Gå til innhold

Ulyd motor/turbo


Binkajones
 Share

Anbefalte innlegg

Har en F10 2012 og har periodisk plystring fra motor! Kan nesten høres ut som en due blir kvalt hver gang bilen skifter gir og når jeg slipper gasspedalen.  

Har hatt den inne hos Bavaria 3 ganger nå men de finner ikke ut av feilen :/

Noen som vet hva dette kan være ? De klarer ikke å fremprovosere feilen :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det en ulyd når du slipper gassen eller ved pådrag? 

Når dieselpartikkelfilteret til bilen min regenererer som skjer kanskje en gang hver tredje uke, så kommer det en "blow off" lyd fra turboen hver gang jeg slipper gassen etter pådrag på lavt turtall. Sånn som jeg leste det du skrev så virker det som at det samme skjer med din også. 

Se på den videoen som er linka til under. Slik høres min ut når dieselpartikkelfilteret regenererer, men ikke så høyt som den bilen på filmen. 

Turboen min ble skiftet på garanti pga uling ved pådrag, ikke pga. det ovennevnte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BimmerFan! skrev:

Hei! Er det en ulyd når du slipper gassen eller ved pådrag? 

Når dieselpartikkelfilteret til bilen min regenererer som skjer kanskje en gang hver tredje uke, så kommer det en "blow off" lyd fra turboen hver gang jeg slipper gassen etter pådrag på lavt turtall. Sånn som jeg leste det du skrev så virker det som at det samme skjer med din også. 

Se på den videoen som er linka til under. Slik høres min ut når dieselpartikkelfilteret regenererer, men ikke så høyt som den bilen på filmen. 

Turboen min ble skiftet på garanti pga uling ved pådrag, ikke pga. det ovennevnte. 

 

Akuratt den samme lyden! Tusen takk for svar. Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal slutte ? Eller er det "normalt" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Binkajones skrev:

Akuratt den samme lyden! Tusen takk for svar. Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal slutte ? Eller er det "normalt" 

Jeg er ingen mekaniker, men vil tro at dette er normalt :) Jeg spurte også på bimmers i likhet med deg, og der fikk jeg som svar at det var dieselpartikkelfilteret som regenererer og ikke er noe farlig. Når dieselpartikkelfilteret regenererer så kommer det ofte også en brent lukt utenfor bilen og motoren "brummer" litt mer, akkurat som om det er litt mer bass i eksosanlegget. 

For meg så har det fungert å kjøre noen ganger på motorveien med girkassa i sport slik at den ligger på 2,5-3 i turtall, for da regenererer den eksosen og du slipper den lyden så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Jeg er ingen mekaniker, men vil tro at dette er normalt :) Jeg spurte også på bimmers i likhet med deg, og der fikk jeg som svar at det var dieselpartikkelfilteret som regenererer og ikke er noe farlig. Når dieselpartikkelfilteret regenererer så kommer det ofte også en brent lukt utenfor bilen og motoren "brummer" litt mer, akkurat som om det er litt mer bass i eksosanlegget. 

For meg så har det fungert å kjøre noen ganger på motorveien med girkassa i sport slik at den ligger på 2,5-3 i turtall, for da regenererer den eksosen og du slipper den lyden så ofte. 

Alt du nevner høres veldig riktig ut. Tusen takk for gode svar! Setter pris på det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Binkajones skrev:

Alt du nevner høres veldig riktig ut. Tusen takk for gode svar! Setter pris på det 😄

Null stress! :) 

Vi er 3 stk. her på forumet med F10/F11 som sliter med vibrasjon/during ved pådrag og venstresving samtidig, gjør din det samme ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BimmerFan! skrev:

Null stress! :) 

Vi er 3 stk. her på forumet med F10/F11 som sliter med vibrasjon/during ved pådrag og venstresving samtidig, gjør din det samme ? :) 

Ja men er vel ikke så mye! Bavaria mente dekkene ikke er balansert riktig. Kan være noe i det de sier. Får også vibrasjoner mellom 120 kmt til 130kmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Binkajones skrev:

Ja men er vel ikke så mye! Bavaria mente dekkene ikke er balansert riktig. Kan være noe i det de sier. Får også vibrasjoner mellom 120 kmt til 130kmt

Vi har kommet fram til at det er motorfestene som forårsaker during/vibrasjoner :) spesielt på kald motor så er det veldig fremtredende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...