfyllinger :P Letteste måte å fylle på er å kutte den metallringen som fester beholderen og lirke den av. Så finne seg noe å fylle på koppen med mens det er ei lita glippe mellom den og pumpa. Sette den tilbake og så sette på ei ny slangeklemme. Da slipper du å demontere halve bagasjerommet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke kjøpt denne til en billig penge dessverre, men om man sammenligner med prisen en forhandler skal ta så er jo alt billig. :)

Jeg har handlet hos Flybunkringsservice og Basol Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.3.2017 at 9.44, awt skrev:

Oljen som skal brukes heter Shell Aerofluid 41.

Hvorfor må det være denne oljen?

Hvorfor kan man ikke bruke hydraulikkolje fra Biltema eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tviler faktisk ikke på det går, og jeg ser heller ingen grunn til at det ikke skal gå, men så er det veldig kjedelig om spruten skulle stå ut en dag for en av pakningene ikke taklet det.

Kunne godt tenkt meg å visst grunnen til at man må ha denne oljen selv, for det er jo strengt tatt ikke så veldig avansert dette systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei igjen. Fikk fylt på ny olje for en liten stund siden, men ble ikke bedre.. Tenker at neste skritt er å prøve å sette bilen i sleep mode når jeg har den tilgjengelig igjen. Er det noen andre ting som kan forårsake dette? Kan knappen på luka være synderen, eller kan sylinderen være synderen om det ligg noe sensorgreier der? Har prøvd å rikle litt på ledningene på venstre side av luka, men det utgjor ingenting heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...